Care sunt tendințele în materie de dispozitive wearables pentru copii și cum va arăta viitorul? - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Tech |
|

Care sunt tendințele în materie de dispozitive wearables pentru copii și cum va arăta viitorul?

Dispozitivele purtabile, adică așa-numitele wearables, câștigă din ce în ce mai mult teren și în rândul celor mici – tot mai mulți părinți aleg să își monitorizeze copiii atunci când aceștia nu sunt în preajmă, prin intermediul unor ceasuri inteligente, cu diferite funcționalități.
032 MP MaKi 1

Ceasurile pentru copii MyKi, furnizate în România de Teracomm, parte a Allterco Holding, o companie de telecomunicații din Bulgaria, s-au vândut în peste 3.000 de unități, în primul an de la lansarea pe piața românească.

MyKi funcționează prin GPS, GSM și LBS (location based services – n. red.) și permite părinților comunicarea și monitorizarea copilului, cu ajutorul unei aplicații pentru smartphone, disponibilă pentru Android și iOS. Cu ajutorul acestei aplicații, părinții și copiii sunt întotdeauna în legătură. „MyKi utilizează un canal criptat care conectează aplicația și ceasul. Fiecare dispozitiv MyKi are un cod unic, secret, cunoscut doar de producător. Acest cod este folosit pentru a cripta informația la transmiterea datelor. În același timp, serverele utilizate pentru a susține comunicarea ceasurilor sunt localizate în Europa și corespund unor cerințe avansate de securitate”, spune Irina Zamfir, managing director Teracomm.

Printre funcționalitățile MyKi se numără cea de localizare (părinții știu întotdeauna unde sunt copiii), apeluri (MyKi poate primi și iniția apeluri doar de la sau către numerele autorizate de părinți), zone de siguranță (funcția GPS/GSM permite părinților să seteze zone de siguranță; dacă cel mic părăsește sau intră în zona de siguranță, se trimit notificări în timp real) și SOS (apelare rapidă părinți; în cazul în care copilul are nevoie de ajutor, poate apăsa butonul de siguranță SOS, iar coordonatele vor fi trimise și părinții vor fi sunați). Potrivit Irinei Zamfir, cele mai folosite funcționalități sunt: localizarea în timp real a copiilor, monitorizarea traseelor parcurse, limita de viteză și notificările privind zonele de siguranță. În același timp, copiii sunt atrași de apeluri, mesaje vocale și chat, precum și de recompensele virtuale. „Vânzările MyKi sunt influențate atât geografic, cât și temporal, de campanii și de perioadele de vârf de consum în rândul utilizatorilor, cum ar fi începutul școlii și sărbătorile de iarnă”, adaugă aceasta.

În prima parte a anului, printre orașele cu cele mai bune vânzări pentru MyKi Watch se numărau București, Cluj-Napoca, Constanța și Craiova, acestora adăugându-li-se, în ultimele luni, Iași, Brașov și Timișoara. „În România, cea mai bună lună, din punct de vedere al volumelor vândute, a fost decembrie 2017, urmată de august 2017, cu vânzări de peste două ori mai mari decât în luna decembrie 2016. În prezent, peste 130.000 de copii din 63 de țări poartă ceasurile MyKi. La nivel global, în ultimele patru luni, avem o creștere de 30% a volumului vânzărilor.”

Teracomm este o companie românească fondată în 2005, parte a Allterco Holding, care furnizează servicii de SMS și voce integrate direct cu operatorii mobili. Începând din 2016, Teracomm furnizează produsele MyKi pe piața românească. În 2017, numărul unităților vândute a depășit 3.000, iar pentru 2018 estimările se îndreaptă spre o creștere procentuală de două cifre a produselor vândute. De asemenea, reprezentanții Teracomm estimează un avans al cifrei de afaceri de 5% pentru anul fiscal 2017, în comparație cu anul precedent.

 

Pentru toate generațiile

Părintele care cumpără ceasul MyKi este în pas cu tendințele în materie de tehnologie, are acces la informație și vrea să știe tot ce face copilul său. „Ceasurile inteligente MyKi acoperă inclusiv nișa părinților care, din varii motive, nu vor să ofere un smartphone copiilor aflați la vârste fragede, dar care doresc să aibă siguranță atunci când aceștia sunt în afara casei și vor să îi contacteze după școală sau în timpul liber. Am observat că utilizatorul părinte vine din zona persoanelor cu venituri medii și peste medie. Sunt oameni din mediul preponderant urban, care au un venit bun, ce le conferă siguranță și sunt în pas cu informația. Avem, ca exemple, atât părinții tineri, cu media de 30-40 ani, interesați inclusiv de opțiunea de a vedea traseul integral al copilului, pe parcursul unei zile, cât și bunicii, care fac cadouri nepoților. De altfel, observăm cu plăcere că și bunicii sunt deschiși la nou, instalează aplicația MyKi și configurează ceasul”, completează Irina Zamfir.

Ceasul MyKi poate fi purtat de copii cu vârste cuprinse între 4 și 14 ani. „Copilul care poartă acest ceas este interesat de gadget-uri, are prieteni, este comunicativ și își dorește să știe că părinții lui sunt aproape. Este atras și de componenta inteligentă de gamification a ceasurilor, printr-un sistem de recompense, dar și de posibilitatea de a-și alege tonurile de apel.”

Românii au început să aibă un apetit din ce în ce mai mare pentru astfel de dispozitiv, remarcă Irina Zamfir. „Părinții apreciază oportunitatea furnizată de produsele inteligente MyKi de a monitoriza siguranța copiilor, de la distanță, prin vizualizarea în timp real a locației acestora, direct prin telefon sau computer. Copiii, pe de altă parte, apreciază autonomia, faptul că pot merge singuri la școală sau cu prietenii la plimbare, știind că pot fi mereu contactați de părinți. Vedem, în România, o tot mai mare deschidere a publicului față de aceste soluții, care îmbină tehnologia cu siguranța și confortul”.

Compania a lansat de curând MyKi Touch, un ceas cu ecran tactil, care aduce noi funcționalități și mai multe opțiuni de personalizare. Produsul, fără cartelă SIM, este disponibil, pe site-ul producătorului, la un preț de 495 de lei, iar MyKi Watch poate fi achiziționat pentru 400 de lei. Ceasurile MyKi sunt distribuite prin rețelele Telekom România, Vodafone România și eMag, iar reprezentanții companiei vizează extinderea distribuției în marile lanțuri de retail tradițional, către mai multe magazine online, dar și către comercianții specializați pe segmentul produselor pentru părinți și copii.

Prin divizia de robotică a grupului-mamă, Allterco Robotics, Teracomm va aduce pe piața locală dispozitivul MyKi Pet, care permite localizarea în timp real a animalelor de companie, prin GPS, GSM și WiFi. Prin intermediul MyKi Pet, posesorii de animale de companie pot seta zone de siguranță pentru acestea și primesc alerte cand câinele sau pisica părăsește aceste zone. O serie de sunete prestabilite, activate prin smartphone, ajută la dresarea animalului de companie și permit comenzi de la distanță.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii