Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Antonela Ciucașu (Flanco): „Marketingul, mai mult ca niciodată, înseamnă să generezi venituri pentru compania pentru care lucrezi”

Pentru Antonela Ciucașu (Flanco), marketingul nu înseamnă doar branding, notorietate și creativitate, ci reprezintă, mai mult ca oricând, generarea de venituri pentru companie. A apus vremea în care marketingul făcea doar spoturi TV frumoase.
Antonela Ciucasu_Flanco-doi

Antonela Ciucașu, Marketing Director, Flanco Retail

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Antonela Ciucașu: UX (experiența clientului) să fie uniformă pe toate canalele de comunicare, indiferent de domeniul businessului.

  • Transparența în comunicarea cu clienții, respectarea promisiunilor, mai ales că generațiile tinere apreciază mesajele oneste și directe, mult mai mult ca alte generații.
  • Comunicare granulară cu clienții, în funcție de interesele lor.
  • Concentrarea comunicării și a promovării pe dispozitivele mobile, acolo unde au loc tot mai multe dintre tranzacții.
  • „Privacy” – protejarea intimității individuale în condițiile în care ne dorim să comunicăm cât mai mult și cât mai bine și online și offline, cu fiecare client în parte.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: DIANA OANCEA (MONDELEZ)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Antonela Ciucașu: Aș spune pentru început că marketingul nu înseamnă doar branding, notorietate sau creativitate. Marketingul, mai mult ca niciodată, înseamnă să generezi venituri pentru compania pentru care lucrezi, prin activitățile tale. A apus vremea în care departamentul de marketing făcea doar mesaje sau spoturi frumoase, iar departamentul de vânzări trebuia să se ocupe să câștige bani. Cele două departamente trebuie să lucreze împreună.

Campaniile de marketing eficiente se concentrează pe crearea de conținut targetat. Ca să poți face asta, trebuie să analizezi permanent nevoile publicului tău țintă. Ce vrea el, ce face, cum gândește? Cum îi poți servi cel mai bine în timp ce îți susții și compania?

Mai ales când ești la început, nu trebuie să-ți fie teamă să greșești. A greși e absolut firesc și, desigur, din greșeli înveți cel mai mult. Dacă ai o idee sau o părere, spune-o!

Experiența directă ajută la crearea unei abordări corecte, strategice, nu una care rămâne mereu la nivel teoretic. Oricine este capabil să se gândească la o idee mare, frumoasă; este important să nu ai teamă să o împărtășești și să urmărești modul în care ea se pune în practică și își atinge (sau nu) obiectivele propuse.

Pune-te permanent în pantofii clientului tău, empatizează cu el. Nu întotdeauna ești reprezentativ pentru publicul pe care le vizează compania ta, deci nu judeca întotdeauna după tine.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA BOGDAN (MONDELEZ)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Antonela Ciucașu: Pentru că la Flanco, în retail, totul se întâmplă foarte repede, avem nevoie de parteneri care să poată să țină ritmul cu noi. Astfel că apreciem:

  • Proactivitatea – pentru că totul se schimbă foarte repede, oricând avem nevoie de idei noi.
  • Capacitatea de a livra rapid dar și de calitate.
  • Nu e neapărat nevoie să fie un partener mare.
  • Chimia pe care o simțim de la prima întâlnire.

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MAREK DVORAK (URSUS BREWERIES)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Antonela Ciucașu: N-aș putea să mă opresc asupra unei singure calități importante neapărat, dar foarte importante sunt gândirea strategică și viziunea legată de brand.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: GABRIELA SÎRBU (PROFI)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii