Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Adrian Nicolaescu (Mega Image): “Brandurile care se implică social și fac bine au o relație mai bună cu consumatorii”

Adrian Nicolaescu (Mega Image) observă că oamenii care își fac cumpărăturile sunt influențați mai mult de emoțiile pe care le generează brandurile decât de prețuri. Astfel, brandurile care se implică în cauze sociale sunt mult mai apreciate.
074 marketing 36 Adrian Nicolaescu MegaImage

Adrian Nicolaescu, VP Marketing, Comunicare și Sustenabilitate, Mega Image

Forbes: În opinia dvs. care sunt cele mai importante provocări în marketingul următorilor cinci ani? (Câteva predicții despre marketingul următorilor cinci ani.)

Adrian Nicolaescu: Provocările sunt legate de transformarea prin care trece industria de marketing, alături de alte industrii, influențate de tot ce se întâmplă la nivel macro – economic, social, cultural și politic, dar și micro – în viața oamenilor și a stilului lor de viață. Prin urmare, o provocare este aceea de a ține pasul, de a înțelege și de a învăța continuu.

Legat de industria de retail și transformările prin care trece continuu, cred că este vorba despre o autoprovocare: ca să fii foarte bun, trebuie să te autoprovoci, să accepți că ceea ce știi poate fi îmbunătățit, că o campanie care a avut rezultate foarte bune în trecut nu poate fi o formulă sigură pentru succes în prezent.

Autoprovocarea ar trebui să fie și de a rămâne permanent conectat cu noile tehnologii și beneficiile pe care le aduce. Și aici cred că este vorba despre un teritoriu care poate face o diferență: avem la dispoziție un volum enorm de date, iar provocarea cea mai mare este să știm cum să le folosim. Datele și insights vor scrie viitorul.

În plus, am observat în ultima perioadă schimbări importante și în rândul consumatorilor și a modului în care își fac cumpărăturile: este vorba despre un comportament influențat mult mai mult de emoții decât de preț.

Astfel, brandurile care se implică social și fac bine, care sunt aproape de oameni în viața din comunitatea lor, care susțin cauze sociale, sunt mult mai apreciate și au o relație mai bună cu consumatorii.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MONICA EFITMIE (SPHERA FRANCHISE GROUP)

Forbes: Ce sfaturi i-ați da unui tânăr care intră în marketing? (Atât lucruri bune, cât și lucruri mai puțin bune despre marketing.)

Adrian Nicolaescu: Este vorba mai degrabă de lecții pe care le-am învățat în parcursul profesional și pe care le-aș spune mai departe celor care vor să intre în marketing.

Lecția de început ar fi să fie convinși că este ceea ce le place, să fie pasionați de domeniu, entuziaști, altfel vor rămâne la un nivel mediu sau își vor schimba job-ul. Performanța se exersează și este un antrenament continuu.

Nu e ușor, dar provocările cele mai mari aduc rezultate pe măsură și nimic nu egalează când așteptările sunt depășite.

Nu poți să ai rezultate bune dacă nu-ți cunoști consumatorii în cele mai mici detalii, dacă nu le observi de aproape stilul de viață, dacă nu-i înțelegi dincolo de cifre și statistici. Să cunoști înseamnă să depășești adevărul pe care crezi că îl deții, să găsești și să cauți adevărul care este valabil pentru un grup de persoane, să reușești să te impersonalizezi și să te pui cu adevărat în papucii consumatorului.

Datele pe care le poți accesă prin noile tehnologii îți pot arăta unde greșești. Trebuie să fii deschis să accepți și să te autoprovoci. Și, nu în ultimul rând, să ai curaj să-ți afirmi ceea ce crezi.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: RALUCA GRIGORIU (STUDIO MODERNA)

Forbes: Care sunt criteriile și principiile pe baza cărora vă alegeți partenerii de comunicare? (agenții de publicitate, media, PR, digital, furnizori)

Adrian Nicolaescu: Investim în parteneriate pe termen lung, care fac o diferența prin calitatea oamenilor din echipe, de la experiența profesională, la calitățile personale, comportament și valori. Este foarte importantă experiența, responsabilitatea, capacitatea de a înțelege industria, business-ul, pentru a fi o echipă comună, care merge în aceeași direcție și urmărește obiective comune.

 TOP 50 OAMENI DE MARKETING: LAURA MIHĂILĂ ANDREI (BCR)

Forbes: Care considerați că este cea mai importantă calitate a unui om bun de marketing?

Adrian Nicolaescu: Viziunea, capacitatea de a asculta real și activ consumatorii, de a-i înțelege sociologic și psihologic, alături de capacitatea de a rămâne deschis la autoprovocări și schimbări de mentalități, capacitatea de vedea fiecare zi ca o zi zero. Totul se poate schimba și se schimbă.

TOP 50 OAMENI DE MARKETING: MIRUNA SMEUREANU (COLA-COLA)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii