Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

IT |
|

Arta de a vinde siguranţă în IT

Mihaela Paun Inovatie Bitdefender
Bitdefender se bazează pe inovația în tehnologia securității informatice pentru a fi competitiv în piața globală, acolo unde deţine deja zeci de patente diferite şi domină topurile de teste ale soluțiilor de securitate. Mihaela Păun, Marcom Director, Bitdefender, răspunde la chestionarul Forbes pe această temă.

Care ar fi cele mai importante  lecţii ale inovaţiei?

Probabil cele mai importante aspecte pentru stimularea inovației într-o companie sunt legate de influențarea comportamentului și atitudinii oamenilor în această direcție.  Astfel, este critic ca procesul de formulare a strategiei să se realizeaze prin implicarea oamenilor (a construi execuția în strategie încă de la început), a genera atitudinea corectă pentru inovație prin încredere și angajament (“simt că părerea mea contează”) și a stimula un comportament pe termen lung (“ o să mă implic și o să vin cu idei dincolo de ceea ce scrie în fișa mea de post).

De ce au companiile nevoie de inovaţie? Dar a dvs, în special?

În condițiile existente de piață în care, în anumite industrii, oferta depășește cererea, a concura doar pentru a obține o cotă de piață mai mare într-o piață care este deja în scădere, deși este o condiție necesară nu este și suficientă pentru a atinge un nivel înalt de performanță. Companiile trebuie să depășească un mod de gândire convențional al strategiei, dincolo de concurență. Pentru a aduce profituri suplimentare și oportunități noi de creștere, companiile trebuie să inoveze și să creeze noi piețe prin impunerea unui “salt” în valoare atât pentru cumpărători cât și pentru propria companie, unde competiția este irelevantă, iar regulile jocului nu au fost încă stabilite.

În zona de afaceri, inovația fără valoare tinde să fie de multe ori orientată doar pe dezvoltarea de noi tehnologii, pionierate într-o anumită zonă de activitate, fiind adeseori mai mult decât cumpărătorii sunt gata să accepte și să cumpere la momentul respectiv. Inovația valoare este mai mult decât inovație tehnologică sau pionierat, cieste vorba despre o strategie integrată care să orienteze întregul sistem al unei companii pentru a obține acel “salt”valoare pentru cumpărători. Dacă această abordare integrată lipsește, inovația va fi separată de miezul/esența strategiei.

Inovația valoare se întâmplă doar atunci când inovația este aliniată cu utilitatea, prețul și costul, când un model este provocat și depășit de unul nou. Dacă nu se întâmplă așa, de obicei inovațiile tehnologice și pionieratele servesc altor companii care exploatează mai bine aceste noutăți.

 Citiți ediția specială despre Inovație și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

 

Ce rol joacă eşecul în procesul de inovaţie?

 Este realist să presupunem că într-o cultura de companie în care este stimulată inovația și în care oamenii sunt agrenați într-o serie de proiecte noi pentru care nu există foarte multe elemente de referință în jur, crește posibilitatea eșecului.  Inovația ne stimulează să ieșim din zona de confort în care suntem obișnuiți să acționăm, iar eșecul ne oferă oportunitatea de a învăța, ceea ce este crucial pentru încercările ulterioare. Întotdeuna o gândire de business inovativă comportă o serie de elemente de risc, dar dacă vrem să eliminăm riscurile prin orice mijloace, atunci ne asumăm și o diminuare a inovației. Probabil că dacă o companie nu a eșuat în nimic din ceea ce și-a propus atunci este o mare probabiliate că nu a încercat de fapt nimic nou.

 

Care este cel mai mare succes în materie de inovaţie al companiei dvs?Dar cel mai recent?

 

Bitdefender este o companie pentru care inovația constantă în domeniul tehnologiilor securității informatice constituie pilonul central care ne face competitivi în piața globală. Avem zeci de patente diferite înregistrate în cele mai puternice piețe precum SUA, Europa de Vest, Japonia etc.

Ne-am poziționat ca unul dintre inovatorii pieței de securitate IT chiar de la începutul expansiunii noastre pe piețele globale.

În 2000 eram primii din lume care introduseseră „intelligent update” (update-ul automat al produselor), ceea ce astăzi fac toate produsele din această piață.

În 2003, am primit primul premiu acordat unei companii din Europa Centrală sau de Est, IST Prize, numit în lumea informaticienilor europeni Nobelul informaticii, pt inovația noastră privind comportamentul atacurilor informatice (Malware Intrusion Detection Advanced System) “set to revolutionize AV design” după cum scriau academicienii care ne-au acordat acest premiu.

Vezi aici ce mai cuprinde numarul special Inovatie

De 2-3 ani dominăm clar topurile de teste ale soluțiilor de securitate, AV-TEST (Germania) și AV-Comparatives (Austria). Inovatia, creativitatea sunt armele cu care noi ne batem în competiție pe zona de tehnologie cu concurenți care dispun de mult mai multe resurse decât noi.

Pentru a fi competitivi pe deplin pe o piața globală inovația nu trebuie să lipsească însă nici din zona de business.

Din această perspectivă, Bitdefender este unul dintre pionierii implementării unor campanii integrate la nivel global și a impus o strategie foarte complexă de comunicare online, ceea ce reprezintă una dintre trăsăturile esențiale ale strategiei de marketing actuale.

Ca să dau doar un exemplu, pot spune că suntem probabil primul client Hubspot din România și ne asumăm un pionerat și în această direcție, având în vedere că în România zona de content marketing este încă la început.

Content marketing-ul este o tactică de marketing din ce în ce mai populară mai ales în comunicarea B2B  și  presupune a-i vorbi clientului dincolo de produsele pe care le ai în portofoliu ca și companie și de a-i adresa problemele și nevoile lui din acel moment din punct de vedere protecție și securitate a datelor.

Hubspot este o platformă de comunicare care te ajută să generezi oportunități noi pentru afacerea ta, precum și de a comunica permanent cu cei care se găsesc într-o fază de achiziție incipientă. Prin content marketing, în Bitdefender ne dorim să schimbăm paradigma și să facem pasul de la un marketing de tip tranzacțional către un marketing de tip relațional.

  

Personal, cum sprijinii procesul de inovaţie? Ce înseamnă pentru dvs inovaţia?

 

Pentru mine totul începe de la oamenii pe care îi aduc în echipă. Îmi doresc să văd în fiecare coleg de-al meu pasiunea pentru ceea ce face, fie că vorbim despre marketing online, PR etc., dorința de a inova, de a avea curaj și de a-și asuma riscuri în testarea unor metode noi de comunicare, prin tehnici și tehnologii noi. În mod cert, Bitdefender este locul în care poti să pui rapid în mișcare proiecte, idei din cele mai diverse arii de activitate fără a trece printr-un proces anevois de aprobări, ceea ce ne face ca în piață să fim foarte agili și cu o nouă perspectivă asupra modului în care anumite lucruri se pot întâmpla.

 

Care este personajul care vă vine în minte atunci când vine vorba de inovaţie? Sau ale cărui lecţii vă gândiţi când vine vorba de acest domeniu?

Prima personalitate care îmi vine în minte atunci când mă gândesc la inovație este Steve Jobs , iar dintre principiile inovației pe care le-a enumerat îmi vin în minte câteva: faceți ceea ce vă place, creați experiențe mărețe și vindeți visuri, nu produse.

Când vorbesc despre inovație i-aș menționa și pe Albert Einstein care spunea că “dacă la început idea nu este absurdă, atunci nu există nici o speranță pentru ea” și Walt Disney cu toate inovațiile pe care le-a adus în lumea animațiilor.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Vezi aici ce mai cuprinde numarul special Inovatie

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii