Cautare




, Contributor

|
|

Aglomerație în retail

Piața de retail din România s-a caracterizat în 2016 printr-un volum ridicat de spații livrate și prin intrarea unor branduri noi.
shutterstock_87445787

Pe piața din România au fost finalizați, în 2016, peste 200.000 de metri pătrați de spații de retail, nivel care a transformat anul trecut în cel cu cele mai multe livrări după 2009. Aproximativ jumătate din volumul livrat a fost în București, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproximativ 1,16 milioane mp, dintre care aproape 40% se află în sectoarele 2 și 3, care au devenit cele mai aglomerate din punct de vedere al stocului, potrivit unei analize realizate de compania de consultanță imobiliară Colliers International.

„Livrările recente, precum ParkLake Plaza și Veranda Mall, au adus pe piață branduri noi. Dintre brandurile mass-market care au ales să deschidă primele magazine din România în aceste proiecte, menționăm: Forever 21 a deschis primul magazin în Parklake Plaza, în timp ce brandul francez Tati a ales Veranda Mall”, a declarat Daniela Popescu, senior associate în departamentul de retail al Colliers International. „De cealaltă parte, multe dintre brandurile premium au ales să deschidă primele lor magazine în centrul comercial Băneasa Shopping City, cu excepția lui COS, parte a grupului H&M, care a inaugurat prima unitate pe Calea Victoriei, într-o tranzacție intermediată de Colliers.”

Printre brandurile premium care au intrat pe piața din România în cursul anului 2016 se mai numără: Max & Co, Cerruti 1881, Chopard și Boggi. „România a continuat să fie în centrul atenției retailerilor și la târgul MAPIC, care a avut loc în noiembrie la Cannes. Majoritatea retailerilor prezenți se așteaptă să încheie anul cu creșteri ale vânzărilor cuprinse între 20-30% față de anul precedent. Succesul acestor retaileri încurajează jucătorii care nu sunt încă în România, performanța lor reflectând direct potențialul pieței noastre”, explica, în noiembrie 2016,  Daniela Popescu.

Conceptele internaționale precum  TK Maxx, Primark sau Toys ”R” Us,  atât de așteptate pe piața din România, cel mai probabil vor amâna decizia până la un nou ciclu economic. „Motivul este relativ simplu: cele mai multe dintre aceste branduri au pus piciorul în piețele din Europa Centrală și de Est abia în ultimii ani, începând cu țări precum Germania, Polonia, Cehia și Austria  iar acum se concentrează pe deservirea acestor piețe. Cu siguranță România va fi parte din următorul val, imediat ce aceste țări vor fi saturate”, a subliniat Daniela Popescu, adăugând că, pe termen scurt, se aşteaptă să vadă noi intrări pe piaţă, o mare parte fiind din rândul brandurilor poloneze care se uită la extinderea în România întrucât acoperă deja foarte bine piaţa din Polonia. „De asemenea, ne aşteptăm că anul viitor să vedem pe plan local noi concepte de retail din Turcia. Aceste brandurile au o dublă motivaţie, atât potenţialul României, cât şi încercarea de a-şi diversifica pieţele de desfacere, pentru a atenua riscurile geopolitice şi deprecierea lirei turceşti”, spune Daniela Popescu.

În ceea ce privește chiriile, pentru spațiile comerciale moderne din București, acestea variază între 14 și 22 euro/mp/lună pentru spațiile mari (1.000-2.000 mp),  destinate ancorelor de fashion și între 17 și 25 euro/mp/lună pentru spațiile medii (350-800 mp). Pentru anul 2017, volumul de spatii comerciale așteptat spre livrare este estimat la 180.000 de metri pătrați, accentul fiind pe orasele din țară, unde vor fi livrate o serie de parcuri de retail: Shopping City Satu Mare (18.000 mp) și Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum și extinderi ale proiectelor existente Shopping City Sibiu (16.900 mp – extindere) și Shopping City Galaţi (27.000 mp – extindere).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii