La 27 de ani, Kinga Daradics termina un program de executive MBA la Sheffield University din Marea Britanie şi, cu mult înainte de a împlini 30 de ani, îşi dovedea potenţialul, coordonând activitatea de carduri de combustibil pentru 11 ţări din grupul MOL. Acum, la 32 de ani conduce la MOL România o echipă de 200 oameni şi călătoreşte chiar şi de 4-5 ori pe săptămână în interes profesional, compania având sedii la Arad, Cluj şi Bucureşti şi un depozit la Oradea. „E nevoie de o anume flexibilitate, ajungi să măsori distanţele în ore, nu în kilometri”, spune cea care a reuşit să crească performanţele MOL cu 4% volumetric, în condiţiile în care piaţa de retail a scăzut cu 2% în 2012. Bugetul de investiţii pe 2013 pe partea de downstream ajunge la aproximativ 20 de milioane de euro.Kinga Daradics se consideră o persoană riguroasă, dar pune mare accent pe munca în echipă: „Trebuie, pe lângă calităţile profesionale, să poţi lucra cu echipa în aceeaşi direcţie şi e incredibil când vezi cunoştinţele şi energia pe care le poţi capacita în cadrul ei”.Influenţa o vede ca pe o responsabilitate, dar şi o şansă de a se implica în proiecte sociale, prin care să aducă „un pic de mai bine”. Vorbeşte cu drag, de pildă, despre o şcoală din Paşcani, unde copiii au beneficiat de terapie prin artă cu sprijinul companiei sale sau despre programul pentru creşterea numărului de spaţii verzi din zonele urbane. „S-a identificat o nevoie, pentru că erau puţine proiecte cu impact asupra vieţii familiilor copiilor cu dizabilităţi. Pe de altă parte, mă bucur că putem ajuta şi la omagierea profesorilor în vârstă, prin programul Mentor”, adaugă Daradics.
Coordonarea activităţii de carduri de combustibil în grupul MOL, poate succesul cel mai spectaculos al tinerei manager dinainte de etapa MOL România, a presupus implementarea unor soluţii tehnice foarte inovatoare şi armonizarea unor aspecte locale. „E interesant ce se întâmplă, de fapt, când se plăteşte cu un card de carburant la o benzinărie, în spatele acestui gest simplu sunt multe lucruri care se întâmplă în mod real. Un an jumătate-doi s-a întâmplat să lucrez şi 20 de ore pe zi. Acum lucrez între 10-16 ore pe zi”.
O altă reuşită, de data aceasta în ţară, este diversificarea portofoliului cu activităţi business to business, mai exact introducerea comercializării bitumului în România, dar şi lansarea cardurilor cadou, o premieră în piaţa carburanţilor de la noi. O noutate pentru 2013 e posibilitatea de a achiziţiona online cardurile prepaid emise de MOL. Obiectivul MOL România este ca până în 2015 să atingă 15% din piaţa de retail. În 2012 s-au deschis încă 7 benzinării MOL, iar anul acesta deja două, la Huedin şi în Piatra Neamţ.
Daradics mărturiseşte că îi place să aibă provocări şi să dovedească de ce e în stare, dar se întreabă dacă ceea ce motivează oamenii în general e dorinţa de succes sau frica de eşec. „Prefer să mă gândesc mai degrabă la soluţii, nu la probleme”, spune ea.
GALERIE FOTO: 50 cele mai influente femei
Citeşte şi: Puterea femeilor, noua normalitate. 50 cele mai influente