Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Antreprenori fără secrete – Azi: Ovidiu Șandor

Dicționarul Explicativ Român definește antreprenorul ca „Persoană care conduce o antrepriză – Din fr. entrepreneur”.   În sensul modern al termenului, antreprenorul adoptă un comportament activ și acceptă deliberat riscuri financiare pentru a dezvolta proiecte noi. Sunt multe atribute care pot descrie un antreprenor bun.
 aboneaza-te
Ovidiu_Sandor_Modatim_LR017.jpg

Aceștia sunt inovatori, lideri, își asumă riscuri, sunt independenți, creatori, energici, originali, optimiști, orientați spre rezultate sau flexibili. Antreprenorii prezintă un stil de personalitate aparte.

Dar în același timp, antreprenorii adevăraţi se nasc, nu se formează. Forbes România lansează în această ediție o serie de discuții cu unii dintre cei mai activi antreprenori români în încercarea de a găsi acel „ceva” care se regăsește în gena antreprenorilor de succes.

Primul invitat este Ovidiu Șandor, unul dintre cei 13 antreprenori care trebuie urmăriți cu atenție în acest an. Dezvoltatorul unuia dintre cele mai de succes proiecte imobiliare din zona de Vest a țării, Ovidiu Șandor este un exemplu clasic al unei persoane cu un simț ascuțit pentru afacerile bune. Inventivitatea, răbdarea și flerul său sunt câteva dintre atributele care îl fac un antreprenor de succes.

F: Care a fost primul gând când ați pornit businessul? Ce v-ați propus?

O.Ș. : Backgroundul meu anunța un parcurs academic, mai degrabă, decât unul orientat spre afaceri. Dar circumstanțe familiale m-au făcut să aleg calea business-ului încă de tânăr prin preluarea, împreună cu sora mea, a managementului ModaTim, unul din marii jucători din vestul țării pe piața de confecții, companie ce fusese administrată până atunci de tatăl meu. Astfel, nu pot spune că a fost un gând anume, mai degrabă o responsabilitate. Țin minte că primele idei despre unde și cum trebuia acționat, despre primii pași le-am intitulat “de la întreprindere la firmă” făcând referire la schimbarea mentalității din companie. ModaTim era o firmă recent privatizată prin metoda MEBO, iar atmosfera era mai degrabă una de pasivitate, reacțiune, lipsa motivării.

Citiți aici de ce ar trebui urmărit Ovidiu Șandor în 2013.

F: Ce greșeli ați făcut? Ce efecte au avut? Câteva reușite.

O.Ș.: Au fost și greșeli. Am încercat, fără succes, să impunem Chic and Cher, un brand propriu, în retail. Privind înapoi, însă, cred că până la urmă a fost un lucru bun că am renunțat la a mai aloca energie în acel brand pentru că invazia din ultimii ani a marilor branduri internaționale ar fi fost dificil de înfruntat.

F: Primul milion – când, ce ați simțit, ce ați făcut cu banii?

O.Ș.: De cele mai multe ori milioanele, chiar și primul, sunt mai degrabă pe hârtie. Concret, în contul fizic al unui antreprenor milioanele sunt mult mai puține decât cele de pe hârtie, la fel e și cu primul, de multe ori el e doar aparent. Pe mine nu m-a încercat un sentiment anume de succes.

F: Primul faliment (dacă a fost cazul).

O.Ș.: Nu a fost cazul.

F: Companii și personalități pe care le admirați (atât din țară cât și din străinătate). De ce?

O.Ș.: Nu am neapărat un model pe care să-l admir la modul absolut sau pe care să încerc să-l urmez cu ardoare. Sunt însă multe personalități de la care cred că putem învăța. Remarc tenacitatea lui Steve Jobs și dârzenia de a crede și de a lupta peste 20 de ani pentru o idee cu care a cucerit până la urmă lumea. Păcatul multor antreprenori e că încearcă și renunță mult prea ușor, renunță încă de la stadiul de încercare, deși nu e întotdeauna indicat.

Exercițiu de imaginație: ce faci azi cu 10.000 de dolari?

F:  Ce poate învăța o companie mare de la un start-up?

O.Ș.: Un start-up este de obicei mai inovativ, mai flexibil, mai motivat, mai sensibil la semnalele pieței. Pe scurt, se mișcă mai agil. Ia decizii mai repede. Toată această agilitate se pierde de multe ori într-o organizație mare și se înlocuieşte cu sisteme mult mai formale și birocratice care încetinesc iuțeala, viteza de reacție, capacitatea de adaptare.

F: Ultima idee notabilă pusă în practică. Care a fost rezultatul?

O.Ș.: Focusul actual este pe cele două proiecte imobiliare în care sunt implicat: CBC Timișoara, unde pregătim șantierul pentru clădirea a 5-a și ultima, respectiv proiectul de la Cluj-Napoca unde, de asemenea, suntem destul de avansați în vederea demarării lucrărilor.

F: V-ați îndeplinit visul cu care ați plecat la drum?

O.Ș.: Nu îi dau visului sensul de finish, de punct de sosire. Visul meu este să am libertatea de a face ceea ce îmi place așa cum îmi place. Din acest punct de vedere îmi trăiesc visul. Pot spune că îmi face plăcere fiecare zi petrecută la birou.

F: Ce recomandări ați avea pentru viitorii antreprenori?

O.Ș.: Sunt multe de spus, dar cel mai important e să aveți curaj, să vă pregătiți de multă muncă, să aveți răbdare, să încercați și, mai ales, să nu renunțați ușor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii