Cautare




, Forbes Staff

Imobiliare |
|

Forbes Best Office Hubs 2019: Zona zero

Hubul office Est continuă să se confrunte cu lipsa dezvoltărilor noi, iar investitorii nu se vor orienta nici în următoarea perioadă către această zonă.  
126 best_office 14 Est

Niciun singur proiect de birouri nu este planificat spre construire în Estul Bucureștiului, în următoarea perioadă. Nici de noi livrări în această zonă nu se pune problema, iar Estul Capitalei rămâne una dintre cele mai neatractive zone pentru dezvoltatori și pentru companii.

În 2018, stocul clădirilor de birouri moderne măsura 71.090 mp, arată datele unui studiu Knight Frank România. Nici chiriile nu sunt foarte ridicate în această zonă, acestea situându-se în intervalul 11-13 euro/mp pe lună.

Astfel, în zona de Est a Capitalei nu va fi livrat în acest an nici măcar un singur metru pătrat de birouri moderne. Aceasta nu este o noutate, situația durează din 2010, când a fost finalizată clădirea de birouri Olympia Tower. Această arie, care începe de la Piața Muncii și continuă spre bulevardele Basarabia și Theodor Pallady, concentrează doar 2% din stocul total de birouri din București, potrivit informațiilor transmise Forbes România de către compania de consultanță imobiliară Knight Frank România.

Acest hub își menține ritmul lent de dezvoltare. Prima clădire construită în Est a rămas și ultima, de ani buni: Olympia Tower a fost finalizată în 2009. Dezvoltatorul și actualul proprietar, Bluehouse Capital, a reușit să-și găsească chiriași, deși a finalizat imobilul în plină criză, în 2009, printre cei mai cunoscuți fiind Eureko și Mega Image. Imobilul are o suprafață totală închiriabilă de 9.555 de metri pătrați, desfășurată pe 12 etaje, parter și trei niveluri subterane. Amplasată în apropierea stației de metrou Piața Muncii, clădirea se impune prin design și arhitectură, pentru care a fost premiată, în 2010, în cadrul Anualei de Arhitectură.

Nici companiile nu se arată prea interesate să își mute biroul în această zonă, iar rata de neocupare din Estul Bucureștiului este de aproximativ 8%, potrivit datelor JLL România. Situația acestei zone este mai degrabă surprinzătoare, în condițiile în care dispune de acces bun la mijloacele de transport în comun – metrou, o multitudine de linii de autobuz, troleibuz și tramvai, infrastructură dezvoltată în vremea autorităților comuniste, pentru a deservi platformele industriale din zonă, dintre care cele mai cunoscute sunt 23 August și Republica.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii