Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Atunci și acum

Inovarea înseamnă crearea de obiceiuri noi, dar și mult curaj. Iar cele mai multe schimbări se văd cu ochiul liber.
daniel boaje DSC_4395

Perspectiva unei companii prezente și rezistente de foarte mult timp pe piață asupra inovației este, în general, complexă. Întâi, vorbim despre moduri de a face lucrurile diferit. Și dacă întrebăm ce face diferit un brand ca McDonald’s, vom fi invitați în mașina timpului, ca să coborâm în California anilor ’40, atunci când lua naștere acest brand. „Ideea McDonald’s a apărut ca o inovație, este un sistem care a schimbat modul de a mânca în oraș, mult mai convenabil, mai aproape și mai simplu pentru fiecare. Pentru România, a schimbat semnificativ obiceiul de a mânca în oraș, iar dacă fac o paralelă cu ce însemna să mănânci în oraș acum 20 de ani, constatăm că acest lucru a devenit absolut normal”, spune Daniel Boaje, CEO-ul McDonald’s România.

Iar perspectiva lui Daniel Boaje despre inovație este completată și de alte  idei: „A inova înseamnă și să știi exact unde ești, să ai consecvență și să rămâi autentic pentru industria din care faci parte. Zic că trebuie să ai curaj, să inovezi, să creezi lucruri noi, obiceiuri noi, iar a inova înseamnă și a crea o perspectivă nouă asupra unor lucruri care sunt la fel și pe care nu vrei să le schimbi. Inovație înseamnă și îndrăzneala de a păstra niște lucruri actuale și relevante, chiar dacă nu sunt niște lucruri neapărat noi”.

De altfel, un om care lucrează din 1994 într-un restaurant sub acest brand este și cel mai potrivit să observe schimbările, deci inovațiile ce au avut loc. „Un exemplu bun este să ne uităm cum arăta un restaurant McDonald’s acum aproape 60 de ani, și cum arată acum. Este diferit, pentru că lumea se schimbă cu o viteză extraordinară. Spunea cineva că pentru a rămâne în piață și pentru a-ți menține nivelul afacerii trebuie să alergi cu toată viteza de care ești în stare pentru a face față schimbărilor la care suntem expuși fiecare dintre noi”, a completat Daniel Boaje, cel care deține din acest an și 10% din acțiunile companiei care operează lanțul de restaurante.

O completare la ce spunea șeful McDonald’s România despre curaj mai sus este „curajul de a prezenta lucrurile în care crezi”. Iar el are curajul să vorbească despre celebrul produs al restaurantului – BigMac, un brand care valorează între 6 și 8 miliarde de dolari. „Așa vedem noi importanța inovării”, punctează Boaje.

Dintre inovațiile care se văd mai recent, produsele de mic dejun reprezintă o categorie nou introdusă, care se adresează unei nevoi nutriționale diferite față de ceea ce au nevoie oamenii în timpul zilei. „Când am lansat produsele din gama «breakfast», 75% dintre români nu luau micul dejun. Din cei 25% care mâncau dimineața, doar jumătate luau micul dejun afară din casă. Astăzi, micul dejun îl găsești peste tot. Dacă vrei să-ți asumi rolul de lider, ai responsabilitatea de a ține standardele industriei respective și de a educa clienții acelei industrii”, cerede șeful McDonald’s. Totodată, să faci ceva aparent mic ți-ar putea aduce rezultate spectaculoase. Când restaurantele din România au introdus anul trecut un sistem de plată care reducea timpul unei tranzacții cu patru secunde, această mișcare s-a calculat prin 18.000 de clienți în plus.

„Inovare – un mindset, o cultură organizațională, un cuvânt care nu trebuie să lipsească din nicio organizație care vrea să se dezvolte, pentru că incapacitatea de a inova face probabil diferența între companiile ce continuă și cele care nu mai sunt”,
a concluzionat Boaje.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii