Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

|
|

Business-ul de după job

Forbes România a organizat pe toată durata lunii octombrie cea de-a treia serie de conferințe Successful Me, cu obiectivul de a-i arăta tinerei generații, prin exemple concrete, că este posibil să-și transforme pasiunea în business. Cea de-a treia ediție, din data de 21 octombrie, a adus în fața participanților exemple sugestive de intraprenoriat și inovație.
_deschidere

Primul speaker al serii a fost Viorel Nedelcu, Resourcing Manager, Orange România. Deși în intervalul 9-18 task-urile lui Viorel sunt foarte clar definite: interviuri, întâlniri, managementul echipei, lansarea unei aplicaţii, „după ora 18 intru într-o altă dimensiune, un alt fel de a gândi“, povestește el. Business-ul său de după job poate fi definit în trei cuvinte: consiliere psihologică şi psihoterapie. „Experienţele se susţin reciproc. Preiau abilităţi dezvoltate într-o parte profesională pentru a le folosi în partea cealaltă. Pentru a înţelege mai bine un candidat, pentru a îl pune în valoare atunci când este copleşit de emoţii sau atunci când o anumită timiditate ascunde un potenţial extraordinar. La fel de bine, pot să înţeleg un context profesional, relaţiile interpersonale“, explică el armonia în care sunt combinate cele două proiecte. Iar lansarea acestui proiect personal nu s-ar fi putut întâmpla niciodată dacă Orange România nu ar fi fost suficient de deschisă și nu ar fi încurajat astfel de inițiative.

În cadrul discursului său, Viorel a subliniat și diferența enormă dintre viața în corporație și antreprenoriat: „antreprenorul trebuie să îşi găsească singur modalităţi de a face bani, nu are nicio plasă de siguranţă. În corporaţie lucrurile sunt mult mai simple“. Cu toate acestea, el i-a încurajat pe tinerii din sală să încerce și experiența unei organizații, principalul motiv fiind componenta pragmatică oferită de organizație.

Cel de-al doilea speaker al serii a fost Corina Anghel, Training Manager, Avon. „Cred că succesul şi fericirea se află la intersecţia dintre: să fac ceea ce îmi place şi să învăţ să îmi placă ceea ce fac. Cuvântul cheie este „să faci“, a explicat ea. Pentru a-și întări ideea, le-a povestit participanților primul training de improvizație, în urma căruia și-a dat seama „că inovaţia e la intersecţia dintre a veni cu o idee, a aduce ceva nou, a fi deschis şi a te calibra în funcţie de ce se întâmplă“.

În continuare, Mihai Neculai, Innovation Manger al PepsiCo., le-a povestit cu sinceritate participanților că „am încercat să fiu antreprenor şi nu mi-a ieşit. Nu sunt făcut pentru a vinde. Prefer confortul de a lucra într-o organizaţie“. A subliniat însă că „puteţi să fiţi geniali, dar dacă nu găsiţi oamenii care să vă pună în valoare, degeaba sunteţi“, explicând că PepsiCo. este o companie intraprenorială prin definiție, ceea ce-i permite să se reinventeze constant și să vină cu idei inovatoare. El i-a sfătuit pe participanți „să greşească, pentru că îşi permit. Din greşeli învaţă. Nu e nimic greşit în a greşi“, explicând însă că o analiză ulterioară este esențială pentru a determina cauza greșelilor și a evita repetarea lor.

Prima lecție a  lui Adrian Cioroianu, Business Development Manager, Intel Corporation,  a ilustrat succesul din vânzări, „Fiţi cei mai buni. Eu trăiam ca să fiu nr. 1. Trebuie să ştiţi să vă vindeţi. În vânzări, competiţia este foarte importantă.“ Cea de-a doua sa lecție a vizat importanța networkingului. „Dacă menţii o relaţie cu cineva, dacă faci lucruri împreună cu el în afara programului, lucrul pe care îl poate face pentru tine în câteva zile, îl face într-o zi.“

Cel din urmă speaker al acestei ediții a fost Paul Olteanu, Personal Branding și Public Speaking Trainer, care și-a început discursul anunțând că și-a dat demisia din poziția de CEO și că de acum va fi Director of Possibilities. A explicat că un CEO transeză obiectivele și că acestea reprezintă o finalitate. „Cred că putem înlocui obiectivele cu o direcţie, o traiectorie. E o perspectivă care ia presiunea de pe noi. Îmi propun ca în fiecare zi, în fiecare acţiune să fiu mai bun decât eram ieri.“ Al doilea lucru pe care un Director of Possibilities l-ar face diferit față de un CEO ar fi înlocuirea fișelor de post cu personalitatea oamenilor. „Abdicăm de la ideea că trebuie să avem oameni pentru posturi, ci să avem posturi făcute pentru oameni.“

Conferințele Successful Me au fost organizate la SkyTower, cu susținerea Orange România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii