Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Business cu dioptrii

Raluca Cimpianu Optiblu
Pe o piață instabilă, Optical Network, cea mai mare companie din domeniul opticii medicale din România mizează pe extinderea rețelei OPTIblu.

Valoare pieței de optică medicală din România s-a situat anul trecut undeva între 300 și 350 de milioane de lei, potrivit estimărilor Optical Network. O estimare mai exactă a acestei valori este foarte dificil de făcut, afirmă Raluca Cimpianu, director executiv Optical Network, având în vedere că o mare parte din piață este încă nefiscalizată, o problemă majoră a industriei. În ceea ce privește bugetul pentru acest an, Optical Network a luat în calcul o creștere a pieței de 5-10%.

„Este firesc ca piața să crească pentru că trăim într-o țară în care un mare procent din populație este afectată de miopie, hipermetropie, prezbiopie și astigmatism, iar cererea de corectie este în creștere”, explică Raluca Cimpianu. Apoi, stilul de viață al clienților e în continuă schimbare, crește tot mai mult timpul petrecut în fața calculatoarelor, astfel că numărul persoanelor care utilizează ochelari de corecție este din ce în ce mai mare, potrivit reprezentanților Optical Network.

„În ultima perioadă percepția populației asupra ochelarilor s-a schimbat și ea. Ochelarii au ajuns să fie considerați și un accesoriu de modă, nu doar un instrument de corecție a vederii. În plus oamenii au început să acorde mai multă atenție și să cheltuie mai mult pentru îngrijirea ochiilor”, mai susține directorul companiei.

Optical Network a încheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 24,5 milioane de lei, înregistrând o creștere de  41% pe divizia de retail și de 11% pe divizia de distribuție, față de anul anterior. După ce, în 2012, Optical Network a preluat magazinele Sover și le-a integrat în cadrul rețelei proprii de magazine, OPTIblu, anul trecut au fost deschise două noi magazine în Floreasca Mall și Galați Mall. În prezent, rețeaua operează un număr de 25 de unități. Pentru anul în curs, compania își propune o creștere a afacerilor de 15%-20% susținută atât de activitatea de retail cât și de cea de promovare și distribuție. „Vom continua să ne axăm pe dezvoltarea lanțului de magazine OPTIblu și pe modernizarea unora din magazinele actuale. Ne dorim extinderea rețelei. Avem semnate o serie de contracte cu deschideri începând cu ultimul trimestru al anului curent”, declară Raluca Cimpianu referitor la strategia de business pentru acest 2014.

Directorul Optical Network mai spune că nu exclude posibilitatea achiziționării unor noi rețele sau magazine individuale pe care să le integreze apoi sub brandul companiei, doar că procesul preluării altor magazine devine din ce în ce mai dificil.

„Din păcate, majoritatea vânzătorilor decid să facă vânzarea prea târziu, atunci când dificultățile financiare devin insurmontabile, iar evaluarea companiei țintă ajunge să tindă spre zero sau să fie chiar negativă, existând riscul să se transforme într-un balast pentru noi. Sau, la polul opus, companiile care sunt viabile ratează tranzacții de succes din cauza pretențiilor absolut nerealiste ale proprietarilor”, explică Cimpianu.

Cât despre tendințele pieței de optică din următorii ani, ea crede că lentilele de contact vor câștiga din ce în ce mai mult teren pentru că în ultima perioadă a crescut semnificativ  gradul de conștientizare al îngrijirii sănătății ochiilor și al confortului pe care îl oferă acestea. Însă, indiferent de cum va evolua piața și de toate transformările care apar în timp, în ceea ce privește preferințele clienților, un lucru este cert, pentru Optical Network, principala miză rămâne extinderea și investițiile în modernizare și personal, potrivit directorului executiv al companei.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii