Cautare




, Contributor

Tech |
|

Aparență vs. esență

Confruntarea dintre ce spun antreprenorii că vor și ceea ce vor, de fapt, este câștigată de sinceritate. Pasul decisiv? Capacitatea de execuție.
radu georgescu_3392

Proaspăt ieșit de pe băncile facultății de Tehnologie a Construcțiilor de Mașini în 1992, din cadrul Politehnicii București, nu a stat prea mult pe gânduri și în același an a înființat compania Gecad. A devenit cunoscut în 2003 când a vândut antivirusul RAV către Microsoft. Următoarele mișcări în zona IT au demonstrat că acela nu a fost singurul loz câștigător, vânzarea serviciului de plăți online ePayment către Naspers și a furnizorului global de servicii ecommerce, Avangate, către Francisco Partners, fiind doar unele dintre succesele care au urmat.

Radu Georgescu afirmă că există o diferență între ceea ce spun că vor antreprenorii români și ceea ce vor de fapt, iar oportunitatea de a participa la „construirea unei lumi mai bune” rămâne totuși o aparență. Acestea sunt diferențele pe care Radu Georgescu simte nevoia să le puncteze cu franchețe. „Antreprenorii caută de la investitori bani. Ei cred că cer sfaturi și ajutor de mai multe feluri, dar în realitate, asta caută.” Viziunea și creația sunt particularități ce țin de domeniul antreprenoriatului și nu al investitorului. Nu investitorul este cel care îți spune cum să-ți organizezi firma, crede Georgescu. În schimb, ce-și dorește el din punctul de vedere al antreprenorului, pentru că el are avantajul experimentării acestei dualități, este ca „investitorul să-mi dea bani și eventual să mă forțeze în ceea ce privește guvernanța corporativă, pe care eu o ignor ca antreprenor”.

Alte mișcări ale lui Georgescu includ vânzarea Coinzone, o platformă care se ocupă de tranzacții cu Bitcoin, către danezii de la Coinify ApS, dar și investiții în Vector Watch, un start-up românesc, și în companiile britanice Tynka și Gluru. Atunci când alege să investească într-o afacere sau proiect, membrul fondator de la Gecad Group are o strategie. Viziunea, capacitatea de execuție și chimia sunt criteriile care îi direcționează alegerile în business. Desigur, pragmatismul nu ar trebui să fie un element surpriză, după cum nici faptul că fiecărui criteriu îi corespunde un procent din întreg. „Noi dăm 80% pe capacitatea de execuție, dăm 15% pe idee și numai 5% pe chimie”, spune omul de afaceri care este convins că „investițiile nu se fac pe bază de stare de spirit”.

Dacă efectele sociale ale antreprenoriatului s-ar traduce prin crearea de locuri de muncă, viziunea omului de afaceri este că acestea nu ar fi niște obiective în sine, ci doar niște consecințe directe. „Obiectivele antreprenorului nu sunt măsurate în crearea de locuri de muncă. Mulți antreprenori au obiective financiare pur și simplu, sunt obiective destul de diverse și rareori sunt despre crearea de locuri de muncă”, afirmă Georgescu.

În radiografia tendințelor prin care antreprenorul român din IT se deosebește de cei din restul lumii, rămâne o constanță, care s-a schimbat puțin în ultimii ani – abilitățile tehnice. „Suntem unul dintre popoarele cu cele mai bune abilități tehnice și cu cele mai proaste abilități de business. Abilitățile de business au crescut, de exemplu de la un nivel de 4% la 5% sau poate 6%, dar sunt foarte jos și mai este foarte mult loc până când abilitățile de business vor fi semnificative”, este convins acesta.

Anul 2016 a însemnat pentru Gecad Group și investiții în două companii românești. În luna martie, antreprenorul român a investit în SmartBill, un program pentru facturare și gestiune contabilă. Ce-a de doua investiție a fost în SymphoPay, care propune o platformă prin care magazinele și băncile să integreze operațiunile de plată cu cardul la POS-uri inteligente. Despre perspectivele de investiții ale Gecad Group, Radu Georgescu preferă să fie rezervat în declarații și prudent în alegeri. „Ne uităm cu foarte mare atenție înainte să investim. Ne străduim să ajutăm antreprenorii să crească, fără a le spune ce să facă.”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii