Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

BrandVoice: Electroalfa, puterea unui brand românesc care creează produse industriale complexe

Gheorghe Ciubotaru

Președintele Consiliului de Administrație al Grupului de firme Electroalfa

 

Dezvoltarea portofoliului de produse, creșterea capacităților de producție și asigurarea unei politici salariale competitive sunt elemente strategice cu impact în evoluția business-ului.

 

Care sunt principalele puncte ale strategiei dumneavoastră?

Faptul că activăm într-o piață dinamică, aglomerată de o concurența globală, dar și cu rigori din ce în ce mai accentuate, ne-a determinat să ne fundamentăm mult mai precis strategia de business pe care o avem pe termen lung și mediu. Ne bazăm pe trei piloni importanți: performanța în calitate și livrare, dezvoltarea armonioasă a oamenilor și managementul eficient al fluxurilor din companie.

 

Ce abordare aveți în privința strategiilor de dezvoltare a exporturilor?

Creșterea proiectelor la export este una stabilă și se bazează pe parteneriate cu firme locale care ne pot asigura suportul privind cerințele tehnice și comerciale din zonă. Anul acesta am reușit să consolidăm colaborări cu contractori de top din Europa, precum și cu firme din Africa, pentru implementarea de proiecte în domeniul energiei regenerabile și al microhidrocentralelor, în zona Africii și a Americii de Sud. Exporturile pe continentul european se concretizează în proiecte EPC, având ca obiectiv stocarea energiei electrice, un domeniu care de altfel a luat amploare în ultima perioadă la nivel global. O primă acțiune de interes pentru compania noastră va fi asocierea într-un joint-venture care va activa în zona Africii de Vest.

 

Cum contribuie sistemul de management pe care l-ați implementat la nivelul Grupului la dezvoltarea și îmbunătățirea performanțelor?

La baza sistemului de management de îmbunătățire continuă se află tehnici și instrumente de bază asimilate în timp, de toți angajații, pe diferite nivele. Dacă la nivel de operator loc de muncă aplicăm standardizarea proceselor de lucru, curățenia și organizarea la locul de muncă, eliminarea pierderilor inutile și eficientizarea activității, la nivel de management lista se completează cu Balanced Scorecard, obiective strategice, indicatori de performanță bine definiți în acord cu misiunea și viziunea companiei. Efectele implementării acțiunilor de îmbunătățire continuă se reflectă și în rezultatele financiare pozitive pe care compania le-a înregistrat la final de semestru comparativ cu anul precedent.

 

În ce constau investițiile în cele două fabrici?

La fabrica de confecții metalice am extins suprafața de lucru cu 3300 mp și vom repoziționa fluxurile de producție, astfel încât să avem asigurat un lead time cât mai eficient. Proiectul prevede și crearea unor noi spații de depozitare, achiziția de noi utilaje performante și recompartimentarea spațiilor de birouri. În ceea ce privește creșterea capacităților de producție pentru echipamentele electrice, avem în plan construirea pe un teren nou achiziționat, a unei fabrici de medie tensiune, în care să producem atât produse produse pe care le avem în prezent în portofoliu, dar și noi game. Investiția va presupune achiziția de noi tehnologii de producție care să crească productivitatea și să reducă costurile de producție, oferind clienților produse de top la prețuri competitive.

 

Cum reușiti să vă adaptați strategia de recrutare la tendințelei forței de muncă și ce programe de dezvoltare interne aveți în derulare?

Prezența în licee și facultăți din zona Moldovei cu prezentări de carieră, derularea programelor interne de calificare a ucenicilor în domeniul electric și mecanic, sunt câteva din proiectele pe care le implementăm an de an, pentru a oferi tinerilor perspective concrete, corelate la mediul economic real. Știm că nu este suficient să oferim locuri de muncă și programe de calificare, de aceea am gândit o politică salarială pe termen scurt și mediu, astfel încât angajații noștri pot avea o perspectivă de carieră pentru 4-5 ani.

 

Care este relația dintre acționariat și angajații companiei?

Încrederea se clădește de ambele părți, atât ca angajat, şi cât și ca angajator. Comunicăm oamenilor din companie cât mai transparent și constructiv obiectivele strategice, rezultatele lunare, proiectele în care suntem implicați, tocmai din dorința de a crea un mediu armonios. Începând cu anul 2018, în structura acționariatului, 14 persoane din cadrul companiei au primit acțiuni cu titlu gratuit. Această abordare vine ca o recunoaștere a muncii și dedicării oamenilor cheie din companie. Performanța este valorificată în companie printr-un sistem inedit de motivare, ce implică acordarea de acțiuni virtuale, în cuantum de 20% din profitul realizat, oamenilor care își îndeplinesc obiectivele strategice pe post. Aceste acțiuni virtuale se transformă în bani în momentul în care indicatorii financiari ai companiei sunt realizați.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii