Cautare




, Contributor

|
|

Amintiri din viitor

Când inovația tehnologică are un impact direct asupra cifrei de vânzări.
Wolfgang Schulz

Modelul electric BMW i3, parcat, alături de „colegul” său din gama electrică i8 și de modelul Seria 4 Gran Coupé, în fața hotelului Hilton Athénée Palace din București, locul de desfășurare al celui mai mare eveniment economic al anului, Forbes CEE Forum, mi-a adus aminte de vizita pe care am făcut-o, în 2013, în Germania, la fabricile din Landshut și Dingolfing. În prima dintre aceste fabrici este produsă caroseria din fibră de carbon a modelului i3, dar şi a supercar-ului hibrid i8 – fibrele propriu-zise sunt realizate la Moses Lake, în Statele Unite ale Americii, apoi sunt trimise la Landshut sub forma unei „stofe” -, precum și motorul electric, iar în cealaltă – șasiul de aluminiu și bateriile.
Folosirea carbonului pentru caroserie și a aluminiului pentru șasiu reprezintă inovații majore în privința fabricării de automobile și influențează deja, după cum îmi spunea antreprenorul Corneliu Bodea, președintele Centrului Român pentru Energie – participant la Forbes CEE Forum în panelul dedicat energiei – piața producătorilor de oțel, care se văd lipsiți de o parte importantă a comenzilor care veneau din automotive.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE SOLUȚIILE FORBES CEE FORUM PENTRU CREȘTERE SUSTENABILĂ

Cu aceste gânduri în minte, mi-am luat în primire postul de co-moderator al panelului dedicat inovației din cadrul Forbes CEE Forum 2015, al cărui prim speaker a fost Wolfgang Schulz, director general al BMW Group România. Prezentarea sa a început prin enumerarea unor antreprenori inovatori, ale căror nume sunt astăzi sinonime cu performanța în domeniul auto: Karl Friedrich Benz, Gottlieb Daimler, Henry Royce, Ferdinand Porsche, Ettore Bugatti, Louis Renault, Andre-Gustave Citroen, Armand Peugeot, Henry Ford, Walter Chrysler, Adam Opel, Alfieri Maserati, Enzo Ferrari, Ferucio Lamborghini, Bruce McLarren. „Acești inovatori nu doar au dat numele companiilor, ci au fost companiile însele. Dacă nu inovezi, în domeniul auto nu vei avea un viitor”, a explicat Wolfgang Schulz.

La fel de importantă ca inovația în domeniul auto este și cifra de vânzări. BMW Group nu are motive de îngrijorare în acest sens, ba dimpotrivă. Veniturile grupului au ajuns, în primele șase luni ale acestui an, la 40,5 miliarde de euro, cu 15,6% mai mult decât valoarea de 35 de miliarde de euro înregistrată în perioada similară a anului trecut, potrivit raportului financiar al companiei. Pe segmentul de autovehicule din gama i – i3 și i8 – vânzările au crescut și ele semnificativ: 12.562 de unități vândute, la nivel global, în primele șase luni din 2015 față de 5.405 unități comercializate în perioada similară a anului trecut. Și când te gândești că în martie 2013, cu câteva luni înaintea lansării celor două modele cu motorizare electrică, Norbert Reithofer, președinte al board-ului de management BMW AG, declara, cu o oarecare modestie, că „au fost deja primite câteva sute de precomenzi pentru BMW i3”!

BMW A LANSAT UN ACCELERATOR DE BUSINESS PENTRU STARTUP-URILE DIN TEHNOLOGIE

Și pentru că a venit vorba despre vânzări, trebuie spus că Wolfgang Schulz a evitat, cu eleganță, întrebarea care viza obiectivul de vânzări al BMW Group România în privința modelelor electrice: „Când vorbim de BMW i, nu vorbim de cifre, pentru că este o mașină nouă și inovația nu face altceva decât să completeze un portofoliu. Vedem în retail mulți clienți care întreabă despre modele și inovație și mai vedem și potențial mare pentru mașina aceasta. Vă pot spune însă că este impresionant cât de interesați sunt românii de inovație și tehnologie, există un potențial mare”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii