Cautare




, Staff

Afaceri |
|

Bianca Rusu, fondator Caserola.ro: Ținta noastră este ca, anul acesta, să ne dublăm cifra de afaceri și să ajungem la 1 milion de euro

Și-a fondat propriul business în 2012, pornind de la nemulțumirea privind calitatea serviciilor de food delivery din București, iar acum ținta sa este să ajungă la afaceri de un milion de euro.
044 MP Caserola

Bianca Rusu a cochetat cu antreprenoriatul pentru prima dată în urmă cu 10 ani, când, împreună cu soțul său, a lansat un site care oferea soluții de reabilitare energetică a locuințelor, proiect care însă nu a putut fi monetizat. Apoi, i-a venit ideea să înființeze Caserola.ro, o platformă online de food delivery, nișată pe restaurante de top, cu o investiție inițială de 10.000-15.000 euro, proveniți din economii proprii. În toți acești ani, investițiile în afacere au ajuns, însă, la 200.000 de euro, susține fondatoarea. La început, Caserola.ro agrega cinci restaurante, iar acum a ajuns la 30-40, țintele antreprenoarei fiind să adauge alte 10-20 până la finalul acestui an.

„Nu ne împinge nimic de la spate, nu ne grăbim, pentru că noi niciodată n-am fost axați pe volume, am vrut restaurante de calitate și tatonăm foarte mult terenul. Am scos restaurante de pe site, dacă s-au plâns clienții în mod constant, i-am atenționat, și dacă nu și-au corectat problema, am încetat colaborarea”, afirmă Bianca Rusu. Înainte de a fi antreprenoare, ea a ocupat funcția de analist financiar în cadrul operatorului telecom UPC România. Anterior, a absolvit Academia de Studii Economice din București.

Caserola.ro agregă restaurante cu mâncare românească, libaneză, vegetariană, mexicană și chinezească, iar printre numele listate se află Pâine și Vin, Animalleto, Zexe Zahana, Four Seasons, Blue Margarita, Rawdia, Orașul Interzis, El Pato, Aubergine, Burger Peter Lounge, precum și multe altele.

Platforma se adresează preponderent unei categorii de clienți cu vârste cuprinse între 25-35 de ani, pasionați de călătorii, fotografie și tehnologie, susține antreprenoarea.

„Comanda minimă este de 40 de lei, dar noi ne concentrăm mult pe comanda corporate. Avem promoții unde oferim un discount de 10% dacă se comandă masa de prânz în echipă. Dar oricine poate comanda. Se comandă foarte mult la prânz, la birou, individual și în grup, dar și seara”, adaugă aceasta.

Valoarea unei comenzii medii ajunge la 130 de lei, iar zilnic, Caserola.ro procesează în jur de 200 de comenzi, numărul acestora crescând cu 10% în fiecare lună. De asemenea, 70% din totalul comenzilor provin de pe telefonul mobil, iar cei mai mulți clienți aleg Caserola.ro datorită recomandărilor.

Românii preferă mâncarea cu specific românesc, italian, libanez, dar și burgerii, afirmă Bianca Rusu. Caserola.ro livrează mâncare în caserole biodegradabile, care păstrează mâncarea mai bine. Dacă la început acestea erau importate din Italia, acum sunt cumpărate de la un furnizor local.

Antreprenoarea filtrează atent restaurantele înainte de a le lista pe platformă. „Ne uităm foarte mult pe site-urile de rating-uri, vedem feedback-ul primit de la clienți, apoi mergem noi și prietenii noștri la restaurante. Le testăm de trei ori până ne asigurăm că nu avem surprize neplăcute legate de calitatea și diversitatea mâncării.”

Timpul de livrare al comenzilor este de 60-90 de minute, iar clienții au posibilitatea să plătească online, cu cardul, prin POS la livrare sau cash.

 

Cursa către milionul de euro

Cifra de afaceri a companiei a ajuns, anul trecut, la 500.000 de euro, iar ținta antreprenoarei este ca aceasta să se dubleze în 2018, până la 1 milion de euro. Caserola.ro a avut o creștere organică de-a lungul anilor, tot profitul fiind reinvestit, iar de anul trecut a ajuns pe break-even. Pentru a-și menține creșterea accelerată, afacerea a atras o finanțare de 250.000 de euro, anul acesta, de la Evozon Systems, o companie de IT din Cluj și de la alți doi angel investors.

„Primul nostru scop este să investim și mai mult în echipa de livratori, să facem angajări, ca să facem față volumelor în creștere, să scurtăm și mai mult timpul de livrare, apoi să investim în publicitate și în automatizarea unor procese, precum transmiterea comenzilor către restaurante și comunicarea acestora către livratori”, spune antreprenoarea.

Echipa Caserola.ro este formată, în prezent, din aproape 30 de oameni, cei care livrează mâncarea clienților fiind angajați proprii. Printre principalii competitori de pe piața de food delivery din București se numără Foodpanda, Oliviera, hipMenu, Yellow Menu, Uber Eats sau FoodEx, însă pe segmentul premium Caserola.ro este lider, susține fondatoarea acestei platforme.

În opinia sa, piața locală de food delivery este în creștere față de restul Europei, iar oportunitățile de dezvoltare sunt foarte mari.

„Acum, bătălia mare e pentru acumulare de cotă de piață, pentru noi e un plus faptul că ne axăm pe segmentul premium, pe clienți cu o putere de cumpărare peste medie și atunci chiar dacă și competiția a crescut, noi suntem lideri pe acest segment, în București”. Totuși, ea consideră că dezvoltarea competiției a dus la educarea clienților, la creșterea calității serviciilor oferite și la maturizarea pieței.

 

Un business complex

Bianca Rusu consideră că cea mai mare provocare pe care o resimte ca antreprenor este de a-și menține clienții mulțumiți. „Pentru acest lucru trebuie să ții în frâu livratorii, operatorii trebuie să știe să gestioneze orice problemă, dacă livratorul îi spune că e blocat în trafic, operatorii să știe cu cine să comunice. Este importantă și comunicarea cu restaurantele, să le dăm un feedback și să-l accepte. Ne mândrim cu acest lucru, este complicat, dar asta înseamnă un serviciu de calitate”.

În opinia sa, cea mai bună lecție pe care a învățat-o ca antreprenor este o bună comunicare, atât cu echipa, cât și cu partenerii de business.

În următorii cinci-zece ani, ținta Biancăi Rusu este să-și extindă business-ul și în alte orașe mari din țară, iar un alt plan vizează să le ofere clienților un sfat nutrițional legat de preparate.

De asemenea, ea crede că, în viitorul apropiat, vor apărea din ce în ce mai multe restaurante de top în București, iar în ceea ce privește trendurile culinare, fondatoarea Caserola.ro susține că se vor dezvolta din ce în ce mai mult restaurantele cu mâncare vegetariană și cele cu specific asiatic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii