Cautare




, Staff

Industrie |
|

Artizanii succesului

Gusturile românilor în materie de bere încep să se educe, în contextul în care pe piața își fac apariția tot mai mulți producători locali de bere artizanală.
Tuca Marius- artizanii berii. jpg

România începe să se alinieze la trendurile globale în ceea ce privește consumul de bere artizanală. Pe acest aspect mizează și Artizanii Berii, producător prezent pe piața locală începând cu primăvara anului 2017. Povestea brandului a apărut din dorința unui grup de prieteni care au vrut să pună bazele unor produse naturale, realizate în concordanță cu cele mai bune tehnici de fermentație a băuturii. Cu experiența și know-how-ul necesare a venit Marius Țucă, unul din inițiatorii businessului, care a activat de peste 20 de ani în industria FMCG din CEEMEA, inclusiv, România. Între 2011 și 2013  s-a ocupat de reorganizarea strategiei destinate cumpărătorilor și consumatorilor pentru SABMiller, jucător internațional care a deținut Ursus până în martie 2017, când a fost preluat de Asahi Breweries.

Investiția inițială în lansarea afacerii a depășit 200.000 de euro, spune Marius Țucă. Comparativ cu berea industrială, cea de tip artizanal necesită costuri mai ridicate de producție: „La același volum al unei sticle/doze, berea artizanală are costul de producție de multe ori mai mare decât costul de producție al unei beri industriale”, spune Marius Țucă, Managing Partner Artizanii Berii.

Portofoliul de produse al producătorului este variat, cu beri artizanale proprii, care acoperă o varietate de gusturi și arome: Ale, IPA, Bock, Lager. Toate însă, respectă rețetele tradiționale originale: „Berile Haramin și Urbis sunt beri artizanale de tip Ale, fiind 100% naturale, nefiltrate, nepasteurizate, dublu fermentate timp de 8 săptămâni, cu refermentație în sticlă. Tocmai de aceea au un termen de valabilitate generos de 24 de luni”, notează Marius Țucă.

În ceea ce privește canalele de distribuție, produsele comercializate de Artizanii Berii se regăsesc în lanțurile de hypermarket-uri precum Kaufland sau Carrefour, dar sunt distribuite și în peste 100 de locații din sectorul HoReCa, în București, Constanța, Timișoara și Brașov. Totodată, acestea pot fi comandate și în online, prin platforma beremag.ro, dar și prin intermediul retailerului eMAG. „În viitorul apropiat dorim să continuăm creșterea gradului de acoperire/distribuție al produselor”, spune Marius Țucă.

 

Ținta vizată

Potrivit datelor furnizate de Asociația Berarii României, diversificarea preferințelor consumatorilor la nivel local s-a produs pe măsură ce puterea de cumpărare a românilor a crescut, la care se adaugă  apetitului lor pentru călătorii și disponibilitatea lor de a experimenta noi gusturi. „Românii au descoperit noi tipuri de bere pe măsură ce au călătorit mai mult, ca urmare a creșterii veniturilor și puterii lor de cumpărare, iar la întoarcerea acasă și-au dorit să regăsească din gusturile experimentate în vacanță” explică Julia Leferman, General Manager Asociația Berarii României. Deși berile de tip industrial încasează anual vânzări de aproximativ 2 miliarde de euro, apariția, încă timidă a berii artizanale, a venit ca o nevoie firească în procesul de maturizare a pieței românești și de ascociere la un trend global de diversificare a gusturilor.

„În România, piața berii artizanale este mult sub 1% din totalul anual al vânzărilor de bere. În Uniunea Europeană, piața berii artizanale a depășit 10% din totalul anual al vânzărilor de bere, iar în SUA a depășit 20%”, explică Marius Țucă. Consumatorii produselor realizate de Artizanii Berii sunt persoane cu un nivel înalt de educație, cu vârste cuprinse între 18-50 de ani, localizate în mediul urban.

Producătorul a încheiat anul 2017 (ultimul an pentru care există date financiare raportate la Ministerul Finanțelor) cu o cifră de afaceri de peste 290.000 de lei și un profit net care depășeste 182.000 de lei. În companie activează în prezent 27 de angajați, din care 10 sunt angrenați în partea de producție. Pentru acest an, reprezentanții companiei sunt de părere că provocările la nivel de business rămân în continuare cele legate de creșterea prezenței în piața de profil, în contextul în care nișa din care fac parte se află în permanentă competiție cu berile de tip industrial care acaparează căile de distribuție.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii