Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Farmec, lider în frumusețe de 130 de ani

După aproape 130 de ani, Farmec a rămas cel mai important producător de cosmetice din România. Cum a început totul?  
026 MP my story Farmec 1

Farmec este unul din cele mai longevive branduri de cosmetice din plan local. După ce s-a desprins de laboratoarele Molnar Moser, de la Budapesta, divizia înființată la Cluj-Napoca a început să funcționeze din 1945, fiind activă până în prezent.

Produsele cosmetice lansate în timpul regimului comunist au devenit un adevărat etalon în industria frumuseții din România. Prezent pe piață începând cu anul 1965, laptele demachiant Doina, spre exemplu, este unul din cele mai reprezentative produse de îngrijire feminină, care nu lipsea din casa mamelor sau bunicilor noastre.

În 1968 vine la conducerea companiei Liviu Turdean, cel care avea să devină cel mai longeviv director român din toate timpurile. La doar câteva luni de când preluase funcția, Turdean a introdus în portofoliul mărcii prima formulă (cremă) antiîmbătrânire, încredințată chiar de fondatoarea sa, prof. dr. Ana Aslan. Invenția minune purta numele de Gerovital și era adresată doamnelor aflate în jurul vârstei de 40 de ani, ale căror tenuri prezentau primele semne de îmbătrânire.

Pe fondul integrării femeilor pe piața muncii care a atras cu sine un interes crescut al acestora pentru aspectul lor, dezvoltarea brandului devine tot mai vizibilă. Nevoia tot mai mare de înfrumusețare a susținut existența unei cereri crescute pentru acest tip de produse, fapt pentru care, anii ’70 debutează cu dezvoltarea celei mai importante platforme de producție de cosmetice din țară.

La șase ani după schimbarea de regim politic din România, Farmec trece printr-un proces integral de privatizare, prin metoda MEBO (Management Employee Buyouts), acționarii acesteia fiind în proporție de 85% angajați sau foști angajați. Businessul a fost condus tot de Liviu Turdean, până în 2009, când conducerea a fost preluată de fiul său, Mircea Turdean. Farmec are certificare internaţională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 de țări din Europa, în timp ce Gerovital  este exportat în state precum Spania, Italia, Portugalia, Grecia, Ungaria, Japonia sau Thailanda. La nivel național, Farmec deține o rețea proprie de 26 de magazine de brand, în 2018 fiind inaugurate încă cinci noi magazine la nivel local.

Business-ul a traversat cu brio ultima criză economică, iar afacerile au cunoscut o creștere an de an, susținută de trendul ascendent de pe piața de cosmetice. Producătorul român de cosmetice a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 236,5 milioane lei, înregistrând o creștere cu 10% față de 2017. La avansul business-ului din prima jumătate a anului 2018, au contribuit vânzările din rețeaua magazinelor de brand, care au fost în creștere cu 67% și vânzările din magazinul online, care au avut o majorare de 16%, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Conform datelor de piață furnizate de Nielsen, Farmec și-a menținut anul trecut poziția de lider de piață, pe segmentul produselor de îngrijire a tenului, înregistrând o cotă de piață de 29,7%. În ceea ce privește brandul Gerovital, acesta este lider pe sectorul produselor antirid și pe segmentul produselor antiacnee, cu o cotă de piață valorică de 43,2%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii