Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

BrandVoice |
|

Artizanii dulciurilor couture

Alina Sudriu, Grace Couture Cakes (1)-2
Grace Couture Cakes, furnizorul numărul unu de dulciuri pentru evenimente, face primul pas în retail.

Grace Couture Cakes a fost lansat în anul 2012, ca ”primul atelier de cofetărie couture din România”. Care a fost motivația din spatele acestui proiect?

Cred cu tărie că la baza unui business, cu atât mai mult al unuia din domeniul serviciilor, trebuie să fie valoarea pe care o aduce în viețile oamenilor. Povestea Grace Couture Cakes a început odată cu planificarea propriei nunți, când am simțit nevoia de produse și servicii superioare celor care existau deja pe piață. Am avut întotdeauna o pasiune pentru organizarea de evenimente și îmi doream un proiect antreprenorial, iar acela a fost momentul în care am descoperit nișa unde am simțit că pot inova și aduce valoare: dulciuri de top, realizate la comandă, personalizate, pentru evenimente speciale. Acesta a fost conceptul sub care am lansat Grace Couture Cakes.

Grace Couture Cakes este recunoscut acum ca cel mai bun furnizor de dulciuri pentru evenimente. Care este secretul succesului unei afaceri de lifestyle?

Pasiunea și dorința de a evolua, de a fi mereu mai bun și determinarea de a-ți urma visul. Am știut de la început unde îmi doresc să ajungem și am investit constant în business: în echipamente, în oameni, în dezvoltarea gamei de produse, asigurându-ne că atât dulciurile, cât și serviciile noastre depășesc așteptările celor care le comandă. Avem o echipă de creație, care lucrează în permanență la ”what’s next” în portofoliul Grace Couture Cakes, indiferent că este vorba de lansarea unor game noi de prăjturi, cum au fost, de exemplu, Éclair Affair și Tartes Bar, sau lansarea tendințelor în materie de design de torturi.

Care au fost cele mai mari provocări în dezvoltarea business-ului?

În primul an a fost dificilă alcătuirea echipei și crearea gamei de produse, dezvoltarea conceptului și a identității brandului. Acum, din echipa Grace Couture Cakes fac parte cofetari de top cu experiență, artiști plastici și consultanți de vânzare pentru evenimente, care pot ajuta clienții să aleagă mixul perfect de dulciuri pentru orice ocazie.  Găsirea oamenilor specializați, astfel încât mărirea echipei să se facă într-un ritm adaptat creșterii afacerii, a fost o provocare continuă.

Atelierul Grace Couture Cakes este renumit pentru dulciurile cu un decor spectaculos. Cât este de important ”ambalajul” în domeniul dulciurilor de lux?

Decorul torturilor sau al prăjiturilor care intră în alcătuirea unui candy bar pentru un eveniment este un factor determinant în ”succesul” acestuia, de aceea un rol important în echipa noastră îl are echipa de decoratori. Cred însă că cel mai important este conținutul, care trebuie să fie cu adevărat fără cusur: ingrediente de calitate, rețete speciale, rafinate. În gamele proprii lansate în ultimii doi ani, Signature Cakes, Essential Cakes, Tartes Bar și Éclair Affair, am ales ca forma și decorul de bază să fie simple, elegante, urmând tendința globală spre minimalism în acest domeniu. Este forma în care clienții noștri pot găsi acum prăjiturile Grace Couture Cakes în primul nostru cake shop.

Ce v-a determinat să faceți  pasul spre retail anul acesta?

Am primit solicitări repetate de la clienți fideli, încă din primul an de activitate, și ne-am dorit să le venim în întâmpinare cu aceleași produse cu care i-am obișnuit în activitatea de evenimente. Lansarea Cake Shop-ului din Băneasa Shopping City la începutul lunii septembrie a venit în acest context ca un pas firesc în dezvoltarea business-ului, dar unul pe care ne-am dorit încâ de la început să îl facem la momentul potrivit, cu o selecție de produse perfectă pentru ”acasă” și în cea mai bună locație pentru clienții noștri.

Ce schimbări aduce Cake  Shop-ul în conceptul Grace Couture Cakes?

Cake Shop-ul adaugă o nouă dimensiune: torturile și prăjiturile preferate sunt acum la îndemână, proaspete, în fiecare zi a săptămânii, fără a fi nevoie de o comandă prealabilă. Pe lângă acesta, Grace Couture Cakes rămâne furnizor de dulciuri pentru evenimente private și corporate,  oferind mixul perfect de prăjituri personalizate, și serviciile ce le însoțesc: de la consultanță, la livrare frigorifică și amenajare candy bar la locație.

Care sunt dulciurile preferate ale românilor?

Am remarcat o schimbare a gusturilor în ultimii ani, precum și dorința, care pe noi ne încântă, de a încerca mereu ceva nou, de a experimenta. Am lansat anul acesta gamele Tartes Bar și Éclair Affair, în care am introdus arome surprinzătoare, care au fost foarte apreciate. În plus, eclerele personalizate, lansate în premieră în România de Grace Couture Cakes, în urmă cu câteva luni, au urcat rapid în topul preferințelor clienților noștri, fie că sunt prieteni care își doresc un cadou special pentru cineva, părinți care le fac o surpriză dulce copiilor sau companii care aleg  un cadou inedit. Sunt produse delicioase și spectaculoase, iar personalizarea se face pe ciocolată belgiană fină, de cea mai bună calitate.

Ați menționat produsele și serviciile adresate companiilor. Care este ponderea comenzilor corporate în cifra de afaceri?

În medie, aproximativ 35% din încasări vin din evenimente corporate, iar restul din evenimente private (nunți, botezuri, aniversări). Raportul este însă diferit, în funcție de sezon. Cea mai aglomerată perioadă din an pentru nunți și botezuri este mai-septembrie, iar comenzile pentru evenimente și campanii au o pondere mai mare în lunile decembrie-februarie. Companiile aleg de cele mai multe ori torturi sau prăjituri cu un decor inspirat de identitatea vizuală a brandului sau de tema campaniei de marketing sau de PR. Comenzile corporate sunt mereu o provoare creativă, pentru că posibilitățile de personalizare sunt nelimitate, atât pentru candy bar-urile speciale pentru evenimente, cât și pentru dulciurile care se transformă în cadouri pentru angajați sau parteneri.

Care sunt planurile de dezvoltare Grace Couture Cakes? Intentionați să deschideți noi cake shop-uri?

Ne dorim, ca și până acum, o creștere sustenabilă a business-ului, nu am avut niciodată planuri de extindere rapidă. Prioritatea în acest moment este menținerea calității produselor și serviciilor. În funcție de feedback-ul primit și de rezultatele acestui punct de lucru în primul an de activitate, vom începe un nou research privind oportunitatea deschiderii unui nou cake shop.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii