Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Antreprenori mici cu vise mari

Fiecare început de drum se poate dovedi anevoios, mai ales  în lumea tot mai competitivă a antreprenoriatului. De aceea e nevoie de networking.
ABC_Antreprenori.jpg

Pe hârtie, totul arăta promiţător, însă abia după primul eveniment la care am participat am înţeles cu adevărat cât de frumos visează Roxana Petrescu (24 de ani) şi Valentin Niculescu (31 de ani), doi tineri economişti care au simţit că vor şi pot aduce în lumea antreprenorilor români ceva necesar.

Pe Roxana şi pe Valentin i-am cunoscut într-o zi de iarnă friguroasă, de la sfârşitul lui 2012, când ne-am refugiat într-o cafenea din Centrul Vechi. Însufleţiţi de cafeaua caldă, dar mai ales de proiectul lor de suflet, pe care îl iniţiaseră cu doar câteva luni înainte, cei doi tineri îmi vorbeau despre ABC Antreprenori. „Primul eveniment de networking antreprenorial l-am organizat la începutul lunii august, adunând 20 de tineri antreprenori, entuziaşti, care aveau pe lista lor de nevoi inspiraţia, motivaţia, creşterea cercului de cunoştinţe”, spune Roxana Petrescu. Planul lor era simplu: în fiecare lună, timp de aproximativ trei ore, va avea loc câte un eveniment cu o tematică stabilită dinainte, în cadrul căruia doi speakeri invitaţi vor aborda diverse aspecte legate de mediul de afaceri şi de modul în care un antreprenor este legat de acesta.

„Misiunea acestui proiect este de a conecta oameni de afaceri din întreaga ţară. Potenţialul antreprenorial trebuie maximizat şi comunitatea antreprenorială românească dezvoltată. Ne dorim să organizăm evenimente în majoritatea centrelor teritoriale din ţară, însă şi oraşele mici aflate în curs de dezvoltare sunt pe listă. Ideea este ca oamenii din interiorul comunităţii să se poată conecta şi să încheie relaţii comerciale în vederea dezvoltării propriilor businessuri”, continuă Roxana Petrescu. De-a lungul celor 11 ediţii de până acum, au fost discutate numeroase teme, precum: strategiile de networking pentru antreprenori; antreprenoriatul „cu suflet” – proiectele în care crezi cu toată fiinţa ta şi pentru care faci totul pentru a le transforma în realitate; importanţa clientului pentru o afacere, cum lucrăm mai eficient – singuri sau în echipă; sau cât de importantă este o relaţie bazată pe încredere şi comunicare între antreprenor şi contabilul său.

„De la doi oameni care păşeau treptat, dar cu încredere pe calea antreprenoriatului, am ajuns la o echipă formată din opt membri. Acum avem un mentor care ne ghidează paşii – pe Florin Stoleriu, managing partner la Sales Advisor România –, dar şi cinci colegi care ne sunt alături pentru a dezvolta acest proiect pe toate planurile”, precizează Valentin Niculescu.

În aproape un an de viaţă, proiectul ABC Antreprenori a evoluat organic, firesc, aducând în sala de conferinţe a Hotelului Novotel, unde au loc evenimentele, participanţi din ce în ce mai mulţi (ajungând acum la aproximativ 50-60 de persoane) şi din domenii diferite.
„Pentru noi, cea mai bună promovare este recomandarea”, îmi confirmă Roxana Petrescu. „Persoanele care au venit la un eveniment şi au hotărât să participe şi la al doilea, de data aceasta însoţite (de către un asociat sau un colaborator sau chiar un client), sunt cele care ne promovează cel mai bine.”

Aruncându-mi un ochi peste program şi observând că între prezentările celor doi speakeri era trecută o „pauză de networking”, m-am temut iniţial că vor exista acele momente stânjenitoare – asemeni celor din timpul sesiunilor de Q&A –, în care lumea intră într-o inerţie bolnăvicioasă, refuzând, parcă, să mai comunice. Nimic mai departe de adevăr.

„Temele vin ca o cerinţă din partea publicului nostru, dar ne dorim să creăm şi o continuitate în conţinutul pe care îl oferim. Astfel, speakerii ABC sunt aleşi în funcţie de tema respectivă. De cele mai multe ori, intrăm în legătură cu un nou speaker prin recomandare, însă sunt şi cazuri în care îi contactăm direct. Prezentăm conceptul, cine e publicul ţintă şi ce nevoi are, cu ce instrumente ne dorim să rămână acesta după eveniment şi lansăm invitaţia. Până acum nu am încercat sau nu a fost nevoie să «convingem» pe nimeni”, afirmă Valentin Niculescu.

© Foto: Anca Bîrleanu

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii