Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

BauderVoice: Pionierii acoperișurilor verzi

Pe piața materialelor de construcții, dar nu numai, diferențele între piața locală și celelalte piețe de la vest de România sunt legate în principal de educație. Există, însă, companii care cred că România este o piață bună pentru produse la acelașii nivel calitativ precum cele din vestul Europei.  
Photo: Bethlendi Tamás https://www.facebook.com/bitsphoto

Abram Arpad, director general Bauder România

 

Bauder a realizat combinaţia fericită dintre tradiţie şi inovaţie, ceea ce este astăzi. Fiind o companie condusă de proprietari noi nu suntem constrânşi de maximizarea câştigului pe termen scurt, ci dorim să dezvoltăm compania noastră în mod constant şi pe termen lung, având pretenţia de a dovedi vârful de performanţă în toate domeniile. Noi presupunem, că în ciuda internetului de viitor, oamenii şi interacţiunea lor devin din ce în ce mai importanți. La fel de important este pentru noi să ne gândim și acționăm pe termen lung. Obiectivul nostru este de a transmite pentru generațiile viitoare un sistem intact ecologic, social și economic.

Scopul nostru este cea mai bună satisfacţie a clienţilor. Clienţii noştrii sunt proiectanți, dezvoltatori, investitori şi prelucrători precum dulgheri, decoratori, grădinari, distribuitori şi aplicatori industriali. Produsele de calitate, comenzile derulate corect şi livrarea la timp sunt doar un aspect. Cel mai important este modul în care lucrăm împreună cu clienţii noştrii.

Bauder este prezent de 11 ani pe piața din România. Cum s-a dezvoltat activitatea companiei în această perioadă?

Firma Bauder, cu sediul central în Stuttgart, Germania,  este o afacere de familie ajunsă la cea de-a patra generație, care, în acest an, aniversează 160 ani de la înființare. Toate aceste generații au dus la dezvoltarea companiei din prezent, cu șase fabrici în Germania și Austria, 13 filiale în Europa și peste 850 de angajați. Compania a avut o cifră de afaceri de aproximativ 550 de milioane de euro anul trecut, situându-se pe primul loc în Germania în topul producătorilor de membrane bituminoase și pe locul trei în Europa. Grupele de produse pe care le comercializăm sunt: membrane bituminoase, membrane plastice (PVC FPO) și termoizolații poliuretanice (PIR). Principalele produse oferite de companie sunt acoperișuri pentru terasă, acoperișuri sarpantă, acoperișuri verzi și, mai nou, sisteme fotovoltaice sau acoperișuri solare.

Activitatea firmei Bauder pe piața din România a început în anul 2000, iar în anul 2005 a fost momentul oprtun înființării filialei locale. Am fost primul angajat al firmei aici, iar în anul următor, cu trei angajați în total și 15 clienți, Bauder finaliza anul financiar cu afaceri de 1,2 milioane de lei.

În anii ce au urmat, creșterea a fost constantă, anii 2010, 2013 și 2014 fiind dificili, și compania noastră resimțind efectele crizei financiare. După 2014, cifra de afaceri a început din nou să urmeze un trend ascendent, până la 21 de milioane de lei, la finalul lui 2016. În prezent, echipa din România a ajuns la nouă angajați și 120 de clienți.

Ați observat diferențe între piața locală și celelalte piețe din Europa, în domeniul în care activați?

Diferențele între piața locală și celelalte piețe din Europa sunt legate de educație. Firma Bauder a ales o cale și o nișă de piață mai dificilă – piața produselor calitativ superioare, ce sunt comercializate și în Germania, Elveția sau Anglia. Pentru mine, a fost deosebit de importantă calitatea produselor și mi-am dorit ca piața de aici să ofere același produs comercializat oriunde în Europa.

Furnizați produsele și serviciile dumneavoastră mai multor tipuri de clienți. Ce categorie ocupă cea mai mare pondere în vânzări?

Produsele noastre sunt furnizate preponderent clienților din segmentele de top, cei care își doresc calitate și seriozitate maximă. Avem clienți industriali, clienți comerciali și casnici. Cele mai mari vânzări sunt generate de investitorii imobiliari și de cei din zona de retail.

Cum a evoluat piața acoperișurilor din România în ultimii ani? Ce estimări aveți pentru viitor?

Piața acoperișurilor este într-o continuă creștere, având în vedere dezvoltarea imobiliară, dar ceea ce este mai important este creșterea calității materialelor utilizate pe această piață.

Care sunt noutățile din acest domeniu, inovațiile cele mai recente, dar și tendințele pe această piață?

În domeniul acoperișurilor nu se poate spune că sunt mari inovații sau că putem reinventa acoperișurile care se fac de mii de ani, dar ceea ce putem face este să le creștem gradul de eficientizare și să le facem cât mai prietenoase cu mediul. Bauder este unul dintre pionerii acoperișurilor cu vegetație din România; este o activitate pe care am început-o la sfârșitul anilor ’90 – eficientizarea acoperișurilor din punct de vedere energetic, prin utilizarea unor sisteme termoizolante performante.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii