Cautare




, Contributor

Lideri |
|

Cum a luat naștere BenGen, compania care pune afacerile pe drumul spre succes

Lipsită de inhibițiile tranziției, tânăra generație de antreprenori români demonstrează că pentru ei „cerul este limita”. Iar la cei 30 de ani ai săi, Liviu Tănase nu face excepție.
IMGL2016 Liviu Tanase_forbes

Liviu Tănase pășește spre sala de ședințe unde urma să aibă loc întâlnirea cu Forbes România cu siguranța caracteristică mai degrabă antreprenorilor cu vârste mai înaintate. Pare dornic să povestească despre cum a ajuns, la doar 30 de ani, să fondeze alături de alți antreprenori un „business de investiții”, cum îi spune el, prin care una din 500 de companii poate avea șansa de a primi o finanțare consistentă, care să o repună pe drumul spre profit. Tânărul povestește cum a început să cocheteze cu ideea antreprenoriatului. „Totul a început pe când aveam 16 ani. Un elev al mamei mele, care este profesoară de matematică, era, pe vremea respectivă, antreprenor și avea o firmă care vindea calculatoare – ceva nou pe atunci – și aparate de aer condiționat. Am început să fiu ucenicul lui și culmea este că, după mulți ani, a ajuns să lucreze pentru mine”, spune tânărul.

La 18 ani își înființase deja prima firmă, iar faptul că era pasionat de tehnologie și șah i-a călăuzit pașii către succesul pe care îl are astăzi. „Cele mai dragi lucruri din copilărie mi-au fost jocul de șah și înțelegerea acelor mici frânturi de tehnologie, puține, la care am fost expus. Chiar dacă nu înțelegeam totul în materie de calculatoare și rețele, faptul că dezmembram componente electronice, cream rețele de comunicație și îmi petreceam timpul liber gândind în termeni de mișcări de șah – acestea au fost elementele care m-au învățat să îmi folosesc abilitățile naturale de gândire strategică și tehnologică și să le dezvolt, lucru care mi-a potențat ceea ce avea să devină o carieră de succes”, argumentează el.

Primii pași

În acea perioadă a învățat foarte mult și spune despre el că aproape că nu dormea niciodată, încercând să acumuleze experiență și informații noi, dar și să se pună în postura clienților și să încerce să le preîntâmpine așteptările, chiar cu riscul de a pierde bani. A intuit încă din primii ani ai antreprenoriatului că „tehnologia reprezintă un element de conexiune între oameni și că aceasta poate crea un mediu în care comunicarea interumană să evolueze”. Leagă boom-ul tehnologic din ultimii ani de existența unor persoane vizionare precum și de nevoia societății de a obține totul mai repede, mai confortabil și într-o cantitate mai mare.

„Un prim exemplu care îmi vine acum în minte este acela al lui Steve Jobs. Inventase iPad-ul cu foarte mulți ani înainte ca acesta să poată fi produs și scos pe piață. El a fost un norocos – multe dintre invențiile lui Michelangelo au fost puse în practică abia în secolele XIX – XX. Așadar, este important să fii vizionar, dar și societatea să-și manifeste deschiderea în acel moment. Pentru tehnologie, explozia a început acum mai puțin de 10 ani și încă nu s-a terminat. De fapt, acum suntem în faza în care societatea umană se transformă în mod fundamental, chiar dacă nu neapărat realizăm conștient valoarea acestei transformări”, explică Liviu Tănase.

Despre piața din România spune că industria internetului a explodat, având acum o creștere mai înceată, însă sustenabilă. În ciuda faptului că poate părea complicată, lansarea unei noi afaceri în industria telecom, în România, în condițiile în care piața „este dominată de coloși cu bugete de milioane de dolari investite în marketing și operațional”, nu este imposibilă, susține Liviu Tănase: „Consider că încă există posibilități incredibile de creare a unor tehnologii disruptive și că oportunitățile actuale sunt fără margini.Transformările la nivel comunicațional vor avea mereu o valoare imensă și vor continua să aducă lumea mai aproape”.

A fondat mai multe companii, pe unele le-a vândut și spune că partea sa preferată din antreprenoriat este „acea perioadă inițială – luarea ideii din stadiul de concept și metamorfozarea ei într-o afacere de succes. Consider că forța mea se dovedește în creșterea strategică a unei afaceri”, mărturisește tânărul. „Companiile și ideile mele au făcut parte din evoluția mea ca om. Fiecare companie în parte reprezintă o piesă de puzzle a viziunii mele, a mediului de business în care activez, a credinței mele despre lume și formează o importantă parte a vieții mele. Nu le-am perceput niciodată drept cărți închise, ci drept capitole încheiate dintr-o poveste mult mai amplă”, își explică el filosofia de business.

BenGen sau „vânătorul” de oameni curajoși

Toate experiențele sale i-au bătătorit calea spre Benevolent Generation, o companie înființată în Statele Unite pe care o alintă „BenGen” și ale cărei baze le-a pus alături de alți antreprenori care „voiau, mai mult ca orice, să lucreze alături de alții asemeni lor”. „În trecut, afacerile porneau de la o singură persoană care construia un business în jurul unei idei, dar în timp a devenit clar faptul că, din echipe sau grupuri, vin idei mult mai bune și structuri organizaționale mult mai eficiente în implementarea acestora. BenGen a creat un nou mecanism care profită de spiritul de antreprenor, de capital și expertiză, iar acest gen de structură poate conduce un grup spre un succes mai mare decât suma potențialelor câștiguri individuale”, argumentează el.

Asociații au competențe diferite, dar se completează perfect, explică Liviu Tănase, cel care în cadrul BenGen se ocupă de business developement și management. BenGen are un portofoliu larg de proiecte în lucru. În prezent, există o puternică alocare de resurse către cercetarea genetică și utilizarea rezultatelor pentru îmbunătățirea vieții oamenilor, către inovarea în publicitatea online, piața imobiliară digitală, online publishing, telecom, către piețele de turism și imobiliare.

Acum traversează o perioadă plină de noi provocări în materie de investiții pentru lărgirea ariei geografice de acțiune și creșterea portofoliului de afaceri, însă pentru luarea deciziilor corecte este important să fie analizate toate aspectele – de la cel privind latura financiară, la cel care ține de latura umană, respectiv la capacitatea angajaților din companiile respective de a folosi corect fondurile pe care BenGen le-ar putea aloca. Liviu Tănase explică faptul că, în orice moment, BenGen este implicat în aproximativ 20-50 de proiecte de capacități diferite și că investește capital, tehnologie și know-how managerial în companii diverse, în funcție de nevoile specifice de business. Valoarea investiției variază de la 100.000 de dolari la cinci milioane de dolari.

„Astăzi, BenGen reprezintă spațiul în care oamenii dau tot ce au mai bun pentru a-și atinge potențialul maxim – oamenii curajoși; oamenii care nu ezită să viseze departe și care nu ezită să intre în arenă pentru acel vis, chiar dacă frica, îndoiala și rezistența mediului înconjurător sunt prezente. Ei își asumă riscurile și criticile care vin odată cu «a porni la drum singur». La BenGen, cei curajoși nu sunt niciodată singuri, ci sunt potențați și ajutați de eroii lor, de coach-ii lor, de profesorii și chiar de adversarii lor; se au unii pe alții, sunt umăr la umăr, și astfel descoperă din ce lut sunt făcuți.

Onorăm acest tip de spirit – acela al individului care vrea să atingă un scop măreț, să distrugă barierele a ceea ce se credea a fi imposibil pentru ei, pentru colegii lor, pentru comunitate”, mai spune Liviu Tănase, tânărul care crede că succesul său se împarte în mod egal cu echipa. De aceea, tranziția către mentorat pare să fi fost naturală. „Cariera mea a fost construită pe faptul că am oferit oamenilor instrumentele și metodele necesare pentru a atinge țeluri dincolo de ceea ce ei considerau posibil pe cont propriu; a fi mentor este un proces similar”, încheie tânărul antreprenor.§

DNA Spectrum este o companie axată pe cercetări genetice de ultimă generație care ajută oamenii să beneficieze de ADN-ul lor. Oferă produse și servicii care se mulează pe stilul de viață al consumatorului, ajutându-l pe acesta să își înțeleagă istoria, dar și să își conserve structura ADN-ului.

Madrivo, o agenție de integrare media. Este laureată a AFFY 2014 pentru realizări extraordinare în domeniul internetului și a fost recunoscută de către Forbes USA drept compania care transformă Las Vegas-ul într-un „hub tehnologic vibrant”.

Chefach Holding, cu denumirea inspirată din românescul „ce faci?”, este o firmă de investiții și leasing imobiliar, care, prin strategii interdisciplinare, oferă soluții imobiliare complete, personalizate după specificațiile fiecărui tip de client.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii