Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Top 50 cei mai puternici oameni din marketing 31-50

31. Dr. Oetker România

Companie germană din domeniul alimentar, ocupă locul 27 în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV, în primele șapte luni ale acestui an. Televiziunea este singurul suport de promovare din strategia de marketing a companiei. Printre produsele deținute de companie se numără  ingredientele, mixurile pentru prăjituri, conservanții, deserturile și decorurile dulci, toate sub brandul Dr. Oetker. De asemenea, în portofoliu există și brandul Vitalis (musli). În 2015, Dr. Oetker România a avut o cifră de afaceri de 65,2 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent. Profitul net al companiei germane în România s-a ri—-dicat la 4,11 milioane de euro.

 32.  Dacia Renault 

33. Catena

34. Sandoz

Producătorul de medicamente Sandoz are în portofoliu, printre altele, brandurile farmaceutice Exoderil, ACC, Linex, Persedon și Linex Baby (toate sunt OTC). În primele șapte luni ale acestui an, Sandoz a consumat un volum de 10.701 puncte de audiență pe targetul comercial, plasându-se pe locul 31 în topul celor mai mari consumatori de publicitate TV. Sandoz este o divizie a grupului Novartis. În 2015, compania Sandoz SRL, care deține fabrica de medicamente de la Târgu-Mureș, a înregistrat o cifră de afaceri de 74,7 milioane de euro și a raportat un profit net de 3,6 milioane de euro. Afacerile au crescut cu 9% față de anul precedent.

35. Provident

36. Wrigley

Wrigley România și-a promovat brandurile numai pe televiziune. Volumul de puncte de audiență (GRP) realizat de campaniile TV plasează Wrigley pe locul 29 în topul investitorilor, în primele șapte luni ale anului. Printre brandurile deținute de Wrigley, companie membră a grupului Mars, se numără Orbit, Solano, Airwaves și Winterfresh. Wrigley România a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 49,9 milioane de euro, în creștere cu 7,3% față de anul precedent. Profitul net raportat la finele anului 2015 de către companie a fost de 8,94 milioane de euro. Wrigley se numără printre primele multinaționale care au dezvoltat afaceri în România, subsidiara fiind lansată în 1992. În 2008, la nivel mondial, Wrigley a fost cumpărată de compania americană Mars.

37. Sanofi

38. Colgate-Palmolive

Colgate-Palmolive și-a concentrat promovarea brandurilor pe televiziune în acest an. Campaniile comandate pe TV au acumulat, în primele șapte luni ale anului, un volum de 10.218 puncte de audiență pe targetul comercial, plasând compania pe locul 32 în topul celor mai mari investitori în publicitatea pe televiziune. Compania americană, una dintre primele multinaționale care au început operațiunile în România după 1990, deține brandurile Colgate (pastă de dinți), Palmolive (șampoane și săpunuri), Ajax, Axion, Mennen Speed Stick și Lady Speed Stick. Anul trecut, compania Colgate-Palmolive a raportat o cifră de afaceri de 55 milioane de euro, la nivelul anului precedent, și un profit net de 1,22 milioane de euro.

39. Porsche România

Porsche România, importatorul mărcilor Volkswagen Autoturisme, Volkswagen Autovehicule Comerciale, SEAT, Audi și Skoda, a investit în publicitatea online un buget de 861.000 euro (rate card), în primele șase luni ale anului, conform monitorizărilor BRAT. Se află pe locul 12 în topul consumatorilor de publicitate pe online. În topul pentru print, importatorul se plasează pe locul 4, cu un volum de 1,6 milioane de euro (rate card), potrivit aceleiași surse. În 2015, Porsche România SRL a avut o cifră de afaceri de 446 milioane euro, în creștere cu 13% față de anul precedent. Profitul net raportat a fost de 18,05 milioane de euro.

41. Mega Image

Rețeaua de supermaketuri Mega Image, deținută de grupul Ahold Delhaize, rezultat din fuziunea dintre Ahold (Olanda) şi Delhaize (Belgia), și-a intensificat substanțial prezența în piața de publicitate. Pe radio, campaniile de promovare ale ofertelor Mega Image au atins un buget de 1,52 milioane de euro (rate card), în primele șase luni, conform BRAT. În outdoor, valoarea investiției este de 296.947 euro (rate card). Pe televiziune, campaniile Mega Image au acumulat 5.678 puncte de audiență pe targetul comercial, în primele șapte luni ale anului. În România, Delhaize are 482 de magazine, dintre care 216 sunt Mega Image, iar restul sunt Shop&Go şi Gusturi Româneşti. În 2015, Mega Image SRL a avut o cifră de afaceri de 787,4 milioane de euro, în creștere cu 25,3% față de anul precedent.

42. Profi Rom Food 

Profi Rom Food, compania care operează rețeaua de magazine Profi, intră pentru prima dată în topul de marketing al revistei Forbes. Acest lucru se datorează consumului crescut de publicitate TV față de anii precedenți. Volumul de publicitate TV consumat în primele șapte luni plasează Profi pe locul 43 în topul investitorilor pe acest suport de promovare. Profi Rom Food, cu sediul în Timișoara, a realizat în 2015 afaceri de 563,1 milioane de euro și a raportat un profit net de 11,6 milioane de euro. Afacerile companiei au crescut anul trecut cu 36,8% față de anul precedent. Lanțul de magazine Profi este deținut de Polish Enterprise Fund, un fond de private equity administrat de Enterprise Investors.

43. Sensiblu

Lanțul de farmacii Sensiblu, operat de compania A & D Phrama și de Mediplus Exim, s-a plasat pe locul 44 în topul celor mai mari investitori în publicitatea pe televiziune, în primele șapte luni ale acestui an. Campaniile Sensiblu au acumulat 7.206 GRP-uri pe targetul comercial. De asemenea, bugetul de publicitate radio se ridică, în primul semestru al anului, la 875.000 euro (rate card), conform BRAT. În print, volumul de publicitate este de 437.000 euro (rate card), potrivit aceleiași surse. Acest buget plasează Sensiblu pe locul 18 în topul celor mai mari consumatori de publicitate în presa scrisă. Rețeaua de farmacii Sensiblu a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 262,1 milioane de euro și un profit net de 6,9 milioane de euro.

44. Hochland

45. United Romanian Breweries Bereprod (URBB)

46. Mondelēz

Mondelēz România, companie de produse alimentare deținută de grupul american Mondelēz International Inc., a investit 280.625 euro (rate card) în publicitatea online, în primele șase luni, conform monitorizărilor BRAT. Pe televiziune, compania a comandat campanii care au acumulat 6.422 puncte de audiență pe targetul comercial, asigurându-i locul 50 în topul advertiserilor pe TV. Mondelēz deține brandurile Milka, Poiana, Oreo, Tuc și BelVita. În urmă cu un an, Mondelēz a vândut o parte din divizia de cafea către holdingul german Joh. A. Benckiser, care deţine marca de cafea Douwe Egberts. Tranzacția s-a ridicat la 5 miliarde de dolari, fiind considerată una dintre cele mai mari de pe piața cafelei.

47. Ford

Producătorul de automobile Ford s-a plasat pe locul 7 în topul celor mai mari investitori în publicitatea online. Bugetul investitit în primul semestru al acestui an s-a ridicat la 1,22 milioane de euro (rate card), conform BRAT. De altfel, Ford este cel mai mare consumator de publicitate pe online de pe piața auto din România. De asemenea, Ford are investiții și în publicitatea pe radio, în valoare de 705.243 euro (rate card). În schimb, a avut o vizibilitate mai redusă pe televiziune, bugetul său de puncte de audiență (GRP) nu a depășit 1.500 de puncte pe targetul comercial. În primul semestru al anului, Ford a vândut 2.913 unităţi, reprezentând 6% din total piață, volume în creștere cu 4,4%, conform datelor de la APIA.

48. Ficosta

Principalul suport de promovare al brandurilor deținute de compania Ficosota Marketing România este televiziunea. Compania bulgărească este prezentă pe piața românească de 11 ani și comercializează detergenţi de rufe (Savex), balsamuri de rufe (Semana), săpunuri (Teo), scutece şi şerveţele umede pentru copii (Pufies), hârtie igienică (Milde, Emeka), prosoape de bucătărie din hârtie (Emeka) și snacks-uri pentru copii (Kubeti). În primele șapte luni ale acestui an, campaniile de publicitate TV comandate de Ficosota au acumulat 7.851 de puncte de audiență (GRP-uri) pe targetul comercial, ocupând locul 38 în topul celor mai mari investitori în reclamele pe televiziune.

49. Cris-Tim

Campania de comunicare derulată de Cris-Tim sub numele „Gostat – gustă o felie de nostalgie!” a fost lansată în luna mai. Este o campanie construită în jurul imaginii pe care magazinele Gostat o aveau în anii ’70-80, magazine specializate în domeniul preparatelor din carne. Campania nostalgică de la Cris-Tim a mai dezmorțit plictiseala ce a cuprins creația publicitară în ultimii ani. În primele șapte luni ale anului, Cris-Tim ocupă locul 48 în topul celor mai mari investitori în publicitatea pe televiziune. De asemenea, producătorul de mezeluri a investit 247.000 de euro (rate card) în publicitatea online, în primele șase luni ale acestui an, conform monitorizărilor BRAT.

50. Berlin-Chemie Menarini

Producătorul german de medicamente Berlin-Chemie Menarini a ocupat locul 40 în topul celor mai mari consumatori de publicitate pe televiziune, în primele șapte luni ale acestui an. Volumul de publicitate TV a însumat 7.809 puncte de audiență pe tagetul comercial. Berlin-Chemie și-a deschis o reprezentanță în România în anul 1996. În 2015, compania din România a avut o cifră de afaceri de 13,68 milioane de euro și un profit net de 564.000 euro. Afacerile au scăzut cu 6,5% față de anul precedent. Printre brandurile OTC ale companiei Berlin – Chemie se numără Lioton Gel, Prostamol, Mig 400, Bromhexine, Fastum Gel și Mezym Forte.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii