
Definiția inovației
Inovația ne influențează viața. Realizăm inovații pentru și împreună cu oamenii, astfel încât soluțiile pe care le oferim să fie relevante și de impact. Oamenii ne inspiră, iar acesta este elementul care ne diferențiază. Inovarea începe cu înțelegerea profundă a oamenilor, a dorințelor, a aspirațiilor și a nevoilor lor. Ne propunem ca punctul de plecare pentru orice produs sau soluție să fie noi perspective asupra modului în care putem contribui semnificativ la îndeplinirea, facilitarea sau rezolvarea acestora. Aceasta este filozofia noastră, încă de la înființare. Și chiar în această lună se împlinesc 125 de ani din momentul în care Philips a fost fondat.
DECLARAȚIILE SPEAKERILOR DIN CADRUL CONFERINȚEI FORBES FUTURE INNOVATION & TECH
Inovația în companie
În ultimii 125 de ani, Philips a inventat numeroase produse de larg consum și soluții tehnologice în domeniul medical, având, astfel, tradiție în inovare. Astăzi, aducem împreună abilitatea de a inova și tehnica deosebită pentru design și le utilizăm la intersecția dintre sănătate și tehnologie: ceea ce noi numim HealthTech.
Tocmai pentru a face față provocărilor fundamentale din societățile noastre, Philips are o abordare holistică a sănătății. Îmbinăm capacitatea noastră unică de a dezvolta și de a oferi soluții integrate care acoperă întreaga gamă de nevoi a consumatorilor și a pacienților, deopotrivă: de la sprijinirea unui stil de viață sănătos, la facilitarea prevenției, la diagnosticarea mai rapidă, la tratarea mai eficientă și până la recuperarea sau îngrijirea bolilor cronice la domiciliu. Noi numim acest proces „Health Continuum“ și, în orice moment din viața noastră, fiecare dintre noi se situează pe acest „continuum”.
Două exemple simple ilustrează acest concept: aparatele noastre inovatoare de bucătărie ne ajută să pregătim mâncare mai sănătoasă și mai gustoasă, pentru un stil de viață sănătos, iar soluțiile nostre în domeniul imagisticii medicale sprijină chirurgia cardiovasculară să devină mai rapidă, mai sigură și mai puțin costisitoare, pentru tratarea mai eficientă a afecțiunilor.
Succes în inovație
De peste un secol găsim modalități noi, originale, pentru a îmbunătăți viața oamenilor. Am oferit un flux constant de inovații revoluționare, multe dintre acestea fiind dezvoltate prin procese de co-creație cu parteneri din business, industrie sau mediul academic.
Printre numeroasele premii pe care le-am primit pentru performanță, recent, Philips a fost recunoscut drept cel mai mare solicitant de brevete din lume la Oficiul European de Brevete. Ne-am clasat primii, de asemenea, în trei domenii de top, inclusiv cel de „Tehnologie Medicală“.
Inovația – valoare sau proces?
Sunt ambele variante. Inovația este valoarea centrală a Philips: suntem o companie de tehnologie căreia îi pasă de oameni. Noi ascultăm, descoperim și ne provocăm pentru a oferi inovații semnificative. În același timp, inovațiile nu au loc într-un vid, ci au nevoie de o platformă care să reunească diferite tipuri de oameni cu perspective, abilități, personalități și sensibilități diferite, pentru a colabora și co-crea. Și, în acest scop, avem un mod definit de lucru – un proces.
Inovația și învățarea
Lumea în care ne desfășurăm activitatea devine mai complexă și mai dinamică, iar capacitatea noastră de a inova se bazează din ce în ce mai mult pe capacitatea de a crea soluții aducând laolaltă combinația potrivită de oameni. De exemplu, dacă ne propunem să creăm o soluție pentru spitale, implicăm cadrele medicale – asistente medicale, medici, dar și tehnicieni și administratori, alături de o serie de experți din cadrul companiei.
Noi desfășurăm procesul de inovare ascultând și înțelegând nevoile clienților noștri și, totodată, identificând modul în care echipele noastre pot oferi soluțiile potrivite. La Philips, noi numim această abordare „co-creație“, pentru că este exact ceea ce facem: creare, testare și învățare.
Echipă, persoană sau context
Inovarea nu se reduce la un individ, la o echipă sau doar la angajații noștri. Pentru a inova cu succes, lucrăm cu parteneri care împărtășesc viziunea noastră de a oferi inovații semnificative. De aceea desfășurăm în mod activ la nivel global ceea ce numim „Open Innovation”/ „Inovare Deschisă”, prin intermediul căreia realizăm schimburi de abilități și expertiză tehnică cu universități, institute și alte companii, astfel încât, împreună, să punem în practică cele mai bune idei.
Colegii noștri din hub-urile de cercetare și inovare se implică în două tipuri de Inovare Deschisă.
Prin inovare de tipul „inside-out” (dinspre interior către exterior) aceștia pun la dispoziție abilități și resurse interne pentru cei din exterior. De exemplu, se implică în contracte de cercetare pentru alte organizații.
Prin inovare de tipul „outside-in” (dinspre exterior către interior), colegii noștri se bazează pe capacitățile indivizilor, organizațiilor și chiar start-up-uri din întreaga lume. Prin furnizarea unei viziuni mai extinse asupra domeniului sănătății și calității vieții, acești parteneri strategici ne oferă perspective și acces la noi tehnologii noi.
În ambele abordări avem zeci de ani de experiență, însă suntem mereu în căutarea unor surse creative de inovare.