Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Atenție, consumatori, vin roboții!

Inteligența Artificială reprezintă abilitatea mașinilor sau a computerelor de a replica gândirea umană pentru a lua o decizie. Cât de mult este pregătit omul (clientul) să negocieze cu un robot (vânzătorul) prețul unui... smartphone? 
robot

O echipă de specialiști din cadrul rețelei Zenith propune zece trenduri pentru anul 2017, ce arată modul în care Inteligența Artificială va spori experiența consumatorului pe parcursul „călătoriei” sale până în momentul cumpărării și va crea noi oportunități de marketing pentru branduri.

Trendul 1 – Predicția nevoilor. Inteligența Artificială amplifică posibilitatea prospectării pieței de către consumatori. În 2017, motoarele de căutare vor lua în calcul și date comportamentale – Inteligența Artificială utilizând aceste informații pentru a îmbunătăți predicțiile de căutare. Acest lucru va oferi brandurilor oportunități de a anticipa mai bine nevoile consumatorilor, în scopul de a le servi rezultate cât mai relevante.

Trendul 2 – Viteza este la putere. În ultimii ani, a existat o explozie a datelor despre consumatori colectate în scopuri de marketing. Această explozie permite brandurilor să identifice tendințele în cel mai rapid mod cu putință și să le încorporeze în activitățile de marketing.

Oamenii de marketing vor folosi Inteligența Artificială în analiza trendurilor și vor ține pasul cu tendințele de comportament ale consumatorilor,  menținându-și astfel avanasul față de competitori.

Trendul 3 – Insight-uri în flux permanent. Va crește activitatea de colectare a datelor non-stop prin Passive User Interface, care acumulează date comportamentale din dispozitivele digitale ale consumatorilor și oferă brandurilor informații utile pentru personalizarea experienței. Companiile folosesc deja Passive User Interface. De exemplu, platforma Spotify utilizează date din tracker-ele de fitness pentru a personaliza playlist-urile consumatorilor săi. O utilizare mai amplă a datelor Passive User Interface va permite brandurilor crearea de conținut și servicii personalizate, dar și dezvoltarea unor strategii adecvate de stabilire a prețurilor.

Trendul 4 – Conversații pe multiple dispozitive. Inteligența Artificială ajută brandurile să-și adapteze conversațiile cu consumatorii. Deși brandurile dețin o mulțime de date de „first party”, această zonă specifică a Inteligenței Artificiale conectează date despre indivizi și dispozitivele lor, ajutându-le să înțeleagă modul în care mesajul și contextul comunicării de brand sunt responsabile pentru diferite stadii de conectare cu consumatorul.

Brandurile își pot automatiza conversațiile cu clienții utilizând publicitatea de tip programmatic pe diverse dispozitive în paralel. Astfel, se poate stimula cumpărarea și revenirea în mod repetat a clientului.

Trendul 5 – Conținutul care încurajează cumpărarea. În 2017, „algoritmii evolutivi” vor putea optimiza în direct conținutul livrat consumatorului de-a lungul navigării. Cărucioarele de cumpărături universale recreează funcționalitatea site-urilor de comerț digital, fără să fie nevoie din partea consumatorilor să-și creeze noi conturi sau să furnizeze detalii de card pentru fiecare site nou vizitat. Această combinație de tehnologii va permite brandurilor și creatorilor de conținut să rețină consumatorii pe site-urile lor.

Trendul 6 – Realitatea Virtuală Inteligentă. Realitatea Virtuală evoluează de la existența solitară a gamer-ilor la stadiul de adopție de masă de către consumatori, care experimentează această realitate prin intermediul telefoanelor mobile inteligente. Facebook și Twitter pun la dispoziție deja transmisiunile live care pot fi accesate folosind o pereche de căști și un smartphone. Accesul oamenilor la Realitatea Virtuală pe telefonul mobil oferă brandurilor posiblitatea de transfigurare a experienței de cumpărare: consumatorii pot proba și testa produsele fără a fi nevoie să viziteze magazinele.

Trendul 7 – Robotizarea conversațiilor. În ciuda limitărilor evidente ale unei comunicări automatizate, „roboții de conversație” pot veni în ajutorul consumatorilor în cadrul unor procese simple, cum ar fi efectuarea de plăți sau notificări de expediere/livrare. Acești roboți pot contribui la reducerea costurilor prin asistența clienților și la amplificarea unui dialog cu aceștia. Recomandările personalizate sunt o altă oportunitate care poate fi valorificată de branduri pe baza analizei insight-urilor din dialogurile cu roboții.

Trendul 8 – Valorificarea emoțiilor. Tehnologia de recunoaștere a emoțiilor ajută brandurile să se inițieze în reacțiile umane. Extinderea utilizării telefoanelor inteligente și implementarea tehnologiei de recunoaștere a emoțiilor conturează o realitate în care oamenii poartă cu ei dispozitive sensibile la schimbările de dispoziție ale utilizatorului. Acest lucru oferă brandurilor ocazii de livrare de conținut la momentul potrivit, conținut care se adaptează comportamentului și dispoziției consumatorului.

Tehnologia poate fi utilizată, spre exemplu, de branduri conexe unor anumite sporturi sau echipe, în cadrul evenimentelor sportive, corelând experiențele ce urmează a fi livrate cu reacțiile utilizatorilor.

Trendul 9 – Dinamica prețurilor. Dinamica prețurilor se referă la posibilitatea retailerilor de a aloca prețuri diferite în funcție de predispoziția identificată a unor anumiți consumatori de a plăti un anumit preț la un moment dat.

Sunt site-uri care practică deja această dinamică, astfel încât oferă prețuri care se pot schimba de la un moment la altul. Uber, de exemplu, a introdus un algoritm de tip „Surge Pricing” pentru a permite creșterea automatizată a prețurilor în momentele aglomerate.

Trend 10 – Asistența automatizată. Roboții industriali există de mulți ani. În prezent, tehnologia combină automatizarea digitală cu formele fizice pentru a crea roboți care oferă asistență și servicii și care muncesc alături de oameni. Sectoarele care pot beneficia cât mai curând de astfel de automatizări sunt comerțul și turismul.

Roboții vor fi capabili să ofere informații legate de prețuri și disponibilitatea unor produse, dar vor fi în stare să ofere reduceri și informații adiționale, pe baza algoritmilor programați. Beneficiile folosirii unor astfel de roboți se pot extinde și în sectoarele de sănătate și îngrijirea locuinței.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii