Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ana-Maria Pâslaru (Unilever): „Brandurile puternice sunt cele pe care consumatorii le aleg pentru că au la bază o promisiune pe care o respectă constant”

Ana-Maria Pâslaru, director de marketing la Unilever, consideră că marea provocare pentru oamenii de business, dar și pentru cei de marketing, este cum să genereze conținut relevant și autentic pentru consumatori.
Ana Maria Paslaru _UNILEVER

Ana-Maria Pâslaru, USCE Marketing Director, Unilever South Central Europe

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Ana-Maria Pâslaru: În 2017, vedem o revigorare a consumului – așa cum arată și datele recente, retailul este în creștere. Goana după promoții a mai încetinit, iar consumatorii, cu o apetență mai mare pentru cumpărături, resimțind o presiune mai mică asupra bugetului, s-au îndreptat cu precădere înspre brandurile cu renume, cu exigența cu care ne-am obișnuit – căutând constant inovații și experiențe memorabile din interacțiunea cu brandul. Doar că în anul 2017 consumatorii au devenit și mai exigenți în relația cu brandurile, în special cei din tânără generație, așteptând de la acestea să joace un rol activ în societate.

Brandurile responsabile, care au construit platforme în jurul misiunilor sociale, sunt cele care au câștigat în 2017. Campaniile care au răspuns nevoilor actuale ale societății s-au reflectat în rezultatele de business.

În Unilever, credem cu tărie că brandurile sustenabile cresc mai repede și am pornit pe acest drum încă de acum câțiva ani, pentru a oferi consumatorilor noștri plus valoare. Astfel, în 2017, am continuat proiecte ca „CIF curață România”, „Domestos susține igiena de 10”, „Dove – Frumusețea mea, alegerea mea”, „DERO, alături de cosumatorii din România de peste 50 ani”, care dovedesc că un brand implicat este un brand de succes.

 

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Ana-Maria Pâslaru: Cea mai importantă lecție este că brandurile puternice sunt cele pe care consumatorii le aleg pentru că au la bază o promisiune pe care o respectă constant. În plus, beneficiază de suficientă maturitate încât să se poată adapta la condițiile pieței fără să își erodeze imaginea și fără să impacteze ireversibil rezultatele de business.

Brandurile noastre au fost la fel de puternice în 2014, la ieșirea din criză, cum erau în 2008, când a început perioada economică dificilă. În 2017, continuăm consolidarea poziției pe piață, și ne dorim să facem în continuare acel acord fîn în funcție de condițiile pieței, de așteptările consumatorilor.

Lecțiile crizei au fost numeroase, dar este important să continuăm să anticipăm nevoile pieței și ale clienților noștri prin intermediul activităților și brandurilor noastre.

INTERVIU CU MIHAELA HOFFMAN (COCA-COLA HBC)

Ana-Maria Pâslaru: Omul de marketing trebuie să fie, în primul rând, un om de business și să se comporte ca și cum ar conduce propria sa afacere.

Forbes: Din punctul dumneavoastră de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing (naționalism, digitalizare, îmbătrânirea populației, generația Millennials etc.)

Ana-Maria Pâslaru: Ne-am schimbat radical obiceiurile de când avem smartphones. De pe telefon urmărim media, facem cumpărături, ne informăm, grupurile de pe Facebook sunt la fel de importante cum sunt grupurile noastre de prieteni. Astfel, brandurile trebuie să învețe cum să se remarce și să întrețină un dialog relevant cu consumatorii, care, după numai trei secunde, dacă nu au găsit nimic de interes, închid conversația, dând scroll mai departe prin newsfeedul de Facebook sau Skip Ad pe YouTube.

Cred că marea provocare pentru noi, oamenii de business, este cum să generăm conținut relevant și autentic pentru consumatori, cum să-l promovăm, astfel încât să ajungă la aceștia când au nevoie, în contextul corespunzător, într-un format care să le stârnească interesul, pentru că, în final, atunci când consumatorii sunt în față raftului sau navighează într-un magazine online, să aleagă brandul preferat.

INTERVIU CU LAURA BARBU (VODAFONE)

Forbes: În viziunea dumneavoastră, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant? (sociologia, psihologia, politica, sport, mass-media etc)

Ana-Maria Pâslaru: Omul de marketing trebuie să fie, în primul rând, un om de business și să se comporte ca și cum ar conduce propria sa afacere. Spiritul antreprenorial este extrem de important în activitățile de marketing, cu scopul final de a oferi consumatorilor soluții potrivite nevoilor lor și de a fi cu un pas înaintea trendurilor.

Un om de marketing trebuie să știe să aleagă strategia și instrumentele eficiente care să-i permită să arate rezultatele tangibile și să construiască branduri puternice, care să fie întotdeauna prima alegere a consumatorilor.

INTERVIU CU BOGDAN BORDEIANU (ZDROVIT)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii