Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

Lifestyle |
|

The best of Ford

Pornind de la cerințele ridicate ale clienților care conduc deja un model în echipare full-option, Ford a decis să lanseze o nouă gamă, Vignale, în care să reunească tot ce are mai bun de oferit, de la echipamente, tehnologii și motorizări, până la servicii de asistență apelabile non stop, 7 zile din 7.
FordVignale2015_Rome_3728

Poate că pare ciudat ca un producător de volum să își asume pariul cu segmentul premium, dar Ford are o explicație cât se poate de logică pentru debutul mărcii sale de lux – Vignale. Având la bază, deocamdată, noua generație a modelului Mondeo, Vignale se adresează, în primul rând, clienților Ford care au ales deja un Mustang, un ST (versiunile Sport) sau un SUV pe care au plătit, oricum, cu mult peste ce înseamnă „preț mediu”.

Din showroom-ul Ford din Roma, aliniat la standardele care îl ridică la rangul de Ford Store, remarci că strategia companiei emite pretenții în direcția premium. Materialele moderne în culori deschise care îmbracă pereții se îmbină cu monitoare hightech și totul pare să-ți ofere o experiență aparte în raport cu o gamă de modele întinerite și gata să îți devină atractive prin raportul preț-calitate. Undeva în mijloc, o insulă formată dintr-o canapea cu forme minimaliste și o lampă arcuită până deasupra unei mese cu display digital ar trebui să fie zona dedicată celor mai rafinate Ford-uri unde clienții iau contact cu ce ar putea să le ofere statutul de proprietar de Vignale.

„O experiență de calitate nu se leagă de volum. Pentru noi, mai important este să înțelegem așteptările clienților și să fim capabili, drept urmare, să personalizăm serviciile în funcție de fiecare piață în parte.” Kevin Griffin, Regional Director, Ford of Europe Marketing & Sales pare încrezător în noua marcă Ford de la care este evident că își dorește mai repede componenta aspirațională decât o sursă suplimentară de venit pentru companie. „Din cele 90.000 de Mondeo pe care le vindem anual în Europa, estimăm că undeva între 5% și 18% dintre clienți sunt deschiși către noua noastră propunere. Dar deocamdată nu există o presiune de vânzări.”

Conceptul care împrumută numele și filosofia fostului designer italian Alfredo Vignale, rămas în istorie pentru modul în care își personaliza creațiile, pornește de la un nivel de echipare excepțional, cu un pas peste ce presupunea, până acum oferta Titanium X. Mondeo Vignale se remarcă imediat prin grila masivă, al cărei motiv imită forma unui fagure, prin farurile cu tehnologie LED incluse în standard și prin proiectoarele de ceață dreptunghiulare față de cele rotunde de la modelul obișnuit. De jur împrejurul caroseiei un ochi atent observă câteva inserții cromate menite să aducă un aer nobil iar logo-ul Vignale apare inscripționat pe aripile laterale și pe capacul portbagajului.

Jantele cu dimensiunea de 18 sau 19 inci au de asemenea o imagine particulară dată de finisarea gri aparte. „Fabrica Ford din Valencia, Spania, a înseamnat pentru noi o investiție recentă de 2,4 miliarde euro prin care s-a urmărit implicit și creșterea nivelului de calitate. Pentru Mondeo Vignale a fost deschisă o secție suplimentară unde numeroase opreațiuni de finisare sunt executate manual și unde o echipă de specialiști execută un ultim control de calitate cu peste 100 de repere pentru fiecare mașină în parte.” Kevin Griffin este conștient că un utilizator de altă marcă nu va remarca vreo diferență spectaculoasă dar cineva care conduce un Mondeo normal în fiecare zi va observa imediat, de exemplu, silențiozitatea la rulare.

Într-adevăr, o dată ce ai fost făcut atent, chiar remarci că nimic nu trece de geamurile laminate suplimentar. „Secretul” realizării prezentate acum la Vignale se leagă, într-adevăr, de o mai bună izolare a geamurilor laterale și a caroseriei, dar și de integrarea în sistemul audio Sony a tehnologiei „Active Noise Cancelation”. Astfel, cu ajutorul a trei microfoane montate în plafon, sunetele de fond sunt permanent înregistrate și redate cu un anumit delay tocmai pentru a se anula unele pe altele. Drept urmare, pasagerii sunt protejați. fără să-și dea seama, de vânzoleala din exterior care poate deveni un factor de stres, mai ales în trafic.

Din punctul de vedere al motorizărilor și al echipamentelor, configurațiile care pot primi sigla Vignale vor fi întotdeauna o demonstrație de lux, cel puțin în raport cu ce știe și poate să ofere Ford la acest moment. Clienții au la dispoziție doar patru culori metalizate, dintre care, exclusiv pentru marca premium, se oferă o nuanță aparte de maro – Nocciola. Operațiunea de vopsire necesită cu 50% mai mult timp față de vopsirea standard și asta pentru că se aplică un strat mai gros de vopsea dar și de lac.

Efectul ar trebui să se simtă cu ochiul liber și să păstreze strălucirea mașinii pentru mult mai mult timp. Pachetul standard include scaune încălzite cu o tapițerie aparte din piele, ușor de recunoscut prin modelul fagure, același de la grila din față. Scaunele sunt reglabile electric și, opțional doar pentru Vignale, se oferă sisteme de răcire și masaj. În orice caz, Ford face mereu referire la nivelul excepțional de calitate și precizează că pentru tot ce înseamnă piele în interior a recurs la piele Windsor cusută manual.

La capitolul multimedia și sisteme de asistare, aproape tot de este opțional pentru Mondeo, apare la Vignale încă din pachetul de bază, inclusiv sistemul SYNC 2 care permite comandarea vocală a tuturor funcțiilor de la bord sau sistemul care recunoaște semnele de circulație și le comunică șoferului pe planșa de bord. Gama de motorizări a fost redusă doar la cele mai puternice versiuni pe benzină și diesel cu puteri ce depșesc 200 CP. Singurele excepții sunt propulsorul de 2,0 l diesel de 180 CP pentru care există și opțiunea tracțiunii integrale și sistemul hibrid de propulsie bezină-electric de 177 CP.

Când ești la volan îți vine greu să pui degetul exact pe locul de unde vine senzația premium. Ai sentimentul că ești într-o mașină care merge corect și se conduce ușor dar în nicio situație nu o să poți face o comparație directă cu brandurile germane de lux. Aici intervine Ford cu ingredientul forte din povestea Vignale. Dincolo de echiparea propriu-zisă pe care, cât de curând, o să o vedem și la S-Max, se formează un club exclusivist al clienților deschiși să plătească aproximativ 45.000 euro pentru un Mondeo. În ecuație va exista un Relationship Manager dornic să îndrume și să asiste clienții înainte și după achiziție.

Primul pas a fost școlarizarea a peste 700 de specialiști la uzina de la Valencia, printre care și români. Tratamentul preferențial ar trebui să înceapă încă din zona dedicată din showroom sau prin modul în care Ford promite livrarea și preluarea mașinii Vignale direct de la adresa clientului, un avantaj disponibil în tot timpul în care ești proprietarul unui Vignale. Cu un simplu telefon sau prin accesarea unei aplicații pe smartphone, se vor face programările la service sau pur și simplu se va solicita spălarea mașinii fără niciun cost suplimentar. Toate promisunile anunțate în jurul ambiției de a concura segmentul premium sunt menite să recompenseze curajul unor persoane discrete de a nu-și dori admirația celor din jur, sau cel puțin nu a majorității care asociază ideea de lux exclusiv cu producătorii germani.

Încă din prima fază vor fi înnobilate cu dreptul de a vinde povestea Vignale 200 de showroom-uri de rang „Ford Store” și așteaptă de la piață un răspuns clar despre cât de repede va ajunge să extindă rețeaua. Kevin Griffin a gândit o strategie pe termen lung și, în nicun caz, nu își dorește să sperie clienții care astăzi sunt mulțumiți de Ford așa cum e. „Vom începe cu piețele tradiționale, piețele mari, cum sunt Marea Britanie, Germania, Franța sau Spania. În același timp, produsele Vignale, unde alături de mașini găsim inclusiv genți de voiaj din aceași piele Windsor, vor fi oferite și în țări mai mici precum România alături de asistența unei echipe de Relationship managers, cel puțin doi pentru fiecare punct de vânzare. Suntem conștienți că avem în față un drum lung, iar Vignale nu este pentru toată lumea. Adevărata provocare este să ne demonstrăm dacă putem construi o asemenea marcă”.§

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii