Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Accentul pe cultura organizaţională

Razvan Diratian_front
Sunt convins că lupta, din ce în ce mai competitivă, va fi câştigată  de companiile inovatoare atât în ceea ce priveşte produsele, comunicarea, dar şi serviciile”, spune răspicat Răzvan Diraţian, directorul general al AVON România&Moldova.

Crede că eşecul este o oportunitate pentru cine înţelege să înveţe din greşeli. „E bine ca, întotdeauna, inovaţia să aducă un plus businessului tău actual. Dacă însă te bazezi pe faptul că inovaţia va corecta unele deficienţe din modelul prezent, riscul de eşec este și mai mare”, spune el, recunoscând însă că există şi excepţii.

Principalele lecţii ale inovaţiei sunt, în opinia sa, crearea unei culturi organizaţionale care să favorizeze inovaţia şi a unui mediu propice, iar, în cele din urmă, „este absolut critic să testezi piaţa, să-ţi îmbunătăţeşti produsul sau serviciul, să-l ajustezi pe măsura aşteptărilor”. Mai ales că, spune el, o idee născută peste noapte nu este neapărat şi un produs inovator, iar „de la viziune până la un produs finit se pot pierde, din păcate, multe dintre beneficiile iniţiale”.

Printre proiectele inovatoare lansate de AVON, „încă unic în industria noastră este «avonspaceblog.ro». Este primul blog de companie, cu o audienţă extrem de mare, dedicat femeilor dar nu numai, un blog prin care comunicăm cu toţi clienţii noştri, un blog în care mesajul de business este mai puţin prezent în schimb oferim o oază de gânduri şi emoţii. Cu toate acestea, cel mai recent proiect inovator este Avon Online.

„Orice persoană îşi poate deschide propriul magazin online, «livrat» la cheie, gratuit, magazin prin care îşi poate promova afacerea Avon către clienţii interesaţi să cumpere exclusiv on-line. Acest nou model de business a fost lansat la sfârşitul anului trecut, este în creştere constantă şi suntem în faza în care perfecţionăm şi mai mult produsul”, mai spune directorul general al AVON România. Şi bugetul alocat proiectului a fost important fiind estimat la peste 1 milion de dolari dacă luăm în calcul şi cheltuielile de dezvoltare, iar suma pentru promovare se situează la câteva sute de mii de dolari.

Din galeria portretelor persoanelor inovatoare, Răzvan Diraţian l-ar alege pe Richard Branson. „Admir, în primul rând, multitudinea domeniilor în care activează, polivalenţa inovaţiei şi, mai presus de toate, faptul că foarte multe idei sau proiecte ale lui au reprezentant îmbunătăţiri până la perfecţiune ale unor produse sau servicii deja existente. Cred că, uneori, inovaţia în ceea ce priveşte experienţa clientului este chiar mai importantă decât inovaţia tehnologică”, mai spune şeful AVON România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii