FacebookTwitterLinkedIn

Evoluția companiei în 2016

În acest an, Medicover și-a atins obiectivele de afaceri, iar pe unele chiar le-a depășit. Ne-am concentrat atât pe extinderea rețelei naționale, cât și pe cea a gamei de servicii, precum și pe modernizarea unităților existente. Prin urmare, pentru a descrie acest an, un cuvânt potrivit ar fi „dezvoltare”.

Referitor la extinderea gamei de servicii, anul 2016 a marcat lansarea unei noi linii de business pentru noi: asigurările de sănătate pentru angajații din companii, un serviciu care este complementar cu abonamentul de sănătate tradițional pentru companii, pe care l-am introdus pe piața românească în urmă cu peste 20 de ani. Astfel, începând cu anul 2016, Medicover este singurul operator care oferă asigurări de sănătate corporate în rețeaua proprie, ceea ce garantează calitatea actului medical.

În ceea ce privește extinderea rețelei naționale, în prima jumătate a anului, am inaugurat patru clinici: am relocat și extins unitățile din Ploiești și Brașov, am intrat pe o piață cu totul nouă prin deschiderea clinicii din Galați și, totodată, am deschis a doua clinică din Cluj-Napoca, primul oraș din afara Bucureștiului în care suntem prezenți cu mai mult de o unitate. Mai mult, în acest an Medicover a realizat și prima achiziție în România, cea a centrului medical Doctor Luca din Pitești, eveniment care a însemnat extinderea în cel de-al nouălea oraș de pe piața locală.

Medicover este un partener pe termen lung pentru România, fiind aici de peste 21 de ani, ca primul furnizor privat care a introdus abonamentele medicale corporate pe piața locală, primul care a dus serviciile de sănătate în mediul online, odată cu lansarea Medicover Shop și, din 2016, singurul operator care oferă asigurări de sănătate corporate în rețeaua proprie Medicover, ceea ce garantează calitatea actului medical.

Evoluția domeniului în 2016

Nu mă gândesc la un eveniment particular, ci la situația generală. În prezent, sistemul de sănătate românesc se confruntă cu numeroase provocări, iar nevoile pacienților pentru servicii de calitate superioară sunt semnificative. Deși economia din România continuă să crească și, odată cu aceasta, și nivelul de trai și puterea de cumpărare a populației, condițiile oferite personalului medical sunt în continuare precare, iar mulți încă aleg să părăsească țara și să se integreze în sistemele de sănătate străine. Acest lucru se traduce printr-o cerere locală considerabilă de personal medical – de la medici până la asistente medicale, moașe și personal auxiliar.

 În sens pozitiv, observăm cum modul în care dezvoltarea mediului de afaceri local se traduce, de asemenea, printr-o diversificare a nevoilor companiilor, care fac eforturi susținute pentru a oferi cele mai bune condiții posibile pentru echipele lor. Acest lucru înseamnă că tot mai mulți angajați au acces facil la servicii medicale de calitate superioară, prin abonamente și asigurări de sănătate destinate companiilor, iar acest lucru contribuie realmente la starea generală de sănătate a românilor.

Lucruri bune în România în 2016

Am observat o creștere evidentă, atât a puterii de cumpărare a populației, cât și a nivelului general de conștientizare cu privire la importanța prevenției în sănătate. Evoluția mentalităților în acest sens este deosebit de încurajatoare, având în vedere că deja începe să contribuie la îmbunătățirea stării generale de sănătate a populației. Observăm un număr tot mai mare de persoane care sunt interesate de prevenție, în timp ce multe companii depun, de asemenea, eforturi de a pune la dispoziția angajaților lor servicii de asistență medicală de calitate. Ne așteptăm ca această tendință să continue pe termen mediu și lung.

Măsuri bune luate de Guvernul Cioloș și așteptări de la noul guvern

Aș menționa noul Cod Fiscal, care a intrat în vigoare la începutul anului și a făcut asigurările de sănătate deductibile în limita a 400 de euro per angajat per an. Astfel, pentru companii este mult mai ușor să le ofere angajaților „acoperire” pentru riscul de îmbolnăvire.

Cu toate acestea, cel mai important aspect pentru mediul de afaceri se referă la stabilitatea legislativă. O strategie și o viziune pe termen lung sunt esențiale pentru orice țară care își propune să atragă investitori străini, astfel încât autoritățile ar trebui să ia în considerare acest aspect și să încerce să reducă impactul pe care le au aceste schimbări asupra sectorului de afaceri.

Cele mai mari două „dorințe” ale mele pentru România sunt stabilitatea legislativă și un program accelerat de dezvoltare a infrastructurii naționale. Sunt încrezător că, în cazul în care aceste două aspecte devin priorități, mediul de afaceri local va înflori și vor urma investiții semnificative.

Strategia companiei pentru 2017

Strategia noastră pe termen lung își propune să aducă servicii medicale de înaltă calitate mai aproape de cât mai mulți români posibil. Prin urmare, în 2017, vom continua să ne extindem și să modernizăm rețeaua, în vederea atingerii acestui obiectiv. Medicover se află în prezent în topul celor mai importanți trei operatori de servicii medicale private din România, iar abonații și pacienții noștri asigurați beneficiază de servicii medicale integrate în cele 19 clinici din București și din țară (Timișoara, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Ploiești, Brașov, Galați, Pitești), Spitalul Medicover din București, precum și o rețea națională de clinici partenere.

De asemenea, este important de menționat că Medicover Group beneficiază de acționariat privat și are o viziune pe termen lung pentru toate țările în care operează. Ca atare, acționarii companiei reinvestesc întregul profit în fiecare an, pentru a asigura o dezvoltare durabilă și un nivel ridicat de calitate în cadrul operațiunilor sale.

Observăm o creștere la toate nivelurile – în 2015, afacerile Medicover Group în România (clinicile, Spitalul Medicover și laboratoarele Synevo) au crescut cu 13%, la 252 milioane de lei, comparativ cu 222 milioane de euro în 2014. Estimările noastre indică o creștere a afacerilor de aproximativ 20% pe an.

Provocări globale în 2017

Indiferent de schimbările din peisajul politic, în ultimii ani, sectorul medical înregistrează o creștere a cererii la nivel internațional, iar acest lucru se traduce, de asemenea, prin nevoi mai mari de personal medical în întreaga lume. În ciuda acestei provocări, ne așteptăm ca acest sector să fie unul dintre pilonii principali ai creșterii în 2017, în special în regiunea ECE, și mai ales în România.

Ce au mai spus alți oameni de afaceri