Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Analiză: Cu pași mici, spre creștere

Românii au început să acorde o atenție din ce în ce mai mare alimentației și stilului de viață. Piața locală a produselor fără gluten (denumirea generală a proteinelor care se regăsesc în cereale precum grâu, orz, secară) este pe un trend ascendent, pe fondul recomandărilor medicale pentru persoanele care suferă de intolerență la gluten, precum și al tendinței de a consuma astfel de produse în mod voluntar.
Glutenn

Intoleranța la gluten este o afecţiune autoimună declanşată de ingestia de gluten la persoanele cu predispoziţie genetică. Conform datelor furnizate de Kaufland, la nivel european, intoleranța la gluten afectează circa 1% din populaţie şi poate debuta la orice vârstă. În lipsa respectării regimului fără gluten, această boală poate avea consecinţe grave asupra sănătății. În România, aproximativ 5% dintre persoanele cu risc sunt diagnosticate.

Piața produselor fără gluten din România a înregistrat o valoare de 47,4 milioane de lei în 2018, în 2019 fiind estimată să se majoreze cu 11%, până la 52,6 milioane de lei, conform datelor furnizate de Euromonitor International.

Topul primelor cinci branduri de produse fără gluten comercializate pe piaţa românească sunt Nestlé și Gold Flakes (produse de compania Cereal Partners Worldwide), urmate de Schär (Dr Schär), Sam Mills (Sam Mills Group) și Gerblé (Otsuka Holdings).

În România există doar trei producători locali cu linii certificate de producţie, Sam Mills, Cris-Tim şi Petras Bio, restul produselor fiind importate, astfel că potențial de creștere există. Spre exemplu, Kaufland a lansat recent o nouă marcă proprie de alimente fără lactoză și fără gluten: „K-free”, destinată celor care au intoleranță la aceste substanțe. De asemenea, și McDonald’s România are produse fără gluten în meniu. Interesul tot mai crescut pentru astfel de produse a generat demersurile ca din anul 2019 să debuteze în România schema de audit și certificare pentru producătorii gluten free.

 

Sursa: Euromonitor International

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii