Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Andreea Mihai (Carrefour): „Omul de marketing trebuie să fie în permanență la curent cu ultimele noutăți de pe piață, inclusiv cu noile tehnologii apărute”

Adaptarea la consumator este decizia esențială în stabilitea strategiilor de marketing – consideră Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România. Un nou trend în marketing este interesul față de sănătatea consumatorilor.
Andreea Mihai_Carrefour Romania

Andreea Mihai, Director de Marketing&Comunicare, PR&Solidaritate, Dinamică Comercială&Pricing, Carrefour România

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Andreea Mihai: Cu siguranță, perioada pe care o trăim este una în care impactul tehnologiei este uriaș asupra oricărui domeniu. Dacă facem referire strict la retail, atunci, fără doar și poate, digitalul este un segment care ia din ce în ce mai mult amploare, într-o lume în care resursa «timp» este una prețioasă, iar termenul «viteză» este unul care dictează viața cotidiană.

Oamenii, în general, sunt în căutare de noi soluții pentru a-și ușura activitățile de zi cu zi și, în retail, acum putem oferi clienților noștri toate soluțiile de care au nevoie pentru ca viața lor să fie una mai bună.

Universul digital este una dintre marile oportunități, dar nu doar în acest an. Acest univers ne permite nouă, oamenilor de marketing, să fim constant în contact cu clienții și să le oferim produse, servicii și chiar răspunsuri, extrem de rapid și la cele mai înalte standarde.

Anul 2017 este unul cu multe provocări profesionale, iar cea mai importantă o reprezintă integrarea și remodelarea magazinelor Billa. Procesul de integrare și remodelare al celor 85 de magazine este foarte complex: armonizarea dinamicii comerciale, a politicii de prețuri, a publicității, a sistemului de fidelitate, a conceptelor comerciale și multe altele, după un planning extrem de riguros. Mai mult decât atât, procesul presupune și o componentă extrem de importantă, cea mai importantă de fapt, aceea de integrare a angajaților Billa (care la momentul preluării erau în număr de 3.700, iar acum Carrefour și Billa numără împreună peste 17.000).

INTERVIU CU ANA-MARIA PÂSLARU (UNILEVER)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Andreea Mihai: În situații de criză, trebuie să dai dovadă de extrem de multă flexibilitate și rapiditate în luarea deciziilor, căci ești confruntat cu situații noi și schimbări bruște. Empatia, optimismul (acel atribut de a vedea jumătatea plină a paharului) și apelul la inteligență colectivă sunt mai importante ca niciodată!

Unul dintre cele mai importante atuuri ale unui lider în situații de criză, indiferent de natura lor, este acela al timpului de reacție și capacitatea de a lua deciziile în echipă. Cu cât măsurile decise colectiv sunt luate mai rapid, cu atât efectele negative pot fi diminuate sau chiar evitate.

Și mai cred cu tărie că la fiecare problemă există întotdeauna minim o soluție!

 Andreea Mihai: Unul dintre cele mai importante atuuri ale unui lider în situații de criză, indiferent de natura lor, este acela al timpului de reacție și capacitatea de a lua deciziile în echipă.

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing (naționalism, digitalizare, îmbătrânirea populației, generația Millennials etc.)?

Andreea Mihai: Toate aceste trenduri au un impact important în deciziile de marketing, desigur într-o proporție diferită. Adaptarea la consumatorul căruia te adresezi este de fapt cuvântul esențial când vorbim de strategii în marketing.

Un alt trend important în România este și acela al interesului față de sănătate, de a trăi o viață sănătoasă, de aici tot ce ține de nutriție, sport, control periodic la medic, produse BIO, naturale, capătă o mare importanță!

Naționalismul îl percepem sub forma întoarcerii mai profunde către origini, de exemplu, în domeniul de retail îl percepem sub forma importanței produselor regionale sau locale, a rețetelor tradiționale, a redescoperirii frumuseților țării, sub toate formele sale.

 INTERVIU CU MIHAELA HOFFMAN (COLA-COLA HBC) 

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

Andreea Mihai: Mass-media pentru mine este ABC-ul. Omul de marketing trebuie să fie într-o continuă formare și în permanență la curent cu ultimele noutăți de pe piață, inclusiv cu noile tehnologii apărute.

Este foarte importantă și inspirația, care de multe ori la mine vine din best practices din alte țări, din conferințe, expoziții, târguri, atât naționale, cât și internaționale. Analizele de trend sunt și ele foarte importante, mai ales cele la nivel mondial.

INTERVIU CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii