Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Adriana Nestoriuc (PepsiCo): „Un om de marketing trebuie să fuzioneze cu brandul pe care-l reprezintă și să-l cunoască perfect”

Reputația, profesionalismul și calitatea serviciilor sunt factori determinanți în alegerea partenerilor de afaceri, declară Adriana Nestoriuc (PepsiCo). Dar mai contează și o anumită „chimie” pentru ca un parteneriat să funcționeze.
Adriana Nestoriuc_Bevarges PepsiCo

Adriana Nestoriuc, Marketing Activation Manager Bevarges PepsiCo

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Adriana Nestoriuc: Sectorul FMCG este foarte dinamic, dar totodată, foarte complex, într-o continuă adaptare și dezvoltare. Tendințele în FMCG urmăresc pe cât posibil, prezența în timp real a brandului, lângă consumator. Companiile sunt prezente acolo unde este publicul lor, la diferite evenimente, prin activări creative și cât mai targetate pe generațiile actuale.

De asemenea, campaniile de marketing se bazează pe un insight cât mai exact despre persoanele care utilizează produsele companiei, pornind de la studii calitative și cantitative, feedback-uri primite direct de la consumator și educarea acestuia, cât și crearea de tendințe pe fiecare brand în parte.

Tendințele de consum se îndreaptă, pe măsură ce avansăm în timp, spre un stil de viață sănătos, reducerea, pe cât posibil a sării, zahărului și grăsimilor, iar acest lucru se reflectă și în oferta de băuturi a PepsiCo.

O altă tendință este dezvoltarea de strategii de content marketing, care se bazează pe un conținut relevant, pe o poveste din spatele acelui brand și nu doar simpla plasare de advertoriale în reviste. În următorii cinci ani, văd o adaptare a poveștilor brandului în… piese de teatru, promovări neconvenționale și construcții ale acestora pe zona de trade, acolo unde se află consumatorul.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: SIMONA PANAIT (SAMSUNG)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Adriana Nestoriuc: La început de drum, consider că orice tânăr trebuie să asculte, să asculte și să asculte. La cei mai „mari”, la consumatori, la poveste, la strategie.

Din punctul meu de vedere, marketingul va rămâne un domeniu care se va baza mereu pe componenta emoțională, iar un om de marketing trebuie să fuzioneze cu brandul pe care-l reprezintă și să-l cunoască perfect.

Un om de marketing trebuie să învețe continuu, să fie curios, să se adapteze ușor și să țină pasul cu tot ce ține de evoluția tehnologică. Și asta nu doar la început de drum. Cei care au înclinație către noile tehnologii au cele mai mari șanse să reușească în marketing.

Un tânăr care vrea să urmeze o carieră în marketing trebuie să fie atent la detalii, să fie inventiv, creativ și entuziast. I-aș recomanda în primul rând să înceapă cariera cu un internship în domeniul pe care îl interesează și să înțeleagă că în orice job există momente bune și mai puțin bune.

Tinerii din ziua de azi au tendința de a renunța ușor atunci când se lovesc de o „barieră” sau când primesc un feedback negativ. Pentru a avea succes în marketing, dar cred că acest lucru este valabil în orice job, trebuie să ai o mentalitate potrivită, să fii o persoană deschisă și curioasă și să nu-ți fie teamă să ceri ajutorul echipei atunci când ai nevoie.

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANTONELA CIUCAȘU (FLANCO)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Adriana Nestoriuc: Reputația, profesionalismul și calitatea serviciilor sunt factori determinanți în alegerea partenerilor noștri, dar pentru ca un parteneriat să funcționeze așa cum trebuie este nevoie să existe o anumită „chimie”.

Indiferent de obiectivul de activitate, dacă vrei să ai succes trebuie să te înconjori de oameni mai buni decât tine în anumite domenii. Pentru ca parteneriatele să reziste, acestea trebuie bazate pe respect și înțelegere. Oamenii fac afaceri cu oameni, iar la finalul zilei, limitele realizărilor și productivității sunt date de calitatea relațiilor pe care le avem cu ceilalți.

În plus, trebuie să ne gândim permanent că cei care vor lucra cu  produsul/serviciul tău, trebuie întâi să-l „simtă”, să-l înțeleagă, dar totodată să-și păstreze realismul și sângele rece, când vine vorba de implementare. Ținem cont de opiniile celor din jur și nu sunt de acord cu conceputul că o agenție/influencer/etc trebuie doar să execute ce-i transmiți. Lucrurile bune apar când există o colaborare ambivalentă.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: DIANA OANCEA (MONDELEZ)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate al unui om bun de marketing?

Adriana Nestoriuc: În zilele noastre, având în vedere că tehnologia schimbă foarte rapid lucrurile, cred că cea mai importantă calitate este adaptabilitatea.

Un om bun de marketing trebuie să fie deschis în permanență la nou și să aibă dorința de a învăța și de a se perfecționa. Aş mai adăuga, însă, şi spiritul critic, care nu ar trebui să lipsească din lista calităților unui om de marketing.

Este important să ai abilitatea să critici, atât munca ta, cât și a celorlalți, de a observa erorile și de a privi lucrurile din mai multe puncte de vedere.

Nu în ultimul rând doresc să menționez o calitate tot mai căutată de companii, cea de copywriting. Este din ce în ce mai greu să găsești oameni buni cu capacitatea de a scrie texte de calitate și pe înțelesul clienților.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: ANDREEA BOGDAN (MONDELEZ)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii