Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Andreea Cramer (Telekom): “În marketing nu mai găsești azi un job călduț într-o companie, intri de fapt într-un maraton”

Andreea Cramer, director de marketing, Business Segment, Telekom România, crede că mobilul va deveni un canal din ce în ce mai important, ce va aduce în plus și informații utile, care vor deveni din ce în ce mai relevante prin realitatea augmentată.
045 marketing 07 Andreea Cramer Telekom

Andreea Cramer, Director Marketing, Business Segment, Telekom România

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Andreea Cramer: Vom vedea din ce în ce mai multă personalizare, cu adevărat construită în jurul clientului. Proiectele de marketing de succes vor fi cele care sunt promovate chiar de către utilizatorul final și nu de către companii, din clasicul buget de comunicare.

Firmele se vor adapta încet-încet cerințelor consumatorilor „digital natives”; ne mutăm în online: one click, no follow-up’s. Marketingul se va centra în jurul spațiului online, iar timpul necesar pentru a convinge un client se va micșora vizibil (îi este la îndemână, încearcă, simte, intră în joc –vezi Tik tok).

Produsele vor evolua împreună cu consumatorii, vor învață de la ei (Artificial Intelligence), se vor adapta și astfel marketingul își va găsi o nouă cale.

Câteva tendințe în care cred:

Experiența Omnichannel, care conectează offline-ul de online (O2O).

În viitor magazinele nu vor mai avea povara inventarului și a stocurilor. În schimb, vor putea expune opțiuni în funcție de culoare, dimensiune, categorie, astfel încât clienții să poată să vadă și să atingă, pentru a face o alegere rapidă. Integrarea online și offline într-o comunicare ușoară, pe limba și gustul consumatorului este o provocare reală.

Tot în spațiul online, mai remarc și creșterea categoriei „social shoppers”, care reprezintă mai mult de jumătate din consumatorii care urmăresc branduri pe social media. Eu fiind unul din ei… (Zâmbește.)

A urmări social media devine un obicei zilnic, care inspiră cumpărăturile viitoare. De multe ori procesul mimează chiar plăcerea unei achiziții (câți nu am ținut diverse produse în coș o perioadă până când am decis să mai facem o selecție definitivă și irevocabilă?).

Mobilul va deveni un canal din ce în ce mai important, ce aduce în plus și informații utile, care vor deveni din ce în ce mai relevante prin realitatea augmentată, direct de pe smartphone, simulând experiențe cât mai aproape de realitate, direct în casa noastră – de exemplu, prezentarea pieselor de mobilier care chiar se potrivesc în colțul preferat pentru scris al utilizatorului sau a stilului de make-up potrivit pentru roșcate, sau rochia perfect croită pentru o anumită persoană, jucării din catalog, gata să fie luate în camera copilului, etc.

În final, dar esențial pentru anii următori, este designul de produs care are în minte confidențialitatea și securitatea datelor ca fiind o condiție obligatorie. Astăzi trebuie să vorbim activ despre securitate și să ghidăm companiile și consumatorii să-și protejeze investiția și intimitatea lor.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIHAELA HOFFMAN (COLA-COLA HBC)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.

Andreea Cramer: Să rămână curios, să nu-i fie teamă să testeze și să iasă printre clienți, în piață, la ei la birou, acolo unde aceștia interacționează la rândul lor cu clienții și angajații lor.

Să nu intre în bucla de marketing clasic, în care brandurile își promovează uneori imaginea pentru a compensa slăbiciunile serviciilor oferite.

Transparența va fi întotdeauna parte din toate relațiile de business de succes. Deja clienții strigă după transparență și sinceritate în relația cu ei. Un nou marketeer azi nu are „bagaj” în spate, trebuie să fie deschis să admită greșeli ale brandului sau produsului de care se ocupă, lucru care va aduce recompense neașteptate, așa cum va genera și includerea în mod natural a responsabilității sociale în cultura inițiativelor de marketing.

„Nimic nu devine realitate până când nu este experimentat” este un citat din lumea poeziei din trecut, care și azi și mâine este atât de adevărat. Tot ce acumulăm din cărți nu are o valoare reală până când nu este aplicat în viață.

În marketing nu mai găsești azi un job călduț într-o companie, intri de fapt într-un maraton. Ești dispus să fii conectat la business, tendințe de piață și să te miști rapid în acest spațiu? Te face dimineața să te trezești cu poftă de viață faptul că jobul tău e ca și un business personal, care trebuie să aibă toate ingredientele de la gând (ideea ta) la inimă (a ta și a clientului)? Atunci vino în marketing și schimbă regulile!

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA BARBU (VODAFONE)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Andreea Cramer: Integritate, creativitate, parteneri de cursa lungă și care dovedesc pasiune și flexibilitate. Parteneri ce se luptă cu tine când știu că au dreptate și știu asta pentru că sunt conectați la piață, îți înțeleg businessul și sunt promotorii lui.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: YVES MARTIN (ORANGE)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Andreea Cramer: Creativitatea bazată pe date va fi un diferențiator în experiența oferită. Echipele de inovație au nevoie să stea cât mai aproape de date și de analytics pentru a înțelege mai bine evoluția comportamentului clienților în toate canalele și punctele de interacțiune.

Să găsească plăcere de a lucra în echipă. Modelul de lucru „agile” își face loc în stilul de lucru și dincolo de tehnicile de a nu te mai bloca în clasicul „business-as-usual” și în procese vechi și inutile pentru client, construiește în principal pe autonomia unor echipe ce colaborează cu adevărat, experimentează, se folosesc de date și tehnologie să genereze ceva cu valoare.

Puterea de generare business a marketingului va sta în capacitatea de a crea piețe, pornind de la nevoi nerezolvate sau neexprimate. În final, o calitate clasică mereu adevărată în marketing este execuție, execuție, execuție! Dacă nu ajunge în piață, dacă nu trece dincolo de prezentare și teste, este irelevant și trebuie anihilat pentru a nu aduce alte bătăi de cap și regrete în viitor.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ALINA MIROIU (ZDROVIT)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii