Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

TechsylvaniaVoice |
|

BrandVoice, Techsylvania: Noi construim contextul interacțiunilor, ține mult de capacitatea antreprenorilor de a-și “vinde” ideea. Feedback-ul e foarte bun

Vlad Ciurcă, co-fondator și producător executiv al Techsylvania, a creat în cinci ani cea mai mare platformă de creștere prin tehnologie din România.

Techsylvania este cel mai mare eveniment de tehnologie din țară și unul dintre cele mai semnificative din Europa de Est. Care au fost ingredientele care au dus la creșterea exponențială?

În 2014, potențialul unui astfel de eveniment și impactul lui într-o comunitate IT aflată în plină dezvoltarea, precum cea din Europa de Est, era imens. Împreună cu Oana Petruș, am creat Techsylvania pornind de la un concept nou, diferit față de ce făceau în acea perioadă alte evenimente. Am simțit că este nevoie de mai mult și că este momentul ca acei lideri spre care aspirau cei din industria IT și non-IT să ajungă la Cluj-Napoca. Techsylvania a început, astfel, cu un line-up cu invitați internaționali, speakeri de la cele mai mari companii din toată lumea și o dezvoltare pe trei axe – cod, produs și finațare. Un concept care s-a dovedit câștigator. Dacă la prima ediția am avut 19 speakeri, în 2019 numărul acestor crește la 50. În cinci ani pe scena Techsylvania au urcat peste 190 de speakeri, nume precum  Japjit Tulsi (eBay), Felix Petersen (Samsung), Andreas Ehn (Wrapp, primul angajat al Spotify), Chad Fowler (Microsoft), Mark Shuttleworth (Ubuntu), Di-Ann Eisnor (Waze), Tim Draper (DFJ), Yossi Vardi, Sonny Vu (Misfit). În cinci ani, Techsylvania a devenit, așa cum ne doream, o platforma de creștere prin tehnologie.

Este locul celor mai noi inovații în tehnologie și business de pe glob, unde sunt dezbătute idei revoluționare aduse de specialiști din întreaga lume, dar și un spațiu care facilitează o interacțiune între companii mari din România, antreprenori, startup-uri și fonduri de investiții. Din acest motiv evenimentul gravitează în jurul a trei evenimente principale:  Conferința – care atrage ingineri, fondatori, investitori, CEOs din domeniul IT, bancar, auto și retail, dar și antreprenori, persoane din companii care caută să se dezvolte și unde avem un line-up impresionant de speakeri, care vin cu idei noi de creștere a afacerilor și inovații în business; Hackathon – un maraton de programare, care provoacă spiritul inovator și competitiv al echipelor de programatori și Startup Avalanche – o competiție dedicată startup-urilor.

 

Cui se adresează Techsylvania? Cine vine la eveniment?

Audiența a crescut odată cu noi și s-a dezvoltat odată cu evenimentul. În 2018, numarul participantilor a fost cu 47% mai mare fata de anul precedent și a ajuns la 2.200 de oameni din 27 de țări. Techsylvania funcționează ca o platformă de creștere prin tehnologie, atât pentru pasionații de tehnologie, participanții din industria IT, cât și pentru cei din domenii non-IT. Este locul de întâlnire pentru 3.000 de ingineri, fondatori, investitori, antreprenori, CEOs și reprezentanți a zeci de companii IT, agenții digitale, bănci sau fonduri de investiții.

Agenda evenimetului este construită în fiecare an astfel încât să aducă plus valoare pentru fiecare participat.  În 2018, cei prezenți la conferință au putut afla cum a fost creată o companie din domeniul logistic, Frisbo, care este viitorul publicității online de la Anda Gânscă și Katherine Manderfield, dar și cum a fost construită celebra aplicație Waze. Și este important și cum se adresează publicului. Techsylvania nu include doar prezentări, ci și workshop-uri, sesiuni Q&A, dar și evenimente satelit și nenumărate posibilități de networking. Toate acestea sunt argumentele pentru care 45% dintre participanți aleg să se reîntorcă la Techsylvania în fiecare an, iar 9 din 10 recomandă evenimentul și altor persoane. Mai mult, 91% dintre toți cei care au participat la cel puțin o ediție își doresc să revină.

 

Ce înseamnă Startup Avalanche și când a apărut nevoia unei astfel de competiții? Mai există așa ceva în România?

Startup Avalanche este mai mult decât o competiție, este unul dintre cele trei evenimente principale ale Techsylvania și este dedicat startup-urilor.  2016, primul an al Startup Avalanche, a fost și anul în care numărul startup-urilor lansate a crescut foarte mult în Europa de Est. Potrivit ARIES Transilvania, în România erau deja înregistrate aproape 4.000 de startup-uri IT, iar acestea reprezentau 30% din totalul firmelor de IT din țară. Am decis atunci să creăm o legătură între antreprenori și investitori printr-o competiție unică în România. Regulile de calificare sunt stricte. Se pot înscrie startup-uri a căror produse au fost lansate și validate de piață, au un model de business scalabil, iar valoarea companiei are potențialul de a atinge o sumă cuprinsă între 500.000 și 5 milioane de euro. 750 de startup-uri au aplicat în cadrul Startup Avalanche pentru a fi prezente la Techsylvania, iar 63 de proiecte din 20 țări au fost selectate pentru semifinale. Dintre acestea, unul a fost cumpărat – Ebriza, alte 28 au avut parte de investiții majore, iar alte 17 au incheiat parteneriate în urma participării la Startup Avalanche.

 

Cifrele referitoare la dimensiunea fondurilor de investiții sunt impresionante. Care sunt rezultatele, rămân sume investite în România după eveniment?

10 miliarde euro este cifra la care se ridică valoarea fondurilor venture capital reprezentate, în cadrul primelor cinci ediții Techsylvania. Doar în 2018 au ajuns la Cluj-Napoca, datorită evenimentului, investitori care administrează fonduri de peste trei miliarde de dolari din țări precum SUA, Rusia, Germania, Cehia, UK și Liban.

Dacă la ultima ediție cel mai mare fond de investiții prezent se ridica la 1,2 miliarde de dolari, în acest an, această sumă va crește exponențial. Este vorba despre Softbank Vision Fund, un fond care deține 100 de miliarde de dolari în administrare și care a luat Silicon Valley prin surprindere și care va fi reprezentat la Techsylvania de vice președintele fondului, Sakshi Chhabra Mittal.

Știm cum să atragem capitalul, a rămas provocarea de a-l păstra în România, în principal, sau în alte țări din Europa de Est. Întregul concept al evenimentului are ca focus crearea de lead-uri de business post-event. Noi construim contextul interacțiunilor, ține mult și de capacitatea antreprenorilor de a-și “vinde” ideea. Feedback-ul e foarte bun. Ca exemplu, primul startup declarat câștigător a fost acceptat în cadrul Universității Draper din SUA, fondatorul acesteia, Tim Draper fiind keynote speaker al Techsylvania. Mai mult, startup-ul a intrat în programul Techstars London, cu o investiție de 120.000 de dolari.

 

Care sunt planurile pentru 2019 și ce este nou?

În 2019, Techsylvania se mută într-o nouă “casă” și aceasta este probabil cea mai mare schimbare, deoarece va schimba și va defini întreaga experiență a celor peste 3.000 de participanți.

Am ales un spațiu inovativ și modern din punct de vedere tehnologic, un loc în care să putem organiza o ediție-eveniment cu peste 70 de prezentări, workshop-uri, sesiuni Q&A și evenimente satelit.

A 6-a ediție a Techsylvania se desfășoară între 8 și 11 iunie la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca, un spațiu care ne-a permis să deschidem evenimentul pentru mai mulți participanti din industria IT și non-IT. Ne propunem sa creștem numărul participanților internaționali, să afiliem cât mai multe comunități europene.

Referitor la continut, noutăți avem în fiecare an, prin prisma speakerilor și topicurilor alese. Până în acest moment putem să vă dezvăluim că pe scena Techsylvania va urca Ion Stoica, co-inițiatorul Apache Spark și co – fondatorul Databricks, o companie evaluată la 2,7 miliarde de dolari, cu clienți precum HP și Shell. Acestora li se alătură Ajey Gore, CTO al GoJek, una dintre cele mai mari companii din Asia axată pe ride-sharing, logistică și plăți online și evaluată la 9,5 miliarde de dolari.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii