Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Tech |
|

Adriana Nestoriuc (PepsiCo): „Social media rămâne unul dintre cele mai puternice motoare în marketing”

Adriana Nestoriuc_PepsiCo
Adriana Nestoriuc, marketer la PepsiCo, consideră că trebuie să existe un mix între social media și media tradițională, deși tendința este ca marketingul să se îndrepte tot mai mult spre online.

Adriana Nestoriuc, Marketing Activation Manager Beverages PepsiCo

Forbes: Care sunt elementele ce diferențiază anul 2018 de anii precedenți în activitatea dvs. de om de marketing?

Adriana Nestoriuc: 2018 este anul în care brandurile au început să interacționeze din ce în ce mai mult cu consumatorii, prin dezvoltarea de conținut dedicat și cooptarea de influenceri cu care aceștia se identifică.

De asemenea, campaniile de marketing se bazează pe un insight mai exact despre persoanele care utilizează produsele companiei, pornind de la studii calitative și cantitative, și la educarea consumatorului și crearea de tendințe pe fiecare brand în parte. Mai mult, se mizează tot mai multe pe conținutul interactiv și utilizarea celor mai noi tehnologii (VR, AI) pentru oferirea de experiențe de brand unice.

Tendințele de consum se îndreaptă, pe măsură ce avansăm în timp, spre un stil de viață sănătos, reducerea, pe cât posibil a sării, zahărului și grăsimilor, iar acest lucru se reflectă și în oferta de băuturi a PepsiCo. Anul acesta, Lemon Lemon, o limonadă efervescentă răcoritoare, cu suc natural de lămâie, a fost lansată și primită foarte bine în piață, pentru că îndeamnă la relaxare, deconectare, bucuria zilelor de vară și petrecerea momentelor de calitate cu prietenii în natură.

 

Forbes: Vă rugăm să nominalizați trei tendințe în marketingul din România pe care le-ați constatat în prezent.

Adriana Nestoriuc: Se mizează în continuare pe conținutul video, în special pe canalele de social media, astfel că foarte multe campanii de marketing au integrat acest tool de promovare a brandurilor din portofoliu, estimările fiind că video-ul va depăși toate tipurile de conținut în următorii ani. În plus, se caută experimentarea în timp real a valorilor cu care se identifică brandul, iar conținutul video live de la un eveniment sau de la testarea unui produs trezește interesul consumatorilor în continuare.

O altă tendință este dezvoltarea de strategii de content marketing, care se bazează pe un conținut relevant pentru publicul țintă și nu doar simpla plasare de machete în reviste, care vor fi văzute sau nu de acesta. Totodată, ambasadorii de brand sunt un must have pentru toate campaniile de marketing.

Vorbim aici și despre „Experiential BTL”, un element forte din Activările de Brand, care implică într-un mod interactiv consumatorul în „jocul de marketing” din campania online, pentru a arăta că brandul pentru care acesta optează este real și oferă ceea ce promite.

 

Forbes: Ce rol are Social Media în activitatea dvs. de om de marketing? A devenit Social Media prima putere de care se ține seama în deciziile de marketing?

Adriana Nestoriuc: Social media rămâne unul dintre cele mai puternice motoare în marketing, fiind unul dintre cele mai deschise locuri în a încerca noi tipuri de campanii, bazate pe inovație, și a descoperi ce preferințe au consumatorii. Desigur că oferă reacții „la cald” ale acestora care pot influența viitoarele campanii de marketing, oferind insight-ul perfect pentru a ajunge la public.

Este un mediu care necesită în permanență idei noi și creative de campanii, pentru a nu risca să fie ignorate, și o interactivitate constantă cu utilizatorii. În continuare consider că trebuie să existe un mix între social media și media tradițională având în vedere categoriile diverse de consumatori către care ne adresăm, însă tendința este ca marketingul să se îndrepte tot mai mult spre online.

Fenomentul actual în marketingul de brand este format din sfera online și activitatea BTL, care angrenează astfel consumatorul spre a înțelege, a se implica și în final, a fuziona cu brandul, în scopul dezvoltării unui atașament față de acesta.

 

Forbes: Cum credeți că va arăta omul de marketing în anul 2028? Vă rugăm să schițați un portret al acestuia peste 10 ani și dacă credeți că va mai exista vreo legătură a activității de marketing cu cea din prezent.

Adriana Nestoriuc: Este posibil ca omul de marketing să devină un virtual assistent în 2028, care să realizeze campaniile pe baza unui algoritm de recunoaștere a fiecărui consumator în parte. (Zâmbește.) Glumesc, cred că încă o să mai existe o persoană în spatele acestei meserii, însă toate insight-urile pe care le obținem acum, de la profilul consumatorului la câte persoane au văzut o campanie pe Facebook și câți au interacționat cu ea, ne arată că o să se bazeze pe informații din ce în ce mai exacte și o să se adreseze unui target foarte bine stabilit. Nu cred că o să putem să înlocuim clasicul brainstorming cu o discuție cu un calculator, dar o să ne ajute să cunoaștem mai bine consumatorii noștri online, pentru a putea livra campanii extraordinare și offline.

Avantajul este că omul are trăiri, emoții, gusturi și cred că oricât de avansată va fi tehnologia, ea tot în jurul preferințelor și nevoilor umane va gravita.

Omul de marketing din anul 2028 va face uz de emoții, dar într-un mod superlativ, cu ajutorul funcțiilor de bots, 3D printing, virtual reality, robotics și alte instrumente care vor crește semnificativ mixul de marketing.

(24 august 2018)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii