Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Anca Mușat (Heineken): „Nici un brand nu își mai poate permite să ignore ce se întâmplă în mediul online”

Anca Musat_Heineken
Anca Mușat, director de marketing la Heineken România, vorbește despre ultima campanie pentru brandul Silva, #surprindeesența, care a reprezentat o experiență interactivă cu consumatorii.

Anca Mușat, Marketing Director Heineken România

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Anca Mușat: Trăim în era digitală, în care totul se întâmplă acum, iar în marketing lucrurile nu stau diferit. Având în vedere modul în care tehnologia schimbă constant modul în care trăim, lucrăm și consumăm informația, este esențial să fim la curent cu cele mai noi tendințe tehnologice, cu ultimele apariții din domeniu și să nu ne temem să le folosim pentru a atrage atenția audienței către brandul pe care îl reprezentăm.

Ne-a confirmat acest lucru ultima campanie pe care am desfășurat-o pentru Silva, #surprindeesența. După ce, anul trecut, am relansat berile Silva și Gambrinus sub umbrela categoriei de craft local, o categorie de bere premium, cu o poveste autentică, anul acesta am dus mai departe misiunea noastră de a educa consumatorii în ceea ce privește gama variată de gusturi a berilor din această categorie. Și am făcut asta vorbind despre lucrurile care sunt cu adevărat importante pentru publicul nostru, despre ceea ce îl interesează și îl emoționează, folosind o experiență nouă. Cu ajutorul tehnologiei, am transformat pack-ul de Silva într-un canal puternic de comunicare. Odată scanat cu Shazam, acesta le explică userilor prin augmented reality și printr-un video special gândit pe format mobile, care sunt diferențele între cele trei tipuri de Silva și ce le face atât de speciale.

Tot prin Shazam, spotul TV trimite userii în digital, unde pot descoperi întreg procesul prin care Silva își capătă gustul și personalitatea. Infograficul interactiv evidențiază momentele cheie din evoluția Silva, cele care îi dau caracterul său craft.

Având în vedere popularitatea tot mai mare a conținutului video, care va ajunge curând să le depășească pe celelalte și faptul că modul în care este prezentat devine un diferențiator tot mai puternic, am ales să transformăm campania de comunicare într-o experiență cât mai interactivă pentru consumator.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Anca Mușat: Nici un brand nu își mai poate permite să ignore ce se întâmplă în mediul online, iar simpla prezență în social media nu mai este suficientă. Dincolo de informații și răspunsuri prompte, consumatorii caută experiențe și conținut interactiv, iar provocarea noastră este să fim acolo pentru ei.

Cu toate acestea, mediul online, tot mai aglomerat, ne provoacă tot mai mult să ne întoarcem la offline, la evenimente și activări care ne pot ajuta să avem o conexiune mai profundă cu publicul. Pentru noi, astfel de evenimente și activări sunt aproape nelipsite din orice campanie de comunicare, unele dintre ele ajungând deja o tradiție, cum este Recolta Urbană, un eveniment dedicat cidrului. Appletone, evenimentul prin care dam startul campaniei Recolta Urbană, adună la un loc toate mărcile de cidru ale Heineken și invită consumatorii să se bucure de experiențe inspirate de fiecare aroma – concerte, instalații artistice și multe alte surprize.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Anca Mușat: Având în vedere viteza uimitoare cu care tehnologia schimbă regulile jocului, fără îndoială că peste zece ani omul de marketing va fi tot mai „technology savy”, experimentat în a integra noi tehnologii și instrumente în procesul de design strategic al portofoliului de branduri. Va rămâne aceeași, însă, responsabilitatea acestuia de a-i înțelege pe consumatorii cărora se adresează, de a rămâne relevant și personal, creativ, inventiv și curios.

(13 august 2018, București)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii