Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

Afacere cu emoții

Nevoia a venit de la sine, piața a creat-o, iar acum, Mirela Retegan are un business în adevăratul sens al cuvântului, de care toți părinții și copiii din România au auzit - „Zurli”.
Mirela Retegan

Fosta jurnalistă Mirela Retegan a făcut trecerea la antreprenoriat în urmă cu zece ani. „Dintotdeauna am fost pasionată de copii, mi-am dorit să mă fac educatoare sau învățătoare. În 1994, când eram jurnalist, abia așteptam să se termine săptămâna de lucru, să vină sâmbăta, să fac „Microfonul copiilor“ – prima emisiune pe care eu am inventat-o în rețeaua de radio Transilvania“, ne introduce în poveste cea care a creat fenomenul numit „Gașca Zurli“.

Ideea afacerii a luat naștere în mintea Mirelei după ce aceasta a transformat fundamental o petrecere pentru copii ce se putea termina fără să lase amintiri memorabile: „Deși pentru petrecere erau angajați animatori, eu și copiii am făcut spectacolul. I-am spus părintelui sărbătoritului că ar trebui să-mi dea 100 de euro că i-am făcut petrecerea. M-a întrebat de ce nu fac asta, pentru că mă pricep, iar de atunci a încolțit ideea asta în mintea mea“.

Citește și: Aer proaspăt

Momentul potrivit pentru a o pune în aplicare a venit în cel mai „nepotrivit“ moment din viața sa. „În 2006, în cel mai prost moment al vieții mele, mi-am dat seama că trebuie să fac altceva și am început să fac petreceri pentru copii. Nu mi-am dorit să fiu animator într-o petrecere pentru copii, ci mi-am dorit să transform petrecerile pentru copii în niște evenimente. Asta făcea diferența între firmele care închiriau personaje și afacerea mea. Am început, de fapt, să vând emoții“, povestește Mirela Retegan. Aceasta continuă: „Eram la un moment dat în parc cu o prietenă și îi povesteam că eu voi face cea mai tare firmă de petreceri și evenimente pentru copii și o să fac o trupă care o să colinde România. Eu nu aveam bani, mă uitam peste gard la Disney“. A doua zi a primit un telefon, cineva auzise frânturi din povestirea ei din parc și primea primul contract serios – o petrecere pentru copiii angajaților unei companii mari, 1.600 la număr. „Mi-am adunat toate cunoștințele și am făcut prima petrecere, era sfârșitul lui 2006“.

Chiar dacă avansul afacerii nu a fost unul accelerat până acum, antreprenoarea spune că Zurli crește de la an la an. La început, businessul s-a dezvoltat cu ajutorul recomandărilor: „Am avut șansa să mă vadă în câteva momente câțiva oameni influenți. N-a trebuit să conving pe nimeni, toți oamenii din branșă mă cunoșteau. Asta m-a ajutat mult“, adaugă ea.

Pe măsură ce poveștile erau create în cadrul firmei, afacerea a fost împărțită în divizii: petreceri de zile de naștere, divizia de spectacole pentru grădinițe, divizia de evenimente (malluri, corporate etc.). „Odată cu creșterea Mayei (fiica Mirelei – n. red.) am făcut MayaTeca – discoteca copiilor pentru preadolescenți. În paralel, am dezvoltat Gașca Zurli – trupa locomotivă despre care eu știam că-mi va ușura foarte tare munca“. Dar toate acestea însemnau o muncă imensă pentru antreprenoare, iar în urmă cu trei ani a renunțat la tot, mai puțin la „Gașca Zurli“: „Atunci a avut loc explozia“.

Printre dificultățile întâlnite pe drum, Mirela amintește: „Cel mai greu a fost să nu-i las pe cei cu care am interacționat să-mi schimbe visul. A trebuit să dau asigurări ca să obțin o petrecere în mall sau ca să inserez un CD într-un ziar. Am zis că plătesc dacă nu iese. Am dat aceste asigurări pentru că am avut foarte mare încredere. Am știut că voi reuși, pentru că știam că există cerere. Am simțit o nevoie foarte mare a părinților acestei generații de a fi părinți mai buni“.

Citește și: O lume a aplicațiilor

Cu 25 de oameni în echipă, Gașca Zurli vinde acum bilete cu prețuri între 40 și 200 de lei la Sala Polivalentă din București și așteaptă peste 5.000 de copii și părinți în sală. Și nu numai. Zurli este un fenomen național, cu 12 personaje create de Mirela de la zero, un conținut care cuprinde peste 100 de cântece originale, un magazin și peste 200.000 de abonați la canalul de YouTube. Și pentru că orice produs pe care scrie „Zurli“ se vinde deja ca pâinea caldă pe piața locală, următorul pas este extinderea pe plan internațional. „Acum lucrăm la traducerea celor mai importante cântece (în franceză, spaniolă și engleză) și ieșim pe plan internațional, iar din toamnă, vom avea un show tv“. De asemenea, cea care pe scenă creează legătura cu părinții, continuă acest demers și printr-un produs nou „Antrenorul părinților“. Încă nu-i vine să creadă unde au dus-o pasiunea și crezul în visul ei, consideră că și-a îndeplinit deja visul, dar continuă să viseze frumos: „Mi-ar plăcea să avem desene animate în viitor“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii