Cautare




, Staff

Industrie |
|

Cât cheltuie românii pe jucării?

Vânzările de jucării și jocuri au ajuns, în 2016, pe plan local, la o valoare de 244,4 milioane de lei, în 2017 fiind estimate să se majoreze cu aproape 6%, până la 258,4 milioane de lei, conform datelor oferite de Euromonitor.
064 lobby analiza 1

Această piață este pe un trend crescător, iar în 2021 va ajunge la 313,7 milioane de lei, cu peste 28% față de nivelul din 2016 și cu aproape 87% peste valoarea înregistrată acum cinci ani.

Datele Euromonitor arată că topul celor mai vândute cinci branduri de jucării și jocuri pe plan local a fost ocupat, în 2016, de jucători internaționali, precum Lego, cu o cotă de piață de 7,2%, Xbox One, cu 2,9%, PlayStation 4 (2,8%), Barbie (2,4%) și World of Warcraft (2,3%).

În ceea ce privește companiile cu cele mai mari vânzări în 2016, primul loc este dominat de danezii de la Lego Group, având o cotă de piață de 7,2%, al doilea loc este ocupat de conglomeratul american Mattel, care a produs faimoasa păpușă Barbie, cu o cotă de piață de 6,9%, urmat de Hasbro, cunoscut datorită jocului Monopoly sau My Little Ponny, cu 6,4%. Pe locurile patru și cinci s-au clasat americanii de la Activision Blizzard, cei care produc World of Warcraft (5,4% cotă de piață) și Sony Corp, cunoscut pentru consolele PlayStation (5%).

Așadar, copiii din România preferă nume cunoscute mai degrabă la nivel internațional, care se găsesc pe piața locală prin intermediul diferiților distribuitori. De altfel, în topul celor mai vândute cinci branduri de jucării și jocuri vedem că nu își face loc niciun nume românesc. Totuși, printre cele mai cunoscute companii locale din această industrie este Noriel, înființată în urmă cu peste două decenii de către antreprenorii români Mirela și George Constantinescu și preluată de către fondul de investiții Enterprise Investors. 

Principalele piețe de jocuri și jucării, dintre țările analizate de Euromonitor, au fost, în 2016, Marea Britanie (8,9 miliarde de lei), Franța (6,5 miliarde de lei), Germania (6,2 miliarde de lei), urmată de Italia (3,1 miliarde de lei), Rusia (3 miliarde de lei) și Spania (2,8 miliarde de lei). De asemenea, vânzări care depășesc un miliard de lei sau care se apropie de această sumă au mai fost înregistrate în Turcia și Suedia (1,2 miliarde de lei), Olanda (1,5 miliarde de lei) sau Polonia (986 de milioane de lei). Inclusiv vânzările din Ucraina au fost mai mari decât cele din România, de 315,6 milioane de lei, comparativ cu 244,4 milioane de lei, cât a fost piața locală.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii