Cautare




, Contributor

Telecom |
|

Antreprenor în serie

Iulian Stanciu a profitat de toate oportunitățile în businessul pe care astăzi îl împarte cu sud-africanii de la Naspers.
Iulian Stanciu_Director General eMAG_1

Ciclism, înot şi alergare. Trei probe în celebrul (de acum) triatlon „Fără Asfalt”. Așa l-am cunoscut pe Iulian Stanciu, în urmă cu un an, undeva la munte. Se întrecea cu alți 200 de participanți, veniți acolo „pentru fun”. Mulți dintre ei oameni de afaceri și corporatiști. Omul din spatele celui mai mare magazin online din ţară (eMAG) se află într-o competiție și în lumea de business. Într-un alt context, însă: dacă pentru o probă sportivă nu contează locul pe care îl ocupă (cel puțin nu la nivelul unor amatori), în tabăra antreprenorilor lucrurile stau cu totul diferit – aici, să fii lider chiar devine un scop în sine.

Și totuși, cumva, cele două drumuri se întrepătrund, la un moment dat, la Stanciu. În sensul că o competiție sportivă nu poate exista fără competitori pasionați (fie ei și amatori), iar o afacere nu poate fi construită fără un strop de pasiune. Astăzi, cu această pasiune, pe care o cultivă și în sport, Iulian Stanciu trasează principalele linii în afacerea eMAG pentru anul viitor.

Dezvoltare susținută în piețele externe, creșterea „accelerată” a platformei Marketplace, mai multe puncte de livrare în București și în țară și „un mix perfect” între magazinele online și cele offline, sunt doar câteva din direcțiile pentru 2017. Tot ce a învățat de-a lungul anilor (a înființat compania Asesoft când încă era student la Facultatea de Cibernetică) se concretizează astăzi în decizii care se transformă rapid în bani. Cum altfel? Dacă în primul an de antreprenoriat vindea calculatoare într-un spațiu foarte mic (un apartament de 40 de metri pătrați), în prezent coordonează o echipă de 2.900 de oameni, dintr-o postură cheie – CEO al companiei. Nu a fost un drum lin (a început în 1998) sau fără „bătăi de cap și dezamăgiri”. Dar, privind în urmă, a meritat fiecare leu investit și fiecare zi petrecută la birou.

„E-commerce este un model de tehnologie care salvează timp și bani. Investim în tehnologie dezvoltată în România și exportăm acest model în Bulgaria, Ungaria și Polonia”, spune acum omul de afaceri. În urmă cu patru ani, compania a mers în Bulgaria, unde a devenit cel mai mare jucător, în timp ce Ungaria îl pune la egalitate cu numărul 1 pe e-commerce, la nivel local. În cifre, investiţiile realizate anul trecut de eMAG au însumat 48 de milioane de euro și au fost direcționate către dezvoltarea regională a companiei (24 de milioane de euro) şi dezvoltarea tehnologiei eMAG (18 milioane de euro). În plus, aproximativ 6 milioane de euro au fost investite în dezvoltarea brandului, în  logistică şi în programe speciale de formare a angajaţilor.

Investiții ce vor continua și pe viitor. Cu peste un milion de produse şi 17.000 de branduri, Stanciu estimează că cifra de afaceri va depăşi pragul de un miliard de euro, în 2018. ”Anul viitor această cifră va fi depăşită și de valoarea produselor comandate pe platforma eMAG Marketplace”, mai oferă un detaliu omul de afaceri. De altfel, ținta este o creștere rapidă a platformei Marketplace și 4.000 de magazine partenere într-un an.

În România, compania a avut afaceri de 1,39 miliarde de lei, anul trecut, cu 28% mai mult față de 2014, creștere datorată, între altele, extinderii gamei de produse. „România este o piaţă cheie pentru Naspers, iar comerţul online este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creştere din regiune în următorii ani”, punctează și Bob van Dijk, CEO Naspers. (Dante International este firma care administrează eMAG.ro, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers, cu 77,21%, și Iulian Stanciu, cu 22,79%).  Privind în ansamblu, la nivel de grup, adică în toate țările unde eMAG este prezent, creșterea cifrei de afaceri a fost de 56% în 2015, până la o valoare de 1,95 miliarde de lei.

Mai departe, pentru a îmbunătăţi timpul de livrare, Stanciu și-a propus să ajungă la 200 de puncte de livrare în Bucureşti şi în ţară până la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Poşta Română. În plus, compania lansează pentru Bucureşti şi serviciul de livrare în două ore, disponibil non-stop, indiferent de oră.

O altă direcție pe care o urmărește Stanciu este traficul pe mobil. ”Cine nu este pe această piață, va fi afară din business. Mă refer inclusiv la zona de banking, la toate industriile care comunică direct cu clientul. Trebuie să fii optimizat pentru mobil”, detaliază el. Și nu se referă „doar la un trend”, ci la felul în care se va face business în viitor, într-o simbioză perfectă între magazinele tradiționale și cele din online. Și încă ceva: „Ne interesează și zona de servicii, reparații de electronice, plăți de taxe, plăți la utilități. Vrem ca utilizatorii să poată accesa toate acestea dintr-un singur loc”, adaugă Iulian Stanciu.

Astăzi, 83% din echipa eMAG (tot ce înseamnă eMAG şi Conversion, Depanero şi FashionDays), adică din cei 2.900 de oameni, lucrează în România. Dintre aceștia, 600 de ingineri IT se ocupă de dezvoltarea tehnologică, ținta fiind să angajeze încă 300 de programatori care vor lucra la dezvoltarea platformei. Iar până la finalul acestui an, va fi lansat eMAG Labs, un centru de testare şi implementare de tehnologii noi (VR, IoT, machine learning) pentru ecommerce. Toate soluțiile dezvoltate aici vor fi folosite de Naspers la nivel global, un nou pas strategic pentru evoluția businessului.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii