Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Carmen Căpitănescu (Altex&Media Galaxy): “Un lucru clar va rămâne constant în marketing: clientul este în centrul oricărei acțiuni pe care o vom întreprinde”

Omul de marketing trebuie să îmbogățească fundamentele marketingului cu idei, canale, tehnologii noi și practici disruptive care să capteze atenția audienței, consideră Carmen Căpitănescu (Altex & Media Galaxy).
056 marketing 19 Carmen Capitanescu Altex

Carmen Căpitănescu, Marketing Manager, ALTEX & MEDIA GALAXY

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Carmen Căpitănescu: Avansul tehnologic și modificarea obiceiurilor de consum obligă companiile să-și modifice modul în care interacționează cu clienții.

Indiferent că vorbim de anul acesta sau de următorii cinci ani, un lucru clar va rămâne constant în marketing: clientul este în centrul oricărei acțiuni pe care o vom întreprinde. Îmbunătățirea continuă a experienței de cumpărare pentru client va fi modalitatea de a menține business-ul sănătos și competitiv în următorii ani.

Acest lucru impune integrarea unor concepte solide, precum omnichannel, la nivelul întregii afaceri pentru a oferi acea experiență unică de cumpărare în magazine și online. Este un drum mai lung și mai greu, dar este și cel mai apreciat de client.

Personalizarea în marketing contează și va conta foarte mult și în următorii ani pentru că, atunci când oferi clienților ceea ce își doresc, ai mai multe șanse să interacționezi cu ei și să creezi o legătură bazată pe încredere crescând astfel impactul și eficiența investiției de marketing.

Trebuie să te reinventezi prin transformare digitală, în sensul că trebuie să adaptezi și să îmbogățești bazele și fundamentele marketingului cu idei, canale, tehnologii noi și practici disruptive care să capteze atenția audienței.

Apar și vor apărea aplicații, servicii, software-uri și tehnologii noi precum machine learning, speech & audio recognition, natural language processing (asistent online automat), care vor deveni din ce în ce mai importante pentru o lua decizii corecte, bazate pe datele despre nevoile clienților.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RADU ILINOF (EMAG)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Carmen Căpitănescu: Întotdeauna pune în centrul atenției clientul, rămâi modest și fii realist. Marketingul necesită un mix de abilități și nimeni nu se naște cu ele, astfel, dacă simți că nu stăpânești bine un subiect, cere ajutor, nu lăsa mândria să stea în calea creșterii și dezvoltării profesionale. Ieși cât se poate de mult pe teren, vizitează magazinele sau depozitul companiei. Vei învăța mai multe decât dacă stai doar în birou.

Este în regulă să greșești, atâta timp cât înveți din greșeli și să-ți îmbunătățești rezultatele de la acțiune la acțiune, de la campanie la campanie. Nu în ultimul rând: există viață după birou! (Zâmbește.) Găsește echilibrul între viața de la birou și viața personală, petrece timp cu familia, prietenii, fă lucrurile care îți plac, călătorește, mergi la sală, citește, distrează-te! Aceste lucruri te vor face fericit, echilibrat, și, implicit, un om de marketing mai bun.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: CONSTANTIN VASILE (HENKEL)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Carmen Căpitănescu: Atunci când selectăm partenerii de comunicare este important ca aceștia să cunoască piața și particularitățile acesteia, să aibă experiența profesională relevantă pentru afacerea noastră, să fie creativi, inovativi, să gândească soluții „out of the box”. Foarte importante sunt etica profesională și relațiile interumane.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ENIDA SINTESCU (L OREAL)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?
Carmen Căpitănescu: Pentru a fi un om bun de marketing ai nevoie în primul rând de o înțelegere profundă a pieței în care operezi și a clientului, nevoilor și aspirațiilor sale.

Este esențială versatilitatea, flexibilitatea, deschiderea la nou și capacitatea de adaptare. Este important, totodată, între atâtea noi provocări cu care te confrunți zi de zi, să nu pierzi viziunea de ansamblu și direcția strategică a companiei.

Așadar, ca profesionist de marketing, este crucială capacitatea de a te alinia la strategia afacerii și de a te focusa pe obiectivele majore, fără a scăpa din vedere detaliile care fac diferența.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MONICA TAMAȘ (UNILEVER)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii