Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

|
|

BrandVoice 24services: O afacere curată

24services, o afacere începută acum aproape doi ani, își propune să facă să „strălucească“ 120.000 de metri pătrați de spații de birouri în 2017.
Cosmin - Victor Smighelschi[1]

Cum a pornit ideea 24services și de ce ați ales această nișă?

24 Services a pornit pentru a acoperi o nişă pe piaţa serviciilor de curăţenie. Având o experienţă de 6 ani în domeniile de security şi facility management, am acceptat provocarea de a porni un nou proiect antreprenorial cu sprijinul iniţial Polti România – furnizor de echipamente de curăţenie cu aburi şi a altor companii din piaţa international de curăţenie. Studiul de piaţă a durat aproximativ un an. Concluziile acestuia au fost că este momentul potrivit pentru a aduce o schimbare în serviciile de curăţenie. Prin schimbare, mă refer în mod special la eficientizarea comunicării cu clientul și selecția mai bună a angajaților – criterii care ar determina clientul să externalizeze curățenia sau să își schimbe furnizorul de servicii.

După 1 an si jumătate de activitate, am fost flexibili cu clienții nostri și ne-am adaptat pieței locale din București,  oferind în 2016, în principal servicii de curățenie întreținere birouri.

Ce buget de investiții ați alocat până acum în afacere și spre ce direcții au mers acești bani?

Investiția inițiala a fost de aproximativ 10.000 euro, direcționată către echipamente și marketing.

În primul an de activitate au fost făcute investiții lunar, în mod special pentru a acoperi cashflow-ul activității curente. (S-a dublat investiția inițiala). Au continuat investiții în echipamente specializate, exempul fiind sistemul de curățare uscată a mochetelor – Dry Host – importat din Statele Unite.

Începând cu al doilea an de activitate am decis alocarea unei cote importante din bugetul companiei pentru construcția brandului 24 Services. Dorim să ne poziționăm ca furnizor principal de servicii curătenie întreținere birouri pentru spațiile mici și medii. (între 100mp și 5.000mp). Vom recupera investiția si vom începe să facem profit în al treilea an de funcționare.

Cum arată concurența pe această piața și prin ce vă diferențiați de aceasta?

Din punctul meu de vedere, piața din 2016 arată cu totul diferit față de cea din 2014. Mulți dintre clienții cu suprafețe mici (birouri sub 500mp) aveau serviciile de curățenie internalizate cu „un angajat intern”.  Acum nu mai sunt necesare multe argumente pentru a convinge că externalizarea aduce multe beneficii – optimizare cost, supraveghere externă, schimbul personalului în caz de concediu/medical, optimizarea consumabilelor de curățenie, folosirea echipamentelor profesionale etc. Deseori „angajatul intern” poate fi preluat de firma de curățenie pentru a presta serviciile într-un cadru organizat – cu beneficiile angajării, salariu mai mare pentru a lucra mai multe obiective și  training specializat.

Toate aceste schimbări sunt datorate creșterii puternice a construcției de suprafețe de birouri si a maturizării pieței serviciilor de facility management.

Ținând cont de tehnolgia folosită, cum caracterizați prețurile 24 services? (detaliați, vă rog)

Prețurile variază in funcție de regularitatea serviciilor de curățenie. Ne-am propus de la început poziționarea serviciilor ca fiind medii spre premium. Astfel, tehnologia HOST DRY de curățare a mochetei pe care o folosim în premieră pentru mochetele premium din București este o diferențiere majoră față de concurență.

Deși este o soluție premium, avem prețurile doar cu aproximativ 10% mai ridicate față de servicii asemănătoare oferite de competitori. Costul suplimentar devine o economie pentru că nu sunt necesare reveniri după perioda de uscare (ca și în cazul soluțiilor clasice). Beneficiile sunt evidente, o durată mai mare de viață a mochetei și un aspect proaspăt, uscat si imediat.

Câți clienți companii, respectiv persoane fizice aveți în prezent și cum arată strategia pentru viitor? (investiții noi, portofoliu estimat, angajați etc.)

În acest moment portofoliul nostru este compus numai din persoane juridice. Clienți care își întrețin curățenia pe bază de abonament. Curățăm peste 60.000 mp lunar.

Pentru anul 2017, ne-am propus un scop ambițios, dublarea acestei cifre. Ne propunem să îmbunătățim tehnologic serviciile de curățenie, atât prin echipamentele folosite cât și prin mecanismele de comunicare cu angajații și clienții. Pregătim o platformă de comunicare și feedback care va fi folosită în premieră pentru clienții cu suprafețe sub 1.000mp.

În 2017 ne vom implica activ pentru profesionalizarea angajaților în domeniul curățeniei. Lipsa angajaților calificați este o provocare cu care se confruntă majoritatea companiilor de servicii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii