FacebookTwitterLinkedIn

Adrian Nicolaescu, VP Marketing Mega Image

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc special, care se diferențiază de anii precedenți?

Adrian Nicolaescu: Fiecare an este diferit, cu momente specifice și cu evoluții de la an la an. La o privire îndeaproape a acestui an, aș spune că este un an al micro momentelor și al micro detaliilor și aici mă refer la transformările întregului proces de consum care au la bază nevoia din ce în ce mai mare de personalizare.

Suntem într-un context în care smart marketingul are ca obiectiv principal experiența personalizată pentru fiecare consumator. Și, acum, mai mult ca niciodată, acest lucru nu mai poate să rămână doar la nivel declarativ. Consumatorii români au devenit mult mai atenți la ceea ce cumpără și au mai adăugat un filtru de selecție pentru orice achiziție, alături de preț și calitate: este vorba despre experiența avută în magazin. Acesta este un filtru din ce în ce mai important și poate schimba decizia de achiziție sau poate influența loializarea față de magazin.

Promisiunea care ne-a ghidat toate mișcările și acțiunile a fost aceea de a alimenta, zilnic, cu inspirație, casele oamenilor și de a crea experiențe culinare memorabile. O să dau doar câteva exemple, dar per ansamblu, tot ceea ce am făcut sau facem deja este mult mai extins.

Astfel, am continuat să ne dezvoltăm în proximitatea locuințelor, am deschis magazine pe piețe noi, precum cea din Cluj-Napoca, acest oraș în care simțeam că suntem așteptați. Campania de lansare a Mega Image în Cluj-Napoca a fost dezvoltată pornind de la un „insight” local, de faptul că atunci când ești în Cluj trebuie să ții cont de contextul local și să faci ceea ce fac oamenii de acolo.

Evoluția noastră pozitivă ne-a ajutat să fim mai mult decât un supermarket, cât un brand puternic, construit pe indicatori unici, inspirat chiar de clienții noștri, care funcționează perfect și îi inspiră cu fiecare vizită și experiență în magazine.

 INTERVIUL CU PAUL MARKOVITS (URBB)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Adrian Nicolaescu: Perioadele de criză devin pozitive după ce s-au încheiat. Abia atunci îți dai seama de valoarea pe care ți-au adus-o în experiența profesională. Nu cred că vorbim doar despre anumite lecții învățate, cât despre o maturitate, atât la nivel de expert, cât și la nivel de business.

Într-o criză, înveți să iei decizii pe care într-un alt context nu le-ai fi validat, înveți – și asta e o lecție foarte importantă – să te adaptezi foarte mult la momentul prezent și să te reinventezi, să rescrii, poate chiar de la zero, orice plan de marketing și de business care păreau atât de solide anterior.

Adrian Nicolaescu: Experiența este noua monedă de schimb a consumatorului smart, fie că este vorba despre o experiență digitală sau fizică, cum este cea din magazine.

INTERVIUL CU MIHAI BÂRSAN (URSUS)

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Adrian Nicolaescu: Cred că trendurile sunt date de acest consumator smart și early adopter al celor mai recente tehnologii și inovații din zilele noastre. Este profilul de consumator care generează tendințe indiferent de generație. Și, dacă ar fi să numim un trend de impact, acela este experiența, așa cum argumentam de la început, personală, unică, exclusivă, în cele mai mici detalii. Experiența este noua monedă de schimb a consumatorului smart din zilele noastre, fie că este vorba despre o experiență digitală sau fizică, cum este cea din magazine, de exemplu.

 INTERVIUL CU TEODORA DOBOȘ (HENKEL LAUNDRY & HOME CARE)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Adrian Nicolaescu: Performanța se exersează și este un antrenament continuu care dă rezultate foarte bune dacă este susținută de competență și de valori personale. Nu cred că este vorba despre anumite domenii care trebuie bifate, am văzut profesioniști de marketing care excelează la fel de bine, deși domeniile de interes erau chiar și la poluri diferite.

Cred, în schimb, că sunt foarte valoroși oamenii de marketing vizionari și pasionați în același timp de compania și brandul pe care le reprezintă și care sunt permanent conectați la consumator.

Pentru mine, provocarea din retail, ca om de marketing, vine din înțelegerea în detaliu a diferitelor tipologii de consumatori. Îi poți împarți în clustere sociologice, poți defini psihologic profilul fiecărei tipologii, descoperi și înțelege cum își construiesc modul de viață, afli ce pasiuni au, ce ascultă, ce citesc. Și, în final, alături de toate aceste date și informații, cel mai important este capacitatea de a-i urmări direct și de a-i asculta, direct, în magazin.

Prin urmare, a asculta activ și real consumatorul este esențial pentru un om de marketing.

INTERVIUL MIRCEA TEACĂ (SANOFI)