Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Forbes Woman |
|

50 influente: SORANA GEORGIA

50 de ani CEO Billa România, parte a grupului german Rewe Sorana Georgia conduce Billa România, un business de 310 milioane de euro în 2012 și pentru anul acesta are planuri de expansiune cu două cifre. Strategia „cu motoarele reduse“ nu i se potrivește.
Sorana_Georgia.jpg

Singura româncă CEO din comerţul modern local călătoreşte prin ţară până la 80.000 km în fiecare an. „Sunt suficiente magazine, locaţii potenţiale şi concurenţi pe drum ca să nu merite să zbori, ci să iei maşina”, spune ea. In timpul săptămânii locuieşte în Bucureşti, iar în weekend la Braşov, unde s-a născut.

Georgia e o ardeleancă „fast moving”, deoarece preferă retailul FMCG. După ce a ocupat funcţia de chief operating officer pentru lanţurile de magazine Real Hypermarket şi Metro Cash & Carry şi a avut trei experienţe de expat, ocupându-se, printre altele, de integrarea unor magazine Geant în Real, şi-a propus în 2009 să încetinească ritmul, făcând consultanţă. „Nu mi-a plăcut, e prea lent, dai numai sfaturi şi nu ştii dacă se pun în practică, frustrarea e maximă. Imi plac concretul, implicarea.” A revenit în concret în calitate de country manager Marionnaud, dar „în parfumerie lucrurile se mişcă foarte lent, eu nu eram obişnuită.” Din 2011 este CEO Billa Romania şi pentru anul acesta are planuri de expansiune cu două cifre.  În acest moment sunt 71 de unităţi Billa în România, iar în 2012 s-au deschis 10 magazine.„România şi-a ţinut promisiunile, a livrat ce era bugetat ca parte economică, ca număr de magazine, ne-am îndeplinit toţi indicatorii.  N-a fost un an uşor, dar se poate. (…) Pe lângă preţuri mici, jucăm cartea prospeţimii, prin platforma de legume fructe, care ne dă posibilitatea de a fi mult mai rapizi decât dacă am folosi un partener”, explică Georgia.  Ea consideră că agricultura ar trebui încurajată în direcţia industrializării. „Degeaba avem suprafeţe enorme dacă ţăranul nu are posibilitatea de a sorta legumele pe mărimi şi de a le împacheta şi aduce la supermarketuri.  Pieţele au farmecul lor, dar dacă agricultura nu se va industrializa suficient, va pierde războiul şi e păcat. Noi facem parteneriate cu producători români, însă trebuie acţionat la scară naţională.”Managerul Billa consideră că în România încă există prejudecăţi privind rolul femeii în societate, cariera şi familia devenind  des incompatibile. „Am însă în echipă multe femei talentate care reuşesc să le facă pe toate, deşi asta implică întotdeauna sacrificii: când eram în Polonia, eu făceam lecţii cu fiul meu pe Skype“. Pe de altă parte, consideră că fiecare trebuie să aleagă ce i se potriveşte: „când am stat cu motoarele reduse, pe când făceam consultanţă, fiul meu mi-a spus să mă apuc să fac altceva, pentru că începusem să organizez vieţile celor din familie. Nu ştiu dacă o să pot să mă opresc vreodată, îmi place ce fac”.

Pentru Georgia, primul model pe partea de business a fost Gerardo Monzillo, directorul comercial Metro: „Avea întotdeauna prezenţa asta a seniorului, era de ajuns o remarcă şi îţi venea să te ascunzi – un lider adevărat.“ Cât despre influenţă, aceasta nu e întodeauna binevenită: „Eu cred că succesul nu ar trebui să  implice neapărat influenţa, avem oameni de succes care nu ar trebui să influenţeze opinia publică. Societatea noastră are deja nişte modele pe care nu ar trebui să le aibă, dar sunt atât de des prezenţi în media încât au devenit repere”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii