Cautare




, Forbes Staff

Imobiliare |
|

“Living office”, conceptul din spatele spațiilor de birouri moderne

Pentru mulţi dintre noi, locul de muncă a devenit o a doua casă, mai ales dacă ținem cont de timpul pe care îl petrecem la birou. În acest context, care sunt condițiile pentru a ne simți mai confortabil la locul de muncă și cum ne poate ajuta mediul de lucru să devenim mai productivi?
062 core Herman Miller 1

Condițiile de muncă au un impact major în ceea ce privește starea de bine a angajatului și, implicit, asupra productivității sale. Un studiu realizat de compania de consultanță imobiliară CBRE scoate în evidență faptul că cele mai importante aspecte care țin de amenajările interioare sunt mobilierul ergonomic, spațiile adecvate pentru a lua masa și existența birourilor individuale. De asemenea, productivitatea angajaţilor creşte cu cel puțin 10% prin schimbarea mediului de lucru şi al rutinei din spaţiile de birouri. Mai mult decât atât, potrivit unui sondaj realizat de firma de cercetare Leesman pe 2.000 de persoane, 57% dintre angajați nu se simt productivi la locul de muncă, iar 85% dintre respondenți asociază confortul de la birou cu calitatea scaunului de pe care lucrează. Astfel, din ce în ce mai multe companii, indiferent de dimensiunea lor, au început să pună preț pe satisfacția și pe performanțele angajaților, iar mediul de lucru este un factor decisiv în acest sens.

Pe parcursul ultimelor decenii, caracteristicile mai multor meserii și stilul de lucru s-au schimbat fundamental. Cu toate acestea, majoritatea spațiilor de birouri au rămas identice cu cele de acum câteva zeci de ani, acestea devenind desuete și, de foarte multe ori, complet inutile. Astfel, birourile trebuie și ele să se adapteze vremurilor, trebuie să atragă și să favorizeze creativitatea și talentul pentru a propulsa ascensiunea unei organizații.

Pentru a răspunde nevoilor firmelor din întreaga lume, compania americană Herman Miller, unul dintre cei mai importanți producători de mobilă de la nivel global, a lansat și dezvoltă conceptul de “living office”, încercând să aducă pe piață produse menite să ajute angajații în munca lor, dar și să creeze un mediu optim în care locul de muncă să fie cât mai uman și în care oamenii să se simtă bine în momentul în care ajung la birou. Pentru a reuși în această misiune, inovația este elementul central al viziunii producătorului de mobilă american, iar această abordare a făcut ca Herman Miller să fie recunoscut drept unul dintre cei mai inovatori producători de mobilier de birou, accesorii și servicii ergonomice strategice de la nivel global. Reprezentanții companiei Herman Miller sunt de părere că spațiul de birouri “living office” oferă angajaților un atașament față de munca depusă și față de colegi, pune la dispoziție o platformă dedicată productivității și eficienței sporite, precum și o dinamică umană mult mai naturală pentru interacțiune și creație. În plus, cu scopul de a satisface nevoile persoanelor care desfășoară activități variate, conceptul “living office” vine cu o viziune proprie asupra spațiilor de birouri și sălilor de ședințe, aducând o diversitate de configurații utile.

În prezent, cea mai mare parte a spațiilor de birouri este standardizată și uniformă pentru a se potrivi mai multor tipuri de chiriași. Însă, “living office”, care are la bază o metodologie proprie, pune la dispoziție un spațiu în care satisfacția angajaților crește direct proporțional cu productivitatea. “Living office” pleacă de la premisa că fiecare business are particularitățile sale și că spațiul de lucru este un instrument puternic pentru a pune în valoare cultura unei organizații și pentru a transforma în realitate obiectivele unei companii. Din acest motiv, fiecare spațiu “living office” este unic, creionat în conformitate cu cerințele celor care îl folosesc. “Living Office” le oferă utilizatorilor o serie de configurații distincte pentru spațiul de lucru. Fiecare configurație prezintă o soluție spațială care ia în calcul aranjamentul optim al împrejurimilor, al instrumentelor, precum și al mobilierului pentru a stimula optim activitățile colegilor și ale echipelor, în moduri fundamentale pentru aceștia. Așadar, aranjamentul le oferă posibilitatea utilizatorilor de a alege și le stimulează interacțiunile, asemenea unui ecosistem dinamic.

În fabrica Herman Miller din Melksham, Marea Britanie, sunt produse zilnic circa 1.400 de scaune de birou și 800 de mese. Majoritatea dintre acestea ajung în regiunea EMEA, unde sunt vândute anual produse în valoare de 180 de milioane de dolari.

Cu o cifră de afaceri de 2,3 miliarde de dolari la nivelul anului 2017 și cu aproximativ 7.000 de angajați la nivel mondial, Herman Miller este al doilea cel mai mare producător de la nivel global, după Steelcase, care a avut afaceri de 2,6 miliarde de dolari. Herman Miller produce anual circa 7 milioane de scaune ergonomice din gama premium, care sunt vândute în peste 80 de țări. Cele mai renumite modele de scaune marca Herman Miller sunt Aeron (a cărui preț poate să ajungă până la 1.300 de euro), Sayl sau Mirra 2. De asemenea, birourile cu reglare electrică pe înălţime sunt căutate tot mai mult de clienți din întreaga lume, inclusiv din România, acestea fiind o modalitate de creștere a ergonomiei prin oferirea mai multor opţiuni de poziţii de lucru, inclusiv în picioare. Scaunul Aeron este și cel mai bine vândut model de scaun de birou din istorie, acesta fiind lansat pentru prima oară pe piață în anul 1994.

Produsele Herman Miller ajung și în România prin intermediul Workspace Studio, distribuitor de soluții de mobilier de birou de înaltă calitate și ergonomie și dealer partner autorizat unic al Herman Miller în România. Din 2008 grupul Workspace Studio a oferit pentru peste 400 de clienți corporate soluții de ergonomie, mobilare și amenajare integrată de spații de birouri. Workspace Studio, unul dintre puținii jucători de pe piața locală orientat către design human-centric și ergonomie, a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, iar pentru anul 2018 estimările arată că cifra de afaceri a companiei va ajunge la 4,5 milioane de euro, în creștere cu 60% față de 2016. O treime din businessul Workspace Studio provine din comercializarea produselor Herman Miller, iar cele mai vândute produse Herman Miller pe plan local sunt scaunele ergonomice.

“Herman Miller are o istorie în a crea produse foarte inovatoare. A fost și creatorul conceptului cubical. În România sau în Polonia, spre exemplu, nu există niciun producător care să nu copieze. La Herman Miller orice produs trebuie să fie obligatoriu original, nu lansează niciun produs dacă nu are ceva inovator. Produsele Herman Miller, mai ales scaunele, sunt din punct de vedere tehnologic atât de avansate încât nu prea pot fi copiate. Herman Miller folosește polimeri, care au caracteristica de a-și păstra elasticitatea 20 de ani. De departe, Herman Miller are cele mai bune scaune din lume”, a precizat Horațiu Didea, Managing Partner, Workspace Studio.

Majoritatea clienților Workspace Studio, peste 80%, activează în domeniul IT, din portofoliul de clienți al companiei făcând parte UiPath, primul unicorn românesc, Electronic Arts sau Adobe. Companiile din acest domeniu au început să perceapă investiția în ergonomie și design drept un element care favorizează performanța angajaților și dezvoltarea companiei pe termen lung, iar cel mai scump spațiu de lucru amenajat de Workspace Studio a ajuns la 8.000 de euro per angajat.

“Este o consecinţă naturală a faptului că sunt domenii care presupun multă muncă de birou, iar companiile sunt foarte conectate la standardele internaţionale şi tendinţele în ceea ce priveşte amenajările de birouri şi ergonomie. Cele mai cerute modele de scaune Herman Miller în România sunt Sayl, Mirra 2 şi Aeron”, a adăugat Horațiu Didea.

Proiectele de amenajari ergonomice din București au o pondere de 90% în businessul Workspace Studio, iar Cluj-Napoca, Timișoara și Iași împart restul de procente. Dacă ne uităm la spațiile de birouri ce urmează a fi livrate în perioada următoare, Workspace Studio are suficient potențial de creștere. În București, Cushman & Wakefield Echinox estimează că la finalul anului 2019 stocul de birouri va atinge 3 milioane de metri pătrați. În ceea ce priveşte centrele regionale, cererea puternică de birouri a dus la o expansiune puternică. La Cluj stocul de birouri moderne va ajunge va ajunge în 2019 la 274.000 mp. La Timişoara piaţa de birouri ajunge la final de 2018 la 201.000 mp, iar la finele anului 2019 va ajunge la 279.000 mp. Iașiul a avut în 2018 un stoc de birouri de circa 173.000 de mp, iar în 2019 ar urma să ajungă la 192.000 mp.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii