Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Bunuri de consum |
|

Asemenea unui copil

Nesho Marinov, Director de Cercetare si Dezvoltare Danone Europa de Sud Est
Nesho Marinov, Director de Cercetare şi Dezvoltare Danone Europa de Sud Est, răspunde la chestionarul Forbes despre inovaţie. Îndrăzneala, curiozitatea şi informaţia sunt cele mai importante lecţii pe care le recomandă.

Care ar fi cele mai importante lecţii ale inovatiei?

Fii indraznet! Sa nu renunti niciodata; daca esti increzator in ideile tale, nu renunta la lupta.
Fii deschis, citeste mult si urmareste ce fac si alte industrii; poti oricand sa te inspiri din alt domeniu si sa inovezi in domeniul in care lucrezi.
Fii in permanent conectat cu consumatorii; de exemplu, toti prietenii tai sunt consumatori, vorbeste-le, asculta-i pentru ca iti pot da multe idei.

De ce au companiile nevoie de inovatie? Dar a dvs, in special?
Cred ca trebuie sa inovezi constant pentru a surpravietui in actualul context de piata; altfel, serviciile si produsele tale devin rapid demodate. Pentru mine, un exemplu relevant in aceasta situatie este Kodak, o companie care obisnuia sa inoveze extrem de mult si care a pierdut rapid avantajul competitiv in momentul in care a incetat sa inoveze.  Acelasi lucru este valabil si pentru Danone – inovam pentru ca vrem sa dezvoltam piata, sa setam obiceiuri sanatoase de consum si sa aducem in acelasi timp sanate prin alimente sanatoase unui numar cat mai mare de oameni.

Ce rol joaca esecul in procesul de inovatie?
Esecul joaca un rol foarte important in procesul inovatiei; insusi esecul este un pas important in succesul procesului de inovatie caci orice esec este o noua lectie si compania face astfel,  inca un pas mai aproape de succes.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Care este cel mai mare succes in materie de inovatie al companiei dvs?
Cel mai mare succes in materie de inovatie al companiei este format din viteza, flexbilitate si spirit antreprenorial.

Dar cel mai recent?
O inovatie de succes lansata de Danone Romania este OIKOS, un iaurt dens, satios cu continut ridicat de proteine si scazut in grasime, extrem de gustos. Este un produs care ofera oportunitatea consumatorilor de a face alegeri sanatoase, inlocuind un snack dulce cu un iaurt plin de beneficii.

Personal, cum sprijiniti procesul de inovatie? Ce inseamna pentru dvs inovatia?
Pentru mine inovatia este cheie. Am ales domeniul de Cercetare si Dezvoltare tocmai pentru ca imi place sa descopar lucruri noi si sa le transform in realitate.

Care este personajul care va vine in minte atunci cand vine vorba de inovatie? Sau ale carui lectii va ganditi cand vine vorba de acest domeniu?
Pentru mine inovatia este ca un copil care creste incet. In inovatie mergi mereu inainte si nu inapoi. Pentru mine o lectia lui Bill Gates despre succes este definitorie: Succesul este un profesor prost. Seduce oamenii destepti si ii face sa creada ca nu pot pierde niciodata”.

Vezi aici ce mai cuprinde numarul special Inovatie

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii