Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Braiconf: Cum a supraviețuit în timp cel mai longeviv brand de îmbrăcăminte din industria românească?

De la lenjerii de pat la cămăși și până la rochii pentru fetițe sau produse pentru femei, un producător de confecții din Brăila și-a menținut un loc aparte în industria textilă din România.  
026 MP my story_Braiconf 4

În anul înființării, în 1950, Braiconf a pornit inițial cu linii de confecționare a lenjeriilor de pat, apoi au urmat celebrele cămăși, rochii pentru fetițe și ulterior produse pentru femei. Firește că fabrica brăileană a atras atenția și, în decurs de un deceniu, a cunoscut o dezvoltare atât de rapidă încât în 1961 s-au trimis deja către export primele produse, livrate pe piața CAER.

Schimbarea de regim politic din anul 1989 a presupus ca Braiconf să-și ocupe un loc în economia de piață capitalistă, unde deciziile sunt luate de către proprietarii liniilor de producție. Așa s-a ajuns la privatizarea din 1996, urmând ca în anii următorii afacerea să intre într-un îndelung proces de retehnologizare. Astfel, fabrica de la Brăila a reușit să facă față tranziției către capitalism, menținându-și un loc bine meritat într-o industrie dominată de marii giganți internaționali din industria de fashion.

Braiconf și-a făcut un nume puternic, care a depășit granițele țării, diferențiindu-se atât prin calitatea țesăturilor, cât și prin tehnicile specifice de ambalare. Producătorul autohton a realizat cămăși în sistem lohn, pentru întreaga linie vestimentară a Ferrari, unul din cei mai importanți producători de mașini sport din lume. Celebrii piloți de formula 1 Michael Schumacher și Rubens Barrichello au purtat, la un moment dat, împreună cu tot staff-ul Ferrari, cămăși care au ieșit de pe banda de producție a fabricii Braiconf din Brăila. În decursul anilor, compania a realizat produse pentru alte branduri celebre printre care și Dolce&Gabbana, Zegna și chiar și Versace pentru care a furnizat colecții vestimentare cu broderii.

În primăvara anului 2015, Braiconf anunța extinderea rețelei cu un concept store în cadrul galeriilor Grand Avenue ale hotelului J.W. Marriott din Capitală, devenind astfel primul producător român care intra cu un magazin exclusiv pe galeria The Grand Avenue, alături de branduri renumite la nivel internațional. Pe măsură ce românii au început să devină tot mai atenți la aspectul lor vestimentar, un an mai târziu, se deschide, pe Bulevardul Aviatorilor din Capitală, Braiconf Exclusive Tailoring, un atelier special conceput vestimentației made to measure, pentru a susține cerințele consumatorilor premium, de la nivel local.

Producătorul are în România 16 magazine. Vânzările din aceste magazine, alături de cele realizate prin intermediul partenerilor aduc 25% din încasări, restul fiind reprezentat de export.

Compania, listată sub simbolul BRCR, a încheiat anul 2018 cu venituri de 48 mil. lei, în timp ce profitul net a fost nesemnificativ, conform informaţiilor raportate de companie la Bursa de la Bucureşti. Principalul acţionar al Braiconf este compania Electroargeş din Curtea de Argeş cu mai mult de 60% din acțiuni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii