Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Opinii |
|

Cădere liberă

De la începutul verii sunt mangă. Particip la toate promoțiile derulate de brandurile de bere. Consum responsabil bere. În fiecare zi: dimineața, la prânz și seara. Nu ratez nicio promoție.
Petre_Barbu.jpg

Nu-mi place berea (o băutură ridicolă, dar împachetată în mult marketing), dar beau bere pentru că este la promoție. Parcă toate berile astea populare s-au vorbit și au făcut promoții care oferă tot felul de premii în bani și smartphone-uri. Și peste toate aceste premii tentante, stau la loc de cinste premiile în doze de bere. Adică, particip la promoțiile de bere ca să câștig tot bere. Normal! Ar fi aiurea ca o bere să dea drept premii două cartoane de ouă sau două cutii de lapte!

N-am câștigat nimic până acum. Dar mai este ceva din vara asta. Nu particip la promoții ca să câștig un premiu anume. Comportamentul meu de consumator de bere la promoție este următorul: iau berea din frigider, scot capacul, torn berea în pahar, apoi o torn pe gâtlej, cădere libere, nene!

Apoi, mă uit sub capac. Deslușesc codul și-l trimit prin SMS la un număr de telefon înscris pe eticheta sticlei. Și aștept. Imediat îmi vine confirmarea pe telefon: „Codul este corect… Păstrează capacul pentru confirmare…” Dar eu arunc capacul la gunoi.

Beau altă bere (cădere liberă!), trimit codul și primesc următorul mesaj: „Premiul nu sare departe de capac. Dar de data asta a sărit, iar codul nu este câștigător. Trimite alt cod și poți câștiga 1.000 de euro!” Foarte bine, beau bere și trimit coduri prin SMS!

UN CAL, UN CAL, PR-UL MEU PENTRU UN CAL!

Zilele trecute, am trimis un cod pentru o promoție la bere, nu mai trimisesem demult un cod la acea bere, pentru că mă luasem la băute cu alte beri la promoție, și am primit drept răspuns următorul mesaj: „Campania… s-a încheiat la 31 iulie 2016. Îți mulțumim pentru participare, te așteptăm la viitoarea campanie!” Ei, poftim, de turmentat ce-am fost cu alte promoții, am depășit termenul! Dar nu m-am demoralizat: până la „viitoarea campanie”, eu beau la campaniile concurenței.

Am zis și repet: nu vreau să câștig niciun premiu! Adevărul este că m-am băgat la promoțiile de bere din vara asta dintr-o curiozitate foarte importantă: ca să văd ce mi se întâmplă mie, consumatorul, după sfârșitul campaniei.

Carevasăzică, eu cotizez la vânzări, beau, beau, beau și trimit coduri, dar după asta ce mi se întâmplă? Ce face brandul de bere pentru mine după ce s-a încheiat promoția? Mă bagă într-o bază de date? Mă înscrie în comunitatea lui de sugative, pardon!, de consumatori? Ce face berea pentru mine în pauza de promoții? Îmi dă de băut? Îmi dă de mâncare? Oare mă sună ca să mă întrebe de sănătate, ce mai fac la serviciu, ce-mi mai face familia?

Pentru că eu am impresia că brandurile astea, fie că sunt de bere sau de sucuri, îi caută pe consumatori numai când urmăresc un interes (de vânzări). Adică la promoții. În rest, îi uită și îi neglijează cu cinism în restul anului. Bietul consumator este un „papagal”. A pus botul, cum am pus eu în vara asta la bere!, apoi, când s-a terminat promoția, brandul dispare din viața lui. Frate, nu-i corect! „Nu sunt turmentat, dar eu pentru cine votez?” Te-am băut toată vara, brandule de bere!, dar acuma, când vine toamna, dă-mi și mie ceva prin care să-mi mulțumești pentru fidelitatea mea! Recompensează-mă și pe mine cu o roabă cu lemne de foc! Nu dispărea ca… „măgarul” în noapte. Stai lângă mine că-ți sunt fidel, vezi câte coduri ți-am trimis?

Deci, d-aia particip la toate promoțiile de bere din vara asta! Ca să văd ce mi se întâmplă după promoții… Acum sunt cam turmentat. Dar am să mă trezesc la sfârșitul promoțiilor. Și am să zic și eu ca Lăpușneanu Vodă*: „De mă voi scula (din beție!), pre mulți am să popesc și eu…”* Adică eu, consumatorul, drept răzbunare, am să uit pe acele branduri care mă neglijează în cursul anului.

Mda!… E vară. Beau bere responsabil și trimit coduri prin SMS. Cădere liberă pe gâtlej!

* Nuvela „Alexandru Lăpușneanu” de Costache Negruzzi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii