“Nu există un departament special de inovaţie, dar există probleme, iar noi încercăm să le rezolvăm prin soluţii noi şi eficiente”, explică Ştefan Radu, Director products & Customer Support Retail Banking. În jur de 100 de persoane (din aproximativ 1.600 de angajaţi) lucrează la schimbările care determină inovaţii, iar investiţiile în această zonă ajung la un milion de euro anual.
Inovaţiile se nasc nu doar din probleme, ci şi din tehnologie. Radu dă exemplul plăţilor “person to person”, în care doi clienţi ING (persoane fizice) îşi pot face plăţi prin intermediul unui QR code. Cel care va primi plata emite un QR code, iar celelălat îl scanează. De asemenea, în cadrul aplicaţiei de mobile banking, 10 % din plăţi se fac deja prin scanarea codurilor de bare. ING a fost prima bancă din România care a introdus mobile banking.
Aflaţi mai multe despre inovaţie din ediţia specială The Innovation Issue.
Banca inovează însă şi în privinţa procedurilor. “Inovaţie este şi în modul în care facem “pricing” pentru un client, felul în care definim nivelul de preţ şi e la fel de important ca o inovaţie tehnologică, din punct de vedere al experienţei clientului şi al profitului băncii”, susţine Radu.
Citiţi mai multe în ediţia tipărită a revistei Forbes, apărută la chioşcuri pe 27 mai.