Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Analiză: Drumul spre schimbare

Cum arată piața locală a ceaiului, o băutură cu o istorie de peste 5.000 de ani? În România nu există tradiția de a consuma ceai, iar analiștii Euromonitor subliniază faptul că băutura este percepută de români ca un produs pentru tratarea răcelii, mai degrabă.  
ceaiul

Totuși, această percepție se schimbă încet-încet, ceaiul fiind acum perceput și ca metodă de prevenire a bolilor. Mai mult, creșterea veniturilor și stilul de viață agitat îi determină pe consumatori să treacă de la pregătirea propriilor infuzii de plante la achiziționarea acestui produs.

Conform datelor furnizate de Euromonitor, piața ceaiurilor prezente în retailul din România se află pe o tendință de creștere cu o medie anuală de 7%. Dacă valoarea acestei piețe a ajuns, în 2018, la 99,4 milioane lei, estimările pentru acest an arată că va ajunge la 106,2 milioane lei. Piața ceaiurilor este una dintre puținele piețe dominate de producători locali, Fares fiind pe primul loc, conform datelor Euromonitor. Alte branduri românești aflate în top au mai fost Vedda și Plafar.

De altfel, românii sunt din ce mai interesați de produsele pe care le consumă și sunt mai dispuși să aloce timp pentru a se educa cu privire la beneficiile ceaiului. Creșterea numărului de produse, arome și combinații de plante, alături de creșterea disponibilității acestora în lanțurile moderne de retail vor spori atenția consumatorilor față de beneficiile ceaiului, în contextul în care dorința de a avea un stil de viață sănătos crește. Românii tind să caute sfaturi de încredere, iar în acest sens, expansiunea și popularitatea magazinelor, unde sfaturile consultanților în vânzări cântăresc în decizia de cumpărare, vor continua să joace un rol important în creșterea acestei piețe în următorii ani.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii