Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Andreea Marincescu (Hochland): „Mă bucur să văd tot mai multe branduri preocupate să stabilească o relație autentică, non-comercială cu cei cărora li se adresează”

AndreeaMarincescu_2
Andreea Marincescu, director de marketing la Hochland, spune că social media este o sursă de informații care poate contribui la dezvoltarea strategiilor de marketing.

Andreea Marincescu, director de marketing Hochland

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Andreea Marincescu: Contextul economic favorabil și rezultatele de business excelente ne-au încurajat să implementăm inițiative care au rolul să crească valoarea brandului Hochland și să-i consolideze poziția pe piață din România.

Am „revizitat” strategia de comunicare într-o serie de workshop-uri în care ne-am întors la rădăcinile germane ale companiei și ne-am pus întrebări îndrăznețe pentru a valida valorile care definesc Hochland atât ca brand, cât și ca organizație.

Rezultatul acestui proces este noua comunicare de brand în care Hochland. În universul propus de Hochland mâncarea – împărțită cu familia sau prietenii – este una dintre bucuriile fiecărei zile. Noutatea constă în faptul că Hochland, un brand cu o istorie de 25 de ani în România și cu o imagine de seriozitate, rigoare și calitate, propune acum o comunicare emoțională, cu execuții care includ poezia și desenul, niște vehicule care au rolul de a sublinia magia vieții de zi cu zi.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Andreea Marincescu: În piețe mature și stabile, diferențierea la nivel de produs nu mai este suficientă, iar promoțiile de preț nu pot fi o strategie pe termen lung. În acest context, brandul este cel care poate face diferența. Mă bucur să văd tot mai multe branduri preocupate să stabilească o relație autentică, non-comercială cu cei cărora li se adresează. Acestea fac un efort mare pentru a-și înțelege consumatorii și încearcă să se conecteze cu ei la nivel de valori, vorbindu-le despre filozofie de viață, emoții, experiențe, cauze comune.

Design Thinking, metoda creativă de rezolvare a problemelor, devine tot mai populară. În Hochland, am descoperit-o în încercările noastre de a inova la nivel de produs. Ne place pentru că oferă structură, lăsând în același timp loc pentru creativitate și joacă, este rapidă și integrează feedback-ul consumatorilor încă din stadii incipiente.

Văd în jur tot mai multe evenimente, festivaluri, târguri și nu numai – multe noi, altele care cresc de la un an la altul. Mai mult ca până acum, acestea sunt prilej pentru branduri să își afirme valorile, să comunice cu consumatorii în moduri noi, inedite.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Andreea Marincescu: Social media este canalul de liberă exprimare a consumatorului, ne ajută să descoperim noi insight-uri și ne oferă un dialog în timp real cu acesta. Pentru brandurile noastre – Hochland și Almette – social media este o sursă de informații ce poate contribui la dezvoltarea strategiilor de marketing.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Andreea Marincescu: Sunt vreo 20 de ani de când, într-un fel sau altul, mă ocup de marketing. Multe s-au schimbat în acești ani și aș menționa, în primul rând, consumatorii cărora ne adresăm, care sunt acum mai informați, mai pretențioși și mai selectivi. Aș mai aminti tehnologia, care a schimbat modul în care comunicăm, dar și retail-ul, unde peisajul e total diferit.

Dar, la fel ca în ultimii 10 ani, mă aștept la o evoluție mai degrabă decât la o revoluție pentru următorii 10 ani. Cred că oamenii de marketing pot și trebuie să evolueze și ei, ba chiar să anticipeze și să creeze noua scenă pe care vor evolua.

(21 august 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii