Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Carmen Georgescu, Electrolux România: „Când cauți lucruri noi, inevitabil vei învăța ce este inovația”

Inovația are un rol extrem de important în evoluția industriilor și a fiecărei companii în parte. Le-am solicitat unora dintre cei mai importanți actori ai mediului de afaceri păreri despre rolul inovației și implementarea procesului de inovație.
Carmen Georgescu Electrolux_cuprins

Definiția inovației

Să progresezi, să anticipezi schimbările și să aduci soluții viabile pentru îmbunătățirea calității vieții. Trăim într-o lume în continuă schimbare, în care zilnic apar noi tehnologii. Pentru Electrolux, inovația reprezintă ADN-ul fiecărui produs lansat. În 1921, Electrolux era prima companie din lume care făcea trecerea la aspiratorul casnic, prin lansarea aspiratorului proiectat să stea pe podea, pe tălpici metalice, acel model devenind punctul de pornire pentru toate generațiile viitoare de aspiratoare. Acum, în 2016, Electrolux a lansat cel mai silențios aspirator din lume. Inovația apare atunci când ești cu un pas înaintea schimbării.

Supraviețuitorii din mediul business românesc: cei 14.000 de investitori care fac afaceri din 1990

 Inovația în companie

Electrolux este unul din liderii mondiali în producția de aparate electrocasnice sau de uz profesional și vinde peste 40 de milioane de produse în 150 de ţări anual. Cu fiecare produs pe care îl lansăm, aducem câte o inovație. Au grijă de acest aspect experții noștri care studiază în permanență obiceiurile de consum și gândesc cele mai eficiente soluții pentru a răspunde nevoilor curente. Dorința de a fi inovativi ne împinge să gândim în perspectivă și să anticipăm așteptările oamenilor. Așa au luat naștere multe dintre produsele noastre inovatoare, precum primul frigider cu conexiune la Internet, touch screen și calculator, primul aspirator robot Trilobit sau primul cuptor SousVide, care a făcut posibilă tehnica preparării în vid.

Performanță dincolo de granițe

Succes în inovație

Fiecare inovație adusă de compania noastră a fost un succes la momentul ei. Un produs inovator pe care îl lansăm ne motivează să trecem la nivelul următor și suntem într-un proces permanent de perfecționare. Domeniul electrocasnicelor este în sine unul bazat pe inovație, iar dacă nu ești inovator, nu exiști. Tot timpul pornim de la nevoi pe care vrem să le rezolvăm și acest lucru aduce inovația în fiecare produs nou pe care îl lansăm. În momentul în care am sesizat că paharele cu picior pot aluneca ușor în mașina de spălat vase, am lansat sistemul de prindere soft grip și suporții soft spikes care împiedică alunecarea. De asemenea, pentru cei care erau nevoiți să își ducă tot timpul hainele la curățătorie, Electrolux a implementat, la mașinile de spălat, programul de refresh cu abur care permite împrospătarea rapidă, fără să fie nevoie de un ciclu întreg de spălare.

DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH 

conferinta

Inovația – valoare sau proces?

Este deopotrivă o valoare și un proces. Valoarea este dată de client, de utilitatea pe care o are produsul pentru el. Companiile și produsele sunt judecate și evaluate de consumatori, clienți și de angajați. Așadar, produsele trebuie să fie relevante și de ajutor pentru ei. Inovația este, pe de altă parte, un proces “ongoing”. Nu se poate să lansăm un produs inovator și să ne oprim, asta pentru că într-un timp scurt va fi lansat un alt produs, poate mai bun și mai competitiv.

Care a fost cea mai vizitată secțiune de pe platforma OLX în luna ianuarie

 Inovația și învățarea

Atunci când ești în căutare de lucruri noi, când vrei să rezolvi sau să schimbi ceva, inevitabil vei învăța ce este inovația, pentru că vrei să ajungi să ai rezultate de excepție și nu se poate decât prin inovație.

Echipă, persoană sau context

În cadrul Electrolux, echipa și contextul joacă un rol esențial atunci când vorbim de inovație. Pornind de la context, observăm ce așteptări au consumatorii de la noi, ce își doresc ei de la aparatura electrocasnică, iar cu ajutorul echipei facem lucrurile să se întâmple.

Eșecul și inovația

Niciodată nu privim eșecul ca pe un lucru rău, ci mai degrabă ca pe o provocare. Cu siguranță eșecul te ajută să devii mai bun, are un efect negativ pe moment, însă benefic pe termen lung. Odată ce ai greșit, încerci să vezi care a fost pasul realizat incorect, îl îndrepți și cu siguranță vei ajunge, în cele din urmă, la rezultate inovatoare.

Retrospectivă 2015: Cele mai importante evenimente din industrie

Lecții despre inovație

Într-un domeniu de activitate precum cel al electrocasnicelor, din care face parte Electrolux, este o luptă foarte strânsă, iar detaliile fac diferența. Probabil atenția la detalii este una din lecțiile învățate în această companie. Fiecare funcție îmbunătățită a unui aspirator, a unui robot de bucătărie sau a unui cuptor va face diferența pe piață. Trebuie să fii mereu cu un pas înainte, să vrei să îți faci cumpărătorii fericiți, însă acest lucru nu se poate obține decât încercând să îți depășești limitele.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii